Gå til innhold

en tøff eldre opel, vågsbygd/kristiansand

Ranger emnet

Diablito2k

Anbefalte innlegg

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ein slik bil holdt eg på å kjøpa som første bil.

rød opel gt som var 99% rustfri. stod til slags i motorbørsen for eit par år sida til 15000kr. men så plutselig vart den solgt:(

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal egentlig stå gt bak + at det skal være opel logen på bensintanklokket som er plasert midt på der vanlige biler har bagasjeluken (er ikke bagasjerom)

Har du GT ?

Medlemm i OMC ?

Synes jeg så en flott Orange og sort liten bil legge seg ut bak meg fra skolen i ettermiddag.

"Any fool with fast hands can grab a tiger by the balls, but it takes a hero to keep on squeezing"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og du er heldig hvis du finner en slik en i norge for under 60 000, de fleste i ok stand ligger på 80 000 - 100 000.

sry for at dette ble veldig oppdelt:P men kjeder meg litt.... den kom i en 1.1l og en 1.9 l, samme motoren som i kadett rally. europeiske hadde 90 hk,min som jeg nettopp hentet inn fra usa har 105 :) helt hva som er forskjell vet jeg ikke enda...vektfordeling er 44/56 (leste det et sted så er ikke 100% at det er helt riktig). Dette kan stemme for motoren er plassert ganske langt bak foran samt at bensintanken er helt bak. tverstilt bladfjern foran som gjør bilen meget stabil i svinger(jo fortere du kjører jo bedre holder den seg på veien)krenger ikke i 160 på lette svinger. org. 175x13 dekk som er alt for smalt. har noen facts som står i det ene bladet jeg fikk med fra tidligere eier.

orginalt: 0-100=6.4,toppfart= 204 kmh

bilen er ekstremt liten inni..jeg på 191 cm sitter ok,men går i taket hvis jeg ikke vil "ligge". er ikke god plass i bredden...anbefales overhode ikke til overvektige(jeg får dørhåndtaket i siden av magen og jeg er tynn..bilen lager også mye lyd,ikke motoren,ikke potta,men bilen...merker det først når du når 80+ franske tegnere som har lager karoseriet. det var det jeg kom på i farta..tar forbehold om feil (menneskelig å huske feil).

legge til at den er konge å kjøre,aldri kjørt en bil som ligger så bra på veien.Skumle er at du merker ikke hvor fort du kjører:(

- 76 Datsun 100a, Bygges opp

- 73 Opel GT, Bygges opp,Nyeste:Skinnseter

- 91 Opel Kadett E, RIP

-94 Mitsubishi Galant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

japp...skal registreres hos biltilsynet den 19...henta den i vinter...har sendt innmeldingsskjema for en uke siden men ingen ting har skjedd...er medlem av opelregisteret hvertfall...meldte meg inn der i januar tror jeg...

- 91 Opel Kadett E, RIP

-94 Mitsubishi Galant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opel GT 1900 FAKTA

Litt mere info om denne bilen. Sett også en rød en som sto utenfor hobbysjappa på Strømmen en gang.

den går fortere enn det der...nå er min trimma,men tatt uofisielt tid på 0-100, og det blir rundt 6 sek,hvertfall ikke 11!! men kan være forskjell på eu og usa mod der å...fått høre at det skal være ca 25 med skilter i norge

- 91 Opel Kadett E, RIP

-94 Mitsubishi Galant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går du på bakkenteigen? kjører en datsun 100a som er lakka sånn til daglig...

http://bareborre.net/gallery/Ole den?

Nope, jeg jobber i Sandefjord men bor i Horten, la tilfeldigvis merke til den flotte datsunen din da du la deg ut bak meg fra parkeringen ved videregående skolen i sentrum tidligere i dag.

Jeg vet at omc sender ut giroer ukentlig, skal høre med de når neste utsending er.

"Any fool with fast hands can grab a tiger by the balls, but it takes a hero to keep on squeezing"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var nok meg...aner ikke hvor den skolen er men:P (nettopp flytta hit) er det no liv i opel miljøet her? var helt dødt i drammen hvor jeg bodde før så satser på det skjer no mer her:) skal man ikke få sånn reg mail tilbake eller no? kan være jeg som har skrivi no feil også...men fint om du hadde sjekka:)

- 91 Opel Kadett E, RIP

-94 Mitsubishi Galant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aha...den derre ved havna sant? med lidl borti der og et sånt senter andre veien? var innom å kjøpe meg en pizza og man kan jo ikke kjøre korteste vei? må kjøre litt ekstra :D

Jupp det var den som ligger mellom senteret og lidl :thumb

Er desverre ikke så stort Opel miljø her, men jo flere vi blir desto bedre er det :D

Du får si ifra om du vil ha noen bilder av gliset ditt så kan jeg ta med kameraet og knipse litt av GT´n :pray

Lenke til kommentar
Del på andre sider