Gå til innhold

Ny Girkasse?

Ranger emnet

B230ft

Anbefalte innlegg

har litt lyst på ny girkasse på 740'ien min('89 m. 230F(S?)) men lurer litt på hva som kan brukes..? selvfølgelig vet jeg at M90 er gullkassa, men ligger litt over i pris en hva jeg hadde tenkt å bruke på bilen, ettersom jeg må til med gromkasse når jeg skal ha ny motor, tenkte bare litt sånn midlertidig.. har M47nå, og den er jo ikke så gunstig å gire kjapt med og kjøre litt hardt med(syns jeg) i forrhold til mange f.eks. BMW kasse. så lurte jeg på om det er mulig/aktuelt å putte på kasse fra en e34 520? eller har noen andre forslag til en rimelig kasse som det ikke trengs ALT for mye mods til for få i..

*venter i spenning på svar..håper også nastyboy blir fornøyd nå, ettersom jeg endelig har klart å poste i rett forum;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M90'n er jo grei, men man må vel sveise no synk. ringer på 3. giret hvis jeg ikke tar helt feil?

Beste kassene er de fra Getrag med løs sprengkåpe.

Husker ikke hvilke utgaver av BMW de satt på, men det var vel de litt større motorene.

Hvis du vil ha en volvokasse, så duger M46 en god stund :)

'87 Volvo 740TIC

B230ET :D

-------------------------

'63 Volvo Amazon (121)

B18 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har m46 på min.den er gått litt over 320000 å er gulle god å tight ennå :) bilen var en orginal 740 tic.men får 2 år siden ble den ombygt til 230fk med litt trim å sånt.er vell 220hk ca.men kommer jo ann på hvordan man kjører også da :)

Volvo 245 Turbo - Prosjekt

-Jag gasar tills det rasar!

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke bare å "frese en adapterplate" for å sette i en BMW kasse. ;)

Å sette i BMW kasse er nok det vanskeligste, mest modding og mest styr.

Enkleste er vel å smelle i en M45 (4 trinns), samme kassa om M46 men uten overdrive så og si. M46 er jo også et alternativ. Men litt mer styr med ODen osv. som du sier.

M45 og M46 får du jo nærmest kasta etter deg, så det blir ikke dyrt hvertfall.

Volvo 940 Turbo -95.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm ja prisen er jo en rimelig viktig del i akkurat dette girskiftet også.. men jeg tror jeg hører med en kompis(altvitende ja) om han hadde sett syn på å vært med å fått i M46, og om han har vært borti det før..

takk for god hjelp og gode råd:) ble litt skuffa der med den bmw kassa..de er jo så deilige å gire med:D(huff nå skal ikke jeg banne i kirka;) men de er jo noen jævler på girkasser da!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider