Gå til innhold

Prosjekt banerigging

Ranger emnet


Leffen

Anbefalte innlegg

I vinter har jeg planer om og banerigge min opel vectra. Er det noen som har noen tips hva jeg bør gjøre for å få den til å sitte på veien??

 

Her er litt info om bilen slik den er i dag:

- 90 vectra A

- Byttet motor til c20xe

- Komplett H&R 60/40 senkesett (Skal byttes... men til hva?)

- 2,5" simons effektannlegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vinter har jeg planer om og banerigge min opel vectra. Er det noen som har noen tips hva jeg bør gjøre for å få den til å sitte på veien??

 

Her er litt info om bilen slik den er i dag:

- 90 vectra A

- Byttet motor til c20xe

- Komplett H&R 60/40 senkesett (Skal byttes... men til hva?)

- 2,5" simons effektannlegg

 

 

4x4 og brukbare slicks ;)

06 Toyota Hiace 2.5 D4D RWD

96 Bmw 523iA E39

 

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom du helst sikkert skal tyne bilen endel på bane så ikke glem bremser o.l.

 

Bur er også en fordel å ha vist bilen først går rundt. Det kan redde deg en dag. Bremsene kan redde andre om du har noen som tåler varmgangen ved banekjøring. Skikkelig stol og sele er også greit å ha.

 

Det er greit den sitter som f*** på veien men driter du i annet så kanskje så drar du av en gang og får aldri sjangsen til å kjøre på bane igjen?

 

Øker du prestanda på bilen så ikke glem sikkerheten ;)

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

 

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-veltebur (gjerne fia godkjent)

-4/5/6 pkt seler (gjerne fia godkjent)

-fuelcell (gjerne fia godkjent)

-bøtteseter (gjerne fia godkjent)

-store bremser

-nylon eller poly foringer

-oppgraderte hjelpestabstag/stabstag - gjerne justerbare (foran og bak)

-bygge om oppheng for bruk av fullt justerbare coilovers om det ikke finnes til din bil

-hjulgeometri (denne er viktig å få rett, ellers vil ikke bilen sitte så godt på banen) foran og bak (gjerne fjrene alt av bumpsteer og om det lar seg gjøre)

-fjerne servo, evt bytte til en quick-rack tannstang (2turns lock to lock eller mindre)

-letting, fjerning av all unødig vekt som baksete, stereoanlegg, og slikt

-mer effekt

 

Dette er noe av det man kan gjøre for å få en bil til å fungere bedre på bane.

'95 Subaru Legacy Wagon - beater. :)

nad_freak@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode tips!

Hvilke dempere og fjerer bør jeg gå for? Gule koni?

Hva må jeg regne med å betaler for å få satt inn veltebur?

 

H&R Cupkit skal være bra da fjører og dempere er avpasset til hverandre og bilen de er ment for. H&R har også coilover til din bil, men dette er i en litt annen prisklasse da. Begge disse kan du handle her.

FIA godkjent bur får du fra OMP eller Safety Devices for ca 5-8000 kr hos Kollevold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår