ss242 Skrevet September 14, 2005 Rapporter Share Skrevet September 14, 2005 jeg har lyst på det i usa-lykter også..nam nam :) kjipt at h1 lyktene er "daue", når fjernlys er av. kunne vel montert dobble h4 istedenfor og hatt kjørelys på alle, men bare parklys på parklysene. nå tenker jeg litt på å montere 78' front Lurer på om breisladdern har park i alle 4 på fronten sin. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet September 14, 2005 Rapporter Share Skrevet September 14, 2005 jeg tenker det beste må være å nappe ut park +ledningen i park/kjørelys holderen, og skjøyte på den litt, så den blir lang nok..da blir det jo akkurat likt, med tanke på strømstyrke å greier..lys å sånn blir jo og likt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet September 14, 2005 Rapporter Share Skrevet September 14, 2005 Enkleste må vel være å bare gå inn på parkledningen med en strømstjeler til de inni hovedlykta...Men minus at de lyser hele tiden..Men er det lov er jo det ingen problem.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet September 14, 2005 Rapporter Share Skrevet September 14, 2005 nei, nei..du må ha relè.. om du bruker relè eller ei, er samme for funksjonaliteten! forskjellen er at om du bruker relè, vil du ikke trekke nevneverdig strøm fra kretsen du kobler deg inn på. om du belaster originale relèene for mye, brenner du brytere, relèer, etc. samt du får sikkert opp "pære ødelagt" lyset. j snakker om å legge opp en egen strømkrets, med egen sikring og egen bryter, til det "uorginale" oppkoblede parklysene i hovedlykta eller lignende... da må man ikke ha relè... dette har j gjort på de to 240`ene j har hatt, og ikke hatt noe problem der riktig nok... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet September 15, 2005 Rapporter Share Skrevet September 15, 2005 j snakker om å legge opp en egen strømkrets, med egen sikring og egen bryter, til det "uorginale" oppkoblede parklysene i hovedlykta eller lignende... da må man ikke ha relè... dette har j gjort på de to 240`ene j har hatt, og ikke hatt noe problem der riktig nok... jeg ville ikke gjort det, pga. det er dårlig med relè i 240 allerede på lysene. om du overbelaster dem, varer de kortere.. langsiktig er det bedre å hive opp eget relè. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet August 4, 2006 Rapporter Share Skrevet August 4, 2006 Sorry for at jeg drar opp en gammel tråd, men lurer på hvordan dette funker hvis jeg vil ha parklyset i hovedlyktene mens jeg kjører med kjørelys, men ha parklyset i sidene når jeg kjører med nærlys/fjernlys? :P Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet August 4, 2006 Rapporter Share Skrevet August 4, 2006 heisann ja! Har sett vertfall en 240 her på forumet ett sted som hadde parklys i hovedlyktene og på siden + sterke grøftlys i fangern. Jeg sikler etter å få til det samme :) er det bare å sette in ei 5w lampe av noe slag i hovedlykta?, eller hvordan har dere gjort det? Mvh Jarle øsa mi du har sett??hehe skal sjå om eg finner et bilde å slenge ut:) Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet August 4, 2006 Rapporter Share Skrevet August 4, 2006 her kommer bildet:) Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikkan Skrevet August 4, 2006 Rapporter Share Skrevet August 4, 2006 Har sånn jeg også.. Kjøpte et kit for mange år siden beregnet på ekstralys. Det besto av en BA9 pæreholder med ledninger og to gummigjennomføringer. Borret et 12mm hull i reflektoren, satte i foringen, stakk i pæreholderen + pære og koblet det til hjørnelysa til og begynne med. Pæreholderen selges på thorsov, clas ohlson etc. Jeg har koblet de sammen med de orange hjørnelysa til en bryter. Så lenge du har bare to parklys kan du vel ha så mange posisjonslys du bare vil. Bare se på de juletrærne av noen lastebiler som går på veia. Man må bare kunne slå de av. Jeg var på BT for eu-kontroll og da gjorde jeg dem oppmerksom på at jeg hadde mekka på lysa mine, men at det bare var to parklys når bryteren sto på "parklys" og da var det helt greit. Siter '76 245 "Grønne lynet" '82 245 '85 245 "Mjølner" '64 DKW F11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo740Turbo Skrevet August 4, 2006 Rapporter Share Skrevet August 4, 2006 har gjort dette på 3 volvoer nå , blir bra , tøft , og aldri fått klage på antall parklys til nå ,har kjørt rundt med 6park lys på rekke foran (originale , hovedlykter , 1000metre) og grøftelys , kun fått beskjed om park/grøft kombinasjon på natta... hehe Siter Toyota Cressida Volvo S60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haoarox Skrevet August 4, 2006 Rapporter Share Skrevet August 4, 2006 Kjapt spørsmål. Kan jeg bore ett hull i hver av reflektorene på hovedlyktene, sette inn en pæreholder i hver med 5w pære og ta strøm fra parklysa? De vil jo lyse "hele" tiden, det er jeg klar over, men sikringa og relèt takler to 5w pærer til? Siter 01' Renault Megane Coupe Sport 1.6 90' Volvo 240 2.3GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo740Turbo Skrevet August 4, 2006 Rapporter Share Skrevet August 4, 2006 JA! har hatt det sånn på alle mine, det meste hos volvo er jo overdimensjonert - f.ex : på gamle bilen koblet eg 1000 metrene rett innpå det vanlige fjernlys-releet , funket flott! hehe Siter Toyota Cressida Volvo S60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thjoms Skrevet August 4, 2006 Rapporter Share Skrevet August 4, 2006 Har sånn jeg også.. fin vogn:) Siter - Volvo 745Tic 87mod -=B230FK, M90, 16T=- x Volvo 240gl 87mod x Volvo 245gl 85mod x Volvo 240gl 83mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
245 gl Skrevet August 4, 2006 Rapporter Share Skrevet August 4, 2006 Helt enig Thjoms...syns nesten at han burde laget en tråd om den Siter http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=129803&page=1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet August 4, 2006 Rapporter Share Skrevet August 4, 2006 hehe kjører nesten bare med dei lysa:) har møtt onkel politi mangen ganger med dei på, men seier ikkje noe på det:) trur vell det er svakere pære el noe som står i:) fint å sjå at det ikkje bare er eg som har slikt:) Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.