Gå til innhold

Forskjell b20 og b30

Ranger emnet

Eiriken

Anbefalte innlegg

den er jo en halv blokk lengere da i lengden ca. tror jeg.

Men hvis det går så si ifra.

Jeg har tenkt å banke en rb26 motor i 142'en min.

Lettere å trimme.

Har fått dilla på å sette andre motorer i volvo.

Gromme motorer i solid bil.

Men å sette en b30 med stor singel turbo å dog kasse i 142 å sette på 164 front hadde kansje ikke vert no dumt har faktisk sett p1800 med b30. med tre webere. gikk bra den.

nei det er moro å sett i andre motorer i volvo. husk noen mener det er et hån mot volvo, men da er alle motor byttinger et hån også v8'er.

jeg synes helt erlig at å bytte til en annen motor er helt greit jeg er på vei til åsette en audi motor i 144'en min men den skal mitt plaseres. kansje jeg kommer på rudskogen i juli vi får se det er litt trangt med finansiering. kulere å komme når den er helt gjennom ført. men lykke til håper du får det til

1995 modell Insane 200SX S14

Har Fått en liten front skade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det man skal huske på:

140 har dårligere plass i motor-rom, enn 240..

siden 240 har fjærbein!

ellers, 140 er også for kort for b30.. da må du som nevnt ovenfor montere 160 fronten.

er mao. ganske omfattende og deler blir kanskje vanskelig å få tak i.

ville heller vurdert å kjøpt en 164, evnt. gått for annen motor.

husk: det er SAE hk, ikke DIN på gamle motorer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror faktisk det er plass til en b30 i en 140.

Flytter radiatoren lengre frem og setter på en el vifte på fremsiden av radiatoren.

Ja vi får se i vinter, skal skaffe 142 først, så har jeg en kompis som kanskje skal hente seg en 164, og han skal ikke ha den motoren. Vinteren kommer og den er lang, masse av tid! cheers

Lenke til kommentar
Del på andre sider