Gå til innhold

bremseskivene sitter fast.

Ranger emnet

Kristian S.

Anbefalte innlegg

Driver å bytter kalippere, bremseskiver, rør og slanger på bilen min.

Som alt mulig annet på den jævla bilen er også skivene rusta fast. Har spraya på masse wd-40 og jeg får lirka skiva litt løs på toppen, men nederst så sitter den helt fast. Og detta er den første skiva jeg skal bytte. Har gjort det som står i haynes-boka, men den vil ikke løs.

Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du skjærebrenner for hånd?

Isåfall kan du varme opp rundt boltene til det nærmest blir rødt. Så denge laus på den:)

Kommer ikke skiva da, så kan du like godt bytte hele fjærbeinet;) hehe

1990 Volvo 740 Turbo Intercooler

1986 Volvo 745 Turbo Intercooler

1986 Volvo 745 Turbo Intercooler Automat

1989 Volvo 740 GL

1997 Honda CBR 900RR Fireblade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart. Den er skrudd ut. Det virker bare som om bilen ikke vil bli fiksa. Alt begynte med den braketten som brakk for et par uker siden. (posta tråd om det) Bytta rør og slanger foran, når jeg skulle lufte systemet, fant jeg ut at en eller annen dust har bytta ut luftenippelen med en liten skrue. Den satt helt jævlig fast.

Kjøpte ny kalipper og skulle sette på den. Da fikk jeg ikke løs bremserøret fra kalipperen. Til slutt bestemte jeg meg for å kjøpe alt nytt og nå sitter skivene fast. Er så sinnsykt lei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor ikke finne en ordentlig hammer (ikke sånn vanlig urmaker verktøy) dvs det folk kaller en slager, og slå løs. da kommer den tilslutt og som du sa fikk du rikka bitte bitte litt på den. da henger den igjen i rust som er på innsiden av skiva mot navnet, jeg pleier bare å slå i den midtre området på skiva MANGE ganger og HARDT så løsner den ALLTID!!.. hadde sånne vrange skiver på en bil seinest idag. er bare å slå HARDT.

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider