Gå til innhold

Hatt bilen på EU kontroll. har noen spørsmål

Ranger emnet

Kebab gud

Anbefalte innlegg

Hadde nettop bilen på EU kontroll.. og har noen spørsmål..

hadde 4 "feil" på bilen ..

den første var jeg klar over før jeg dro ditt.. og det var t håndbrekket må nestenb dras ut av bilen for å funke.. den fikk jeg en 2 på ..

nr2 skremte meg litt ... der var det farlige sprekker i bremseslangen forran på venstreside .. den fikk jeg også en 2 er på

nr3 sier jeg bare javel til .. står er nærlys er feil innstilt.. har de sett den lille skrollen som justere høyden vedsidenav rattet? den fikk jeg en 2 på

og nr4 overasket meg .. tydligvis er bilen min senket... helt utan at jeg viste det og at det ikke sto i vognkortet...

såvidt jeg er kjent er alt orginalt med bilen min .. feil regget? :P den fikk jeg også en 2er på ..

så leste jeg bak .. at 2er feila skal rettes.. og skal etterkontrolleres..

men er det noe jeg MÅ?`(selvsagt skal jeg fikse bremseslangen forran så fort jeg kan :P)

skal undersøke med de jeg bilenfra angående senking...

[*] 2003 Lexus IS200

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok Aldri ta EUkontroll på mekonomen... de kan ikke jobbnen sin ..

1: bilen er senket (jeg viste ikke) og TUV papirene ligger i hanskerommet sammen med vognkortet.. har de glemt å se på vognkortet også eller?

2: Lysa kan justeres fra fører setet .. slik som nesten alle andre biler..

3: hådbrekket på E46 har så lang vandring (fra noen med mer peil på E46..)

4: ok .. det med bremsene er jo tydlig at de viste hva de gjorde... :P

det skal jeg fikse i morgen..

[*] 2003 Lexus IS200

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok Aldri ta EUkontroll på mekonomen... de kan ikke jobbnen sin ..

1: bilen er senket (jeg viste ikke) og TUV papirene ligger i hanskerommet sammen med vognkortet.. har de glemt å se på vognkortet også eller?

2: Lysa kan justeres fra fører setet .. slik som nesten alle andre biler..

3: hådbrekket på E46 har så lang vandring (fra noen med mer peil på E46..)

4: ok .. det med bremsene er jo tydlig at de viste hva de gjorde... :P

det skal jeg fikse i morgen..

Jeg får vel rette/forklare deg litt.

Senking av bilen skal være godkjent av biltilsynet og det skal stå nederst på vognkortet. Det hjelper ikke å ha TUV papirer.

Lysene skal sjekkes med høydejustering bryter i stilling 0. Vis lysene er for høye da, så er det en 2. Vis de er for lave er det en 1.

Langvandring på håndbrekket er en 1 mangel. Ved ujevnt over 50% så er det en 2.

Om de kan jobben sin eller ikke er jo en annen ting. :driving

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spiller da ingen rolle om du røsker brekket opp i taket, så lenge det bremser lik og bra på hver side når brekket er på.. på bmw'n min drar jeg i det uendelige, var på eu for litt sia, fikk ikke mangel, da det var lik effekt på hver side...

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håndbrekket skal virke på begge sider, og det skal ikke være mere enn 50% forskjell på virkningen fra v til h side. Det med at hjulene skal klare å låses med brekket er ikke så farlig, men denskal stå rolig i nedoverbakke.

Langt håndbrekk er når det snart ikke er mere å dra spaken oppover. Burde ligge på mellom 8-12 knepp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider