Gå til innhold

Mjøsdrift på Biri Senter 1.oktober.

Ranger emnet

Skody

Når ønsker du å kjøre? Velg en dato!  

8 stemmer

1. 1. Når ønsker du å kjøre? Velg en dato!

• Lørdag 17. september
      0
    • Søndag 18. september
      0
    • Lørdag 24. september
      0
    • Søndag 25. september
      3
    • Lørdag 1. oktober
      3
    • Søndag 2. oktober
      1
    • Lørdag 8. oktober
      0
    • Søndag 9. oktober
      0
    • Lørdag 15. oktober
      0
    • Søndag 16. oktober
      1

Anbefalte innlegg

EDIT. Lørdag 1.oktober blir IKKE den store dagen. Politiet stiller litt for store krav administrativt og fysisk. Skal se om jeg får til noe annet. Kom gjerne med innspill og forslag. Biri er visst litt for upopulært i nabolaget og for nærme E6. Og litt for "åpent" mtp sikring av publikum. Kjør hardt, kjør bredt!

Da blir det kjøring fra morgen til kveld. Åpner 10 eller 12. Det avgjør DERE. Så fort dette blir offisielt flytter jeg tråden til happenings. Vel og merke hvis politiet ikke har noe i mot greia vår.

annonsebilde.png

Det blir 200-300kr per snute for å betale forsikring, innleid materiell og sånn. Kan hende det blir så seriøst at vi må leie inn Røde Kors og ambulanse og greier. Kommer mange blir det billigere.

Dette blir i utgangspunktet driftetrening på konbane inne på et lukket område. Løypa er ikke stukket ut, og det er store muligheter for å endre den underveis som vi kjører. Dette blir førerens dag :D Det blir ikke noe av autoslalom, men kan hende vi prøver oss på gymkhana om det er interesse for det.

Dette blir ikke noe publikumsarrangement, så det blir fri inngang for den som eventuelt kommer. Nulltoleranse på alkohol merkelig nok. Det er bensinstasjon og veikro som nærmeste nabo. Det er førerkortplikt, ren og pen(?) bil med skilter på. Satser på at prøveskilt går igjennom siden dette er et lukket arrangement. Jeg går god for det, men det kommer jeg tilbake til snart. Det blir teknisk kontroll hvor vi går over dekk(!), tilstand på væsker, løse gjenstander i HELE bilen skal ut, stoler og seler skal sitte fast og være i bra stand samt at batteri skal sitte fast.. Ellers tar dere med stor motor, stiv fjøring og sperret diffedaff.

Hvis dere lurer på noe praktisk, spør her! :thanks

Till next time

Skody c",)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er langt i det blå fortsatt, men det blir vel en lett mix av http://www.autoslalom.no , Gymkhana og drifting. Skal ta en runde nå først med gutta for å finne ut hva vi får til. Derfor ligger denne heller ikke i happenings enda, men i "fag-forumet". Så fingra av fatet, Crzy-T ;)

Bilforumet.no
Super Moderator
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å? Så deg ikke der jeg. Hvilken bil kjørte du da?

Jeg var over en tur for å glane litt og pønske på gode svinger. Bra du viser interesse, for du satset bra på Dokka vet jeg :D Biler er bygd for å brukes, ikke stå på museum!! :driving

Bilforumet.no
Super Moderator
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å? Så deg ikke der jeg. Hvilken bil kjørte du da?

Jeg var over en tur for å glane litt og pønske på gode svinger. Bra du viser interesse, for du satset bra på Dokka vet jeg :D Biler er bygd for å brukes, ikke stå på museum!! :driving

jeg kjørte rally kadetten. sto å fylte bennsin

klart den skal bli brukt. er i daglig drift den :)

97748454

Kadett c pick up. Saehan max -79

Kadett B RALLYE 2,4 197hk -72

Ascona B 2,5 24v turbo (600+hk)

Cheva Pick up 6,2 turbo ic -88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heh.. Akkurat NÅ føles dette som et abandoned project.

Oppsynsmyndighetene krever at jeg går manngard bygda rundt for å innhente tillatelser samt at jeg skaffer f.eks en dullion dekk slik at det blir fysisk skille mellom bane og publikum. Føler at kostnadene overstiger arbeidskapasitet og gleden ved det. JÆVLIG synd men. Jobbe litt til med følels... ehh saken. Men 1.okt sprekker uansett. Får justere litt på trådtittelen.

Bilforumet.no
Super Moderator
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider