Gå til innhold

Fjusking/sperring på 5000 omdr med påfølgende DÅRLIG drag i neste gir like etter

Ranger emnet


crazy

Anbefalte innlegg

har en 92 mod S4 2,2 turbo som sperrer på ca 5000 omdreininger og får null drag når jeg så girer i normal hastighet til neste gir,

 

Turbotrykket ligger på topp (målt med analog måler i innsugsmanifolden) og lambdamåleren min sier at den får bra med bensin i "gjerningsøyeblikket" også..

 

Det er heller ikke et problem som er likt fra dag til dag -mystisk nok. Av og til er den den ok og av og til er den helt fjern.

 

 

 

En jeg snakket med sa at han hadde hørt om et tilsvarendes problem på en annen S4 og at det der var en vakuumslange et sted i dashbordet som var løs, de festet den så var alt i orden.

 

Finnes det noen annen vakuumslange inne i bilen enn den som går på hjernen???

 

I tillegg så er draget generelt dårlig i forhold til ladetrykket..

Justerte ved et uhell trykket til nærmere 2 bar en dag uten at den gikk noe særlig bedre av den grunn..

 

den går rett og slett ikke bra i det hele tatt.. :confused:

 

 

Tips mottas med stoor takk da jeg har kostet på MASSE i det siste uten resultater.

 

 

Merkeverkstedet skjønner enda mindre enn meg til og med.

 

DET sier vel mest om de men men.

 

 

Hansemannflushit flushit flushit flushit Devil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lukter løse vakum slanger her. Hadde nesten samme sykdommen på min. Viste seg å være en sprekk i ic'n. Kjør en 1552 test på den som coupe quattro sier. Men det er ikke sikkert det ligger noen feil koder der. Det går fler vakum slager rundt om der nede følg den som går fra resirkventilen din. Skjekk koblingne på den. Kan være resirtkventilen din å hvis den er orginal. Det er noe dårlig membran shit. Lykke til..:D

S2 coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by coupe quattro

sier diagnosen noe, hvis du har tatt det?

 

 

Det eneste diagnosen sier er "halligiverfeil".

 

dette kan være at hallgiveren er kaputt, ledningsbrudd mellom den og hjernen eller at hjernen er fucked.

 

hallgiveren er ny, ledningene er målt og jeg hadde akkurat samme feilen da jeg prøvde en mtm-chippet hjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

intercooleren er også ny.

 

hallgiveren er forresten ikke under registeret som på de fleste, den er så gammel at det faktisk sitter en fordeler bakerst på motoren uten fordelerlokk (en coil på hver sylinder) der sitter hallgiveren.

 

resirkventilen, du mener dumpventilen eller tilbakeslagsventilen som audi kaller den?

 

Jeg har hatt den originale helt til for et par uker siden. da tok den seg likesågodt en tur inn i turboen når den ble lei av livet.

membranshiten lå i smuler innover mot intercooleren men kobberskiven som er inne i ventilen greide ikke turboen å spise helt opp så nå har jeg ny turbo også.

 

hadde en k27 turbo men nå kjøpte jeg en k26.

 

trykksiden og intercooleren skal være tett da jeg ikke hører de rette lydene for falskluft pluss at når intercooleren min er kaputt og når det er falskluft så kommer det ut litt olje i hullet (ene) da jeg kjører åndingen inn på turboen igjen som originalt -er litt olje i systemet da.

 

 

har ikke full kontroll på alle vakuumslangene.

 

hadde vært fint å visst om det virkelig er flere vakuumslanger inni bilen enn den som går til hjernen..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

[

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår