GeeZuZz Skrevet September 13, 2005 Rapporter Share Skrevet September 13, 2005 Hallo, Har tenkt å importere en Mitsubishi Eclipse, og fant en som var "ferdig stylet". Men bare lurte på hvorvidt dette blir godkjent i Norge? Er det noen grunn til at denne ikke skulle bli godkjent i Norge pga body-kiten? (vet at selve bilen i "standard-utgave" blir godkjent). Kan ikke se blinklyset så tydelig - hvordan er kravene til dette f.eks.? Litt greit å vite dette på forhånd liksom :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2maz Skrevet September 13, 2005 Rapporter Share Skrevet September 13, 2005 Det jeg har fått med meg av regler angående slikt er at det ikke er så mange regler når det gjelder styling av bil. Men hvis bilens spesifikke mål bli endret slik som høyde lengde bredde... skulle det vært målt opp og ført i vognkortet. Skal ikke være noe stress å få gjort og tror ikke det er mange som begynner å måle bilen ved en eventuell kontroll. Senking er vel mer sannsynlig at de ser på. Og så skal ikke dekkene stikke utenfor bilens hjulbuer. Det er vel noen regler mot ovesizede vinger, slik som alu og slikt. Der de kan skade personer ved en eventuell påkjørsel (flyger over og treffer vingen f.eks) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mew Skrevet September 13, 2005 Rapporter Share Skrevet September 13, 2005 Broren til en kollega (litt innvikla) har importert en 2002 Toyota Celica GT4 tror jeg det var, den hadde fullt bodykit, men dette måtte bli tatt av før godkjenning. Veit ikke helt hva grunnen var.. Siter 2001 Audi RS4 2.7 Biturbo 2011 VW Transporter TDI (firmabil) 2007 VW Transporter TDI 4Motion 2004 VW Transporter TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
icemanx Skrevet September 14, 2005 Rapporter Share Skrevet September 14, 2005 jeg prøvde å få godkjent glassfiberfangerene på golfen min i vognkortet ( med TUV-papirer ) men svaret jeg fikk fra trangsynet var at dem ikke skrev inn slikt i vognkortet.. regner i grunn med at ting som har TUV-godkjenning er lov å bruke. Siter - 92 Vento 1.8 - 88 Golf2 GTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GeeZuZz Skrevet September 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2005 Høh.... Med andre ord, det er gambling å kjøpe en bil som er stylet? Er bare snakk om bodykit her (som på bilde) - ikke svære spoilere med spisse kanter... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg