Pettersen_Racing Skrevet September 13, 2005 Rapporter Share Skrevet September 13, 2005 heisann ja! Har sett vertfall en 240 her på forumet ett sted som hadde parklys i hovedlyktene og på siden + sterke grøftlys i fangern. Jeg sikler etter å få til det samme :) er det bare å sette in ei 5w lampe av noe slag i hovedlykta?, eller hvordan har dere gjort det? Mvh Jarle Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
x8|volvo Skrevet September 13, 2005 Rapporter Share Skrevet September 13, 2005 er ikke 940 med slik 2 lykter greier du har sett? puke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet September 13, 2005 Rapporter Share Skrevet September 13, 2005 jeg lurer også på å gjøre dette på 740'ien min..om ikke noen kommer med bedre forslag, tror jeg bare jeg måler dia på ei 5W pæra, å borer hull i reflektoren, setter inn pæra og tetter me blank varmebestandig sika.. men dette er o egentlig litt jalla løsninge..noeså håper noen har bedre forklaring på åssen dette bør gjøres skikkelig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet September 13, 2005 Rapporter Share Skrevet September 13, 2005 nå skal dere vite at det ikke er lovlig med mer enn 2 parklys pærer på en bil, en på hver side.. Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet September 14, 2005 Rapporter Share Skrevet September 14, 2005 j hadde parklys i hovedlyktene mine på 240`n min, og j fikk aldri noe klager... borra inn pæreholdere til 5W pærer, og kobla de opp på egen bryter, så de ikke lyste hele tiden...! var ganske enkelt, men man må passe på når man borrer i reflektorene, å ta det forsiktig å sakte... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet September 14, 2005 Rapporter Share Skrevet September 14, 2005 jeg har lyst på det i usa-lykter også.. nam nam :) kjipt at h1 lyktene er "daue", når fjernlys er av. kunne vel montert dobble h4 istedenfor og hatt kjørelys på alle, men bare parklys på parklysene. nå tenker jeg litt på å montere 78' front Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter`n Skrevet September 14, 2005 Rapporter Share Skrevet September 14, 2005 det er ikke noe problem å få parklys i hovedlykta, det du må gjøre er å borre ett hull i reflektoren på lykta å sette inn ei 5w pære....det lønner seg også å sette inn ei gummiforing, å kansje bruke en pæreholder hvis du får tak i! Men som sagt, det er IKKE lov med mere enn 2 parklys, men hvem bryr seg?jeg hadde park i hovedlykter, og 2 tusenmetere i tilegg, var aldri noe trøbbel det! MvH Pettern! Siter Det finnes 2 typer biler: NYE og GAMLE VOLVO`r Volvo 945 Turbo, Team Long Roof Racing:) x - Volvo 240 GL x - Volvo 240 DL, ble TIC x - Volvo 245 LRR(Long Roof Racing) x - Volvo 740 GLE automat (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet September 14, 2005 Rapporter Share Skrevet September 14, 2005 når det gjelder feil bruk og montering av lys har jeg inntrykk av at man slipper unna med det meste! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet September 14, 2005 Rapporter Share Skrevet September 14, 2005 hadde dette på ene delebilen min. det var bare helt porno :) der var det borret hull i reflektorene og satt i pæreholdere (tror det var no plastgreier med gjenger på... stemmer vel at det var noe 5w greier i ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet September 14, 2005 Rapporter Share Skrevet September 14, 2005 ja, men da kobler man det ikke på parklys!! kobl det på kjørelys!! forskjellen er at om du står parkert ved veien, skal du dimme ned til parklys. (trafikksikkerhet) mye bedre å koble de 5w via relè og ta styrestrøm fra kjørelys. du trenger jo heller ikke guffe i lysene, om du har på fjernlys... da sparer du på pærene og batteriet, samt det er mer "Lovlig". evnt kan du kjøre de via en bryter som du kan slå av om du ser purken Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet September 14, 2005 Rapporter Share Skrevet September 14, 2005 ja, men da kobler man det ikke på parklys!!kobl det på kjørelys!! forskjellen er at om du står parkert ved veien, skal du dimme ned til parklys. (trafikksikkerhet) mye bedre å koble de 5w via relè og ta styrestrøm fra kjørelys. du trenger jo heller ikke guffe i lysene, om du har på fjernlys... da sparer du på pærene og batteriet, samt det er mer "Lovlig". evnt kan du kjøre de via en bryter som du kan slå av om du ser purken vil ihvertfall anbefale bryter...! det er det letteste, bortsett fra at man av og til glemmer å skru dem av når bilen er parkert... :) Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet September 14, 2005 Rapporter Share Skrevet September 14, 2005 vil ihvertfall anbefale bryter...! det er det letteste, bortsett fra at man av og til glemmer å skru dem av når bilen er parkert... :) ja, men da tar du jo styrestrøm fra parklys og innimellom relè og styrestrøm-kilden, tar du bryteren. da vil du ikke ha mulighet til å ha de på, uten å ha på parklys.. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet September 14, 2005 Rapporter Share Skrevet September 14, 2005 ja, men da tar du jo styrestrøm fra parklys og innimellom relè og styrestrøm-kilden, tar du bryteren. da vil du ikke ha mulighet til å ha de på, uten å ha på parklys.. det j mener, er å ha de rett på en bryter, uten å ha relè, da kan du ha de på sammen de lysene du vil, uavhengig av andre lys på bilen... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet September 14, 2005 Rapporter Share Skrevet September 14, 2005 det j mener, er å ha de rett på en bryter, uten å ha relè, da kan du ha de på sammen de lysene du vil, uavhengig av andre lys på bilen... nei, nei.. du må ha relè.. om du bruker relè eller ei, er samme for funksjonaliteten! forskjellen er at om du bruker relè, vil du ikke trekke nevneverdig strøm fra kretsen du kobler deg inn på. om du belaster originale relèene for mye, brenner du brytere, relèer, etc. samt du får sikkert opp "pære ødelagt" lyset. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TvåFyraTvå Skrevet September 14, 2005 Rapporter Share Skrevet September 14, 2005 Angående det med to parklys på hver side. Ble stoppa av politiet sist helg -riktig nok i en sierra, men politiet sa ingenting på dette med bruk av mer en ett parklys på hver side. Den ene betjenten spurte tilogmed den andre om det var lov å ha oppkoblet park i blinklyset (hovedpark var i hovedlykt). Den andre sa bare da at dette ikke var noe de kom til å henge seg opp i. Vi hadde da altså park i hovedlys og orange park i blinklys (forskriftene sier at park enten skal være hvitt eller gult). Dette kan jo seff variere litt fra sted til sted, men her er det i alle fall lov!:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.