Gå til innhold

Denon bilstereo

Ranger emnet

opel freak

Anbefalte innlegg

Nå er vi inne på nok et meget interessant tema :)

En Carputer-løsning kan være den beste kilden som er mulig å oppdrive, både når det gjelder lyd og bilde.

Dette på grunn av at prosessoren i en PC i dag er mye kraftigere enn hva de integrerte prosessorene i noen CD/DVD-spiller er.

Det er nok en grunn til at mange med High-End hjemmekinoer benytter HTPC'er i stedet for DVD-spillere.

En Linux-basert platform burde fungere bra.

En PC har enormt mange tilpasningsmuligheter.

Romkorreksjon skal ikke være noe problem via software.

Om det ikke finnes noe som passer nøyaktig til dette formålet er det bare å sette i gang og lage det selv.

De nyeste lydkortene har til og med mye integrert i hardware.

Når det gjelder lagringsmedia finnes det mange spennende alternativer.

HDD'er er som kjent ikke helt støtsikre, ettersom de inneholder bevegelige deler. Normalt vil ikke dette være noe problem, men det kan være det.

CF-kort er også mulig, dvs. man KAN faktisk kjøre operativsystemet fra en USB-basert CF-leser. Alternativt finnes det overganger fra IDE eller SATA til CF... Nå kan man få CF-kort på opp til 16 GB.

Strømforsyningen er ikke noe problem, det finnes spesialbygde DC-DC forsyninger bergnet for bilbruk.

Det manglende leddet for meg er bare en slags forforsterker som kan stå mellom PC og forsterker.

Dette burde da finnes?

Eller kanskje det finnes en annen og bedre måte å gjøre det på?

Skal nok finne ut av dette etter hvert, har planer om å bygge meg en Carputer selv så jeg slipper stress med laptop og ledninger og styr...

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du erfaring med data slik at du har grunnlag for det du sier?

Kan tenke meg at data kan blir litt "sterilt" å kjedelig å høre på.

Datakomponenter er vel det som utvikler seg raskest her i verden så jeg ser ikke bort ifra at det et sted er et spesialisert firma som produserer hardware og software som er på høyde med de aller beste bil spillerne i verden.

Er bare en utfordring å finne de.

Husk at informasjonen som ligger på CD og DVD er bare nuller og ettall...

Disse blir aldri konvertert til analoge signaler inni en PC, dvs. at de samme nullene og ettallene som er på CD'en vil komme ut fra digitalutgangen på lydkortet.

Dessuten skal DAC'ene i de nye lydkortene være såpass bra at det analoge signalet ut også blir svært bra.

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker Denon fra gamle dager, hadde noen fine spillere da. sjekka hjemmesiden dems men finner ikke ett ord om bilstereo, kanskje de har slutta å lage det? Hadde vært fint å ha et alternativ til pioneer og alpine :dj

Fant spillerne jeg på hjemmesiden demmes. måtte gå på den japanske siden.

K.I.S.S

Keep It Simple Stupid

Lenke til kommentar
Del på andre sider