Gå til innhold

Trimming av Ma12 og spørsmål om elektronisk tenning

Ranger emnet

Nikdev

Anbefalte innlegg

Har en nisan micra(med sjelden monte carlo styling se mer her:Tha micra ) som jeg tenkte jeg skulle ta vare på, og skal bli overhalt og trimma i vinter.

Har kjøpt inn delebil med ma12=1,2l Men den har elektronisk styrt tenning. Det vil si ecu og masse sensorer.. Mens den motoren som sitter i bilen nå, er en ma10 uten alle sensorer og ecu

Så mitt store spørsmål: Er det mulig å bruke gasser\innsug\coil\bensinpumpe og manifold fra ma10 motoren for å bygge om fra elektronisk tenning til vanlig gassermotor?

De to motrene\toppen er identisk bortsett fra elektronikken..

Så til selve trimmingen:

Grenrør: er det mulig å tilpasse ett fra en annen biltype? Ellers så sblir det vel 2" hele veien inn i en midtpotte og en dobbel potte tilslutt

Weber: Har lyst på doble webere men da trenger jeg nytt innsug, noen som lager det? Eller blir det ufattelig dyrt?

Men kan gå for enkelgasser å, men da er det vel best å beholde den orginale? eller vil jeg få noen ekstra hestekrefter med f.eks weber?

Kam: har funnet noen som lager kammer til ma10\12 her:http://www.dbilas-dynamic.de/dbilas_eng/index.htm

Burde kanskje porte toppen, hvem gjør det billig?

Luftfilter: går vel for sånn som sitter rett oppå gasseren, og kapper hull i panseret(skal gjøres pent med sort netting) så det får kald luft

Budsjettet for motoren er rundt 10store, har lyst på rundt 70-80hk(10-20hk økning ) Men mest av alt har jeg lyst på en motor som er turtallsvillig og deilig lyd

Skal heller ikke så mye til før det går bedre, Bilen veier ca 710kg med meg og litt bensin..

(Hvis noen kan lage grenrør eller porte toppen billig send pm!)

Håper dere kan hjelpe meg, har lyst til å ha dette som sommerbil..

Edit: Litt bilder: Ma10

IMG_1437.jpg

Nesten ute nå(Ma12):

IMG_1511.jpg

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er motoren helt løs må bare bestemme meg for om jeg skal løfte eller slippe ned..men er det ett tåplig prosjekt å trimme denne motoren?

Når jeg kan få en gtt billig, masse rust men bra motor cheers

Så ta vinteren til hjelp å få dobla hesteantallet og litt mer med e15et, hva tyks?

Sånn motor:

kone.jpg

Monster:

tallissa.jpg

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider