Gå til innhold

Parklys i hovedlykta?

Ranger emnet


Pettersen_Racing

Anbefalte innlegg

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg lurer også på å gjøre dette på 740'ien min..om ikke noen kommer med bedre forslag, tror jeg bare jeg måler dia på ei 5W pæra, å borer hull i reflektoren, setter inn pæra og tetter me blank varmebestandig sika.. men dette er o egentlig litt jalla løsninge..noeså håper noen har bedre forklaring på åssen dette bør gjøres skikkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har lyst på det i usa-lykter også..

nam nam :)

 

kjipt at h1 lyktene er "daue", når fjernlys er av.

kunne vel montert dobble h4 istedenfor og hatt kjørelys på alle, men bare parklys på parklysene.

 

nå tenker jeg litt på å montere 78' front

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke noe problem å få parklys i hovedlykta, det du må gjøre er å borre ett hull i reflektoren på lykta å sette inn ei 5w pære....det lønner seg også å sette inn ei gummiforing, å kansje bruke en pæreholder hvis du får tak i!

 

Men som sagt, det er IKKE lov med mere enn 2 parklys, men hvem bryr seg?jeg hadde park i hovedlykter, og 2 tusenmetere i tilegg, var aldri noe trøbbel det!

 

MvH Pettern!

Det finnes 2 typer biler: NYE og GAMLE VOLVO`r

Volvo 945 Turbo, Team Long Roof Racing:)

 

x - Volvo 240 GL

x - Volvo 240 DL, ble TIC

x - Volvo 245 LRR(Long Roof Racing)

x - Volvo 740 GLE automat (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, men da kobler man det ikke på parklys!!

kobl det på kjørelys!!

 

forskjellen er at om du står parkert ved veien, skal du dimme ned til parklys.

(trafikksikkerhet)

 

mye bedre å koble de 5w via relè og ta styrestrøm fra kjørelys.

du trenger jo heller ikke guffe i lysene, om du har på fjernlys...

 

da sparer du på pærene og batteriet, samt det er mer "Lovlig".

evnt kan du kjøre de via en bryter som du kan slå av om du ser purken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, men da kobler man det ikke på parklys!!

kobl det på kjørelys!!

 

forskjellen er at om du står parkert ved veien, skal du dimme ned til parklys.

(trafikksikkerhet)

 

mye bedre å koble de 5w via relè og ta styrestrøm fra kjørelys.

du trenger jo heller ikke guffe i lysene, om du har på fjernlys...

 

da sparer du på pærene og batteriet, samt det er mer "Lovlig".

evnt kan du kjøre de via en bryter som du kan slå av om du ser purken

 

vil ihvertfall anbefale bryter...! det er det letteste, bortsett fra at man av og til glemmer å skru dem av når bilen er parkert... :)

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil ihvertfall anbefale bryter...! det er det letteste, bortsett fra at man av og til glemmer å skru dem av når bilen er parkert... :)

ja, men da tar du jo styrestrøm fra parklys og innimellom relè og styrestrøm-kilden, tar du bryteren.

 

da vil du ikke ha mulighet til å ha de på, uten å ha på parklys..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, men da tar du jo styrestrøm fra parklys og innimellom relè og styrestrøm-kilden, tar du bryteren.

 

da vil du ikke ha mulighet til å ha de på, uten å ha på parklys..

 

det j mener, er å ha de rett på en bryter, uten å ha relè, da kan du ha de på sammen de lysene du vil, uavhengig av andre lys på bilen...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det j mener, er å ha de rett på en bryter, uten å ha relè, da kan du ha de på sammen de lysene du vil, uavhengig av andre lys på bilen...

nei, nei..

du må ha relè..

 

om du bruker relè eller ei, er samme for funksjonaliteten!

forskjellen er at om du bruker relè, vil du ikke trekke nevneverdig strøm fra kretsen du kobler deg inn på.

 

om du belaster originale relèene for mye, brenner du brytere, relèer, etc. samt du får sikkert opp "pære ødelagt" lyset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående det med to parklys på hver side.

 

Ble stoppa av politiet sist helg -riktig nok i en sierra, men politiet sa ingenting på dette med bruk av mer en ett parklys på hver side.

Den ene betjenten spurte tilogmed den andre om det var lov å ha oppkoblet park i blinklyset (hovedpark var i hovedlykt). Den andre sa bare da at dette ikke var noe de kom til å henge seg opp i. Vi hadde da altså park i hovedlys og orange park i blinklys (forskriftene sier at park enten skal være hvitt eller gult).

 

Dette kan jo seff variere litt fra sted til sted, men her er det i alle fall lov!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår