Gå til innhold

Denon bilstereo

Ranger emnet

opel freak

Anbefalte innlegg

Specsene på spilleren ser svært bra ut, og Denon er godt rykte for å lage bra spillere i den øvre prisklassen.

Men prisen er HØY, og personlig ville jeg nok gått for en Carputer-løsning som gir mer fleksibilitet, plass til alt du har av musikk, mulighet for aktiv filtrering og romkorreksjon, pluss at du kan velge lydkort etter ønske og preferanser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått tilbud på en Denon hovenhet.

Denon DCT-1 FM,AM CD Player til 23.000kr...........

Noen hørt om den, eller har erfaring med merket?

Den Denon enheten der, er nok en av de aller best-lydende spillerne på markedet. Den koster penger, men er resten av utstyret ditt på nivå, og du ikke bryr deg noe særlig om mest mulig knapper og funksjoner, vil du nok ikke bli lei deg over å ha en slik maskin.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde Denon tidligere, har hatt 8 (tror jeg) Denon spillere i prisklassen 2-8000kr..

Har hatt feil på 7 av disse, men alle var innenfor garantiperioden så det løste seg. Ellers var jeg veldig fornøyd med spilleren..

Og nei, det var ikke noe gæli med koblingene mine ;)

Men denne spilleren er nok i en annen klasse med tanke på prisen..

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frank nå blander du Opelfreak og Opelfreek :hammer

Denon er meget habile spillere,meget god lydkvalitet men veldig lite fixfaxerier(men hva faen skal man med det?)

har ikke vært borti merket på noen år så det er litt vanskelig å utale seg om nåværende produkter.

så vidt meg bekjent er det ikke importør på Denon pr.dags dato.

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Specsene på spilleren ser svært bra ut, og Denon er godt rykte for å lage bra spillere i den øvre prisklassen.

Men prisen er HØY, og personlig ville jeg nok gått for en Carputer-løsning som gir mer fleksibilitet, plass til alt du har av musikk, mulighet for aktiv filtrering og romkorreksjon, pluss at du kan velge lydkort etter ønske og preferanser...

Finnes det lydkort med romkorreksjon?

Føler at jeg har lett over hele verden å ikke funnet et enda........

K.I.S.S

Keep It Simple Stupid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det lydkort med romkorreksjon?

Føler at jeg har lett over hele verden å ikke funnet et enda........

Et computer basert system som fungerer skikkelig er en forholdsvis tidkrevende sak å få til, så jeg ville egentlig bare glemt det, om du ikke er svært kompetent på området. Hvertfall om det lydmessige resultatet skal nærme seg Denon'n

Du finner selvsagt aldri lydkort med korreksjon. Det trengs software til slikt.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et computer basert system som fungerer skikkelig er en forholdsvis tidkrevende sak å få til, så jeg ville egentlig bare glemt det, om du ikke er svært kompetent på området. Hvertfall om det lydmessige resultatet skal nærme seg Denon'n

Du finner selvsagt aldri lydkort med korreksjon. Det trengs software til slikt.

mvh

Glenn

Har du erfaring med data slik at du har grunnlag for det du sier?

Kan tenke meg at data kan blir litt "sterilt" å kjedelig å høre på.

Datakomponenter er vel det som utvikler seg raskest her i verden så jeg ser ikke bort ifra at det et sted er et spesialisert firma som produserer hardware og software som er på høyde med de aller beste bil spillerne i verden.

Er bare en utfordring å finne de.

K.I.S.S

Keep It Simple Stupid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datakomponenter er vel det som utvikler seg raskest her i verden så jeg ser ikke bort ifra at det et sted er et spesialisert firma som produserer hardware og software som er på høyde med de aller beste bil spillerne i verden.

