Gå til innhold

lakkeringspørsmål

Ranger emnet

bildittogbildatt

Anbefalte innlegg

Jeg bruker 500 på metallic & 600 på tett farge

Dette avhenger litt hvilken lakk leverandør du bruker.

brukte 500 papir sist og lakk fra en annen leverandør, menn sliperosene kunne du fortsatt se så vidt...

1988 Golf 2 CL 1.8 ¤solgt¤

1993 Golