Gå til innhold

Muligheter for å juster kilometer teller ? på golf 4.

Ranger emnet

skywalk3r

Anbefalte innlegg

Ikke for å forsvare noen form for svindel, men det kan da være at han som startet tråden her har kjøpt seg et nytt instrument fra eksempelvis en R32 som han da vil ha inn i bilen sin, og at denne nye kilometer-telleren ikke stemmermed de virkelig kjørte kilometerene...

bare en tanke ihvertfall...

Men hvorfor vil han ikke si grunnen da?? Er ikke så hemlighetsfullt da..

Du skal ikke stjele! Staten liker ikke konkurranse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å forsvare noen form for svindel, men det kan da være at han som startet tråden her har kjøpt seg et nytt instrument fra eksempelvis en R32 som han da vil ha inn i bilen sin, og at denne nye kilometer-telleren ikke stemmermed de virkelig kjørte kilometerene...

bare en tanke ihvertfall...

Hadde han kjøpt et instrument fra R32 hadde det ikke funka uansett.... :D

Det har CAN bus, og startsperre osv. ligger lagret i 93c86 chippet i instrumentet...

For å få det til å funke må de kode opp instrumentet på VAG verksted mens de er online med Tyskland...Altså et hælvette....

De kan justere km på VAG verksted, men kun på instrumenter som har gått mindre enn 100km, altså nye instrumenter.

Brukte klarer de ikke å gjøre det med. Da må du ta kontakt med en eller annen tvilsom person som driver med slikt...

Det finnes utstyr for dette på markedet, ser det er flere som averterer med det i bilblader..

Om du har veldig peiling på elektronikk, kan du gjøre det selv med en vanlig eprom brenner, men da skal du vite hva du gjør...Alle verdier ligger lagret som hex koder i chippet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt enig, men man bør ikke offentligjøre enkle måter å svindle på. Men kunne selv ha tenkt meg til å vite det, men er redd det gjør at hvem som helst kan stille tilbake. Helt klart et dilemma. :)

Det er lett å justere et digitalt instrument, i Tyskland gjør de det for 15 euro, så km. telleren er ingen garanti på at bilen er bra!

Sjekk bilens tilstand, drivverk, slitasje på seter, pedaler og ratt....

Kjøper heller en fin bil med høy km enn en stygg med lav.... wtf?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tjo... du sier noe dær, men en pen golf iv 1.4 som er gått 250k er ikke noe jeg ville hevet meg etter kontra min f.eks :p

Hehe...Nei du sier noe... :)

Men det jeg mener er at mange biler er justert, så en pen bil med 200k kan faktisk være bedre enn en oki bil med 120k på telleren, men som faktisk har gått 250k....Eneste er at du betaler mer for den... Hehe... doh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns denne posten skulle ha vært fjerna og glemt jeg men... :) :hammer

enig med deg.. hva er poenget med km. just? altså.. se i tyskland.. bilene går selv med 3-400.000km og de blir solgt! dessuten.. bil med høy km som er pen betyr vel godt holdt? :afro

08 - Volvo V50 2.0d R-Design

x 01 - BMW 330xi Touring

x 01 - BMW 320i Touring

x 01 - BMW E46 Ac Schnitzer Coupè

x 99 - BMW 328Ci manuell

Lenke til kommentar
Del på andre sider