Gå til innhold

240GL-Turbo

Ranger emnet


volvo240gl_turbo

Anbefalte innlegg

jeg satte i turboen i går men er lit redd for å blåse toppakninga er det lett bytte den hvis det skjer. er det en langtekkelig jobb. er det andre ting jeg bør tenke på. jeg dro på to ganger i går å må si jeg var veldig fornøyd med det draget jeg hadde. men jeg vet ikke om motoren tåler dette.

1995 modell Insane 200SX S14

Har Fått en liten front skade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytte toppakning er gjort på et par timer. Må av med turbo og innsug. Du må ha momentnøkkel og bytte ut strekkboltene til toppen med noen nye, husk å stramme boltene i riktig rekkefølge! Du må også av med reg-reima.

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du ryker den, kan du jo kjøpe kobberpakning neste gang.

 

http://www.klracing.se/

 

Den skal vist være helt jævli å få tett å bra..! Dyr er den å.. En Elring topp-pakning tåler mye den å..

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke glemme og plane toppen før du monterer den igjen.

 

Anbefaler jeg på det sterkeste, hvis du er riktig uheldig ender du opp med og ta av toppen igjen, pga lekkasje. Koster en ca 1000,- +- :)

1990 Volvo 740 Turbo Intercooler

1986 Volvo 745 Turbo Intercooler

1986 Volvo 745 Turbo Intercooler Automat

1989 Volvo 740 GL

1997 Honda CBR 900RR Fireblade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke glemme og plane toppen før du monterer den igjen.

 

Anbefaler jeg på det sterkeste, hvis du er riktig uheldig ender du opp med og ta av toppen igjen, pga lekkasje. Koster en ca 1000,- +- :)

 

 

Det måler du bare med en retholdt om toppen er plan. Og man må ikke bytte strekkboltene hvis de er innafor sin maksimale lengde.

Volvo - Mercedes - Audi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skal vist være helt jævli å få tett å bra..! Dyr er den å.. En Elring topp-pakning tåler mye den å..

 

Dette stemmer bra. blokka bør da ha ringer fret rundt sylindrene.

Pakkningen skal visstnok holde greit på sylindertrykket, men har stoore problemer med å holde vann og olje inni motoren(lekkasjer utover)

 

Kjøp forsterka turbo pakning, eller evt elringpakning(motorteknikk-oslo)

Kjørte med elring og pianotråd i den gamle 244 min, og den hadde datasprut,grenrør,turbonetics kulelagret t35/t4 størrelse, stooore ventiler. kjørte vanligvis på 1,5bar, men testa ut opp mot 2bar og det holdt overraskende bra.

Det er kjedelig og vite alt, men ikke vite hvorfor!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår