Gå til innhold

MrFord: Ford Sierra IS, prosjekt (aka SølvPilen)

Ranger emnet


MrFord

Anbefalte innlegg

  • Svar 261
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 4 weeks later...
geir lurte på om du har det bra...

 

Er jo i militæret da... Huseby som mekaniker... Og når jeg er hjemme så er jeg hos foreldrene mine på kløfta.. Leiligheten i hurdal blir sakt opp snart.

 

Og har det bra. SÅ kan hilse de som er noe å hilse der borte på DHL..

-I'm so terrific I have my own toll-free number: 1-800-UNBELIEVABLE-

 

*1998 Ford Scoprio 2.3 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, jøss, jeg har møtt min Dobbelt gjenger her på bilforumet... Kult da... ;)

 

Og til Elgen-, cossie motor er dyyyyyrt, og er dyr forsikring og masse annet.. så det er kanskje lengre frem i tid..

 

Oxo svar til KajKno...

 

Ok, "lyktelister" er solfilm som jeg bare har lagt på, bruk den mørkeste(4%) , jeg har bare brukt 24% her, (hadde ikke noe annet)

Sota baklamper selv ja, maskert over det røde og lakkert 2 lag over blinklys og ryggelys, og tatt av maskering og lakkert 1 lag over hele... og tilslutt stripene over.. Har vært i 3 teknisk med dem, uten å få noe på dem, men det er ikke lovlig. Så alle veit det..

 

Så, blinklys delen. Du har vel den "lat" fangeren du? Med et kangt blinklys?

Der passer ikke det jeg har..

Da kan du jo skaffe deg en IS fanger, og kjøpe hvite blinkers og få tåkelys...

 

Og helt tilslutt... Takk :thanks

 

 

De baklyktene du har sota.. Er det en spesiellt du må legge på eller behandle de med? Har noen som jeg vil prøve meg på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe spesielt... egentlig. Bare gjør dem sikkelig reine før du begynner å sote.. Og hvis du skal "dele" lykta som jeg har gjort så gjør ordentlig jobb med maskering. Oxo kan det værra en fordel å legge på klar lakk tilslutt.. Hvertfall hvis du skal legge striper over som jeg gjorde

-I'm so terrific I have my own toll-free number: 1-800-UNBELIEVABLE-

 

*1998 Ford Scoprio 2.3 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe spesielt... egentlig. Bare gjør dem sikkelig reine før du begynner å sote.. Og hvis du skal "dele" lykta som jeg har gjort så gjør ordentlig jobb med maskering. Oxo kan det værra en fordel å legge på klar lakk tilslutt.. Hvertfall hvis du skal legge striper over som jeg gjorde

 

Hva for en lakk skal du sote med? Går det med svart lakk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får kjøpt Sotelakk i forskjellige farger på de fleste bildelforhandlere, men hold deg gjerne unna billiglakk som f.eks. Biltema sin hvis du vil ha noe som holder en stund.

 

Tenk også på om du vil sote på innsiden eller utsiden av lykteglasset. Resulatet blir litt forskjellig, men vil nok se bra ut uansett. En annen ting du bør tenke på er at soting er ulovlig, og det skal komme en viss mengde lys fra lykten, så hvis du soter for mye kan det skje tre ting:

 

a) Du blir stoppet av politiet og får bot for ulovlige lykter.

b) Bilen går ikke gjennom neste EU-kontroll.

c) Traileren bak deg ser ikke bremselyset ditt og kjører på deg bakfra.

 

Uansett sliter du, og ved en påkjørsel så vil du ikke få noe på en evt. forsikring fordi du hadde ulovlige lykter... Så uansett vurder saken, og gå gjerne til anskaffelse av ekstra bremselys!

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår