chriheim Skrevet September 13, 2005 Rapporter Share Skrevet September 13, 2005 Hei. Skal snart bytte motor i vogna, fra B20 til B230f. Har hørt noe om at det er forskjell på traversen på biler med B20 kontra biler med B230. Har også hørt at man kan bruke den orginale traversen, da med litt triksing med motorfester. E det noen som vet eksakt ka som e forskjell på traversen, og ka som må gjøres for å slippe å bytte den? Håper på et par gode svar. Mvh. Christian Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet September 13, 2005 Rapporter Share Skrevet September 13, 2005 Bare å bytte, trenger ikke ny travers. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chriheim Skrevet September 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2005 E dem helt lik? Motoren kommer ikkje høyere opp eller lengre frem? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet September 13, 2005 Rapporter Share Skrevet September 13, 2005 Har ihvertfall ikke hatt noen problemer selv, gjort det samme et par ganger. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chriheim Skrevet September 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2005 Det høres jo meget bra ut. Det spare mæ for en god del arbeid. Da blir det kanskje motorbytte i løpet av uka:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-242tic Skrevet September 27, 2005 Rapporter Share Skrevet September 27, 2005 Det er helt samme travers. Ikke noe problem å montere nyere motor. Du må bytte girboks, eller kåpe på den for å få den til å passe. b20 er rettstilt, det er ikke b230. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet September 27, 2005 Rapporter Share Skrevet September 27, 2005 ta heller å prøv å rettstill alt :D Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chriheim Skrevet September 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2005 ta heller å prøv å rettstill alt :D m'm Tenkte æ skulle gjøre det. Blir jo ikkje nå ekstraarbeid:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet September 28, 2005 Rapporter Share Skrevet September 28, 2005 m'm Tenkte æ skulle gjøre det. Blir jo ikkje nå ekstraarbeid:) Eksosen må bygges om, motorfester må lages på nytt. Like greit å skråstille... Bygde om fra b20 til b230 i min, gikk greit, men var litt kluss med ledningsnettet.. Måtte legge opp ny kontakt fra motornettet til bilensnett, og det var ikke greit å finne ut hva som gikk til hva. Men regner med at du må bytte hele nettet iom at du skal ha injection. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chriheim Skrevet September 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2005 Eksosen må bygges om, motorfester må lages på nytt. Like greit å skråstille... Bygde om fra b20 til b230 i min, gikk greit, men var litt kluss med ledningsnettet.. Måtte legge opp ny kontakt fra motornettet til bilensnett, og det var ikke greit å finne ut hva som gikk til hva. Men regner med at du må bytte hele nettet iom at du skal ha injection. Skal seff ikkje rettstille den:) Blir nok å bytte hele ledningsnettet ja. Det burde gå med litt hjelp fra gode kompiser.:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.