Har ingen stor kunnskap om data generelt, men har gjort endel undersøkelser når det gjelder bruken av datamaskiner som medieavspillere, for teorien er egentlig svært bra. En HD er gjerne mer stabil, og i teorien et bedre medie enn en CD plate. Problemet er at dette skal overføres via lydkort og til forsterkere. Det hele skal så styres av software, og siden Windows er relativt udugelig til slikt (volumkontrollen fungerer ved hjelp av bit-redusering), må man finne endel fornuftige løsninger. Jobbet lenge opp mot et custom system i egen bil, men syntes det ble for mye arbeid, slik det det foreløpig ligger litt på is.

En annen problemstilling er å sørge for stabil strømforsyning til oppsettet.

mvh

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle dager skulle data bli sterilt å høre på? Nå tillegger man komponentene subjektive egenskaper igjen, akkurat som at rørforsterkere er varme i lyden, digitalforsterkere er kalde og tynne, osv.

Slik situasjonen er pr. idag gjennomgår databransjen en MYE større utvikling enn audiobransjen. Det de aller fleste også later til å glemme er at all musikken de hører på som oftest har vært innom både en og flere datamaskiner før den havnet på cd-en. Så snart audiobransjen får øynene opp for mulighetene som ligger her, og kaster de utdaterte fordommene sine tror jeg vi vil få se en rekke spennende produkter. Men det er ikke helt enkelt å pushe "datakomponenter" på folk som har brukt alskens udokumentert voodoo (les: tweaks) på anleggene sine i flere år..

Å få til et dugelig carputer-oppsett er slett ikke så vanskelig som mange vil ha det til. Det krever helt klart endel mer planlegging enn å bare kjøpe en spiller og montere den, men å påstå at man ikke kan få god lyd ut av det er langt fra noen sannhet.

Virker som det kan være på tide med en egen carputer-tråd... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle dager skulle data bli sterilt å høre på? Nå tillegger man komponentene subjektive egenskaper igjen, akkurat som at rørforsterkere er varme i lyden, digitalforsterkere er kalde og tynne, osv.

Slik situasjonen er pr. idag gjennomgår databransjen en MYE større utvikling enn audiobransjen. Det de aller fleste også later til å glemme er at all musikken de hører på som oftest har vært innom både en og flere datamaskiner før den havnet på cd-en. Så snart audiobransjen får øynene opp for mulighetene som ligger her, og kaster de utdaterte fordommene sine tror jeg vi vil få se en rekke spennende produkter. Men det er ikke helt enkelt å pushe "datakomponenter" på folk som har brukt alskens udokumentert voodoo (les: tweaks) på anleggene sine i flere år..

Å få til et dugelig carputer-oppsett er slett ikke så vanskelig som mange vil ha det til. Det krever helt klart endel mer planlegging enn å bare kjøpe en spiller og montere den, men å påstå at man ikke kan få god lyd ut av det er langt fra noen sannhet.

Virker som det kan være på tide med en egen carputer-tråd... ;)

Du og meg har jo diskutert dette rundt computerbasert avspilling i bil endel ganger Thomas, og vi har vel egentlig vært enig i at det krever endel, men som jeg og har sagt, er et svært interessant medium, med høyt potensiale.

Det at databransjen har en større utvikling enn audiobransjen, tar jeg overhodet ikke som noe tegn på at dette nødvendigvis er veien å gå. Problemet er at svært mange quasi-digitale, eller digitale løsninger låter fryktelig uorganisk. Uansett hvor perfekt alt ser ut på papiret. Mye av grunnen til dette ligger på elendige innspillinger, men samtidig finnes det ulike problemer som må overkommes i tillegg. For meg handler musikk om helt andre parametre enn detaljhysteri. Det viktigse er å få en emosjonell tilknyttning til musikken, noe man, i mine øyne, kun kan oppnå ved hjelp av dynamikk og klang. Selvsagt må det være detaljert, men ikke på bekostning av de to foregående parametre, noe det heller ikke vil være om disse er på plass.

Nå er vi dog veldig OT......................sorry.

mvh

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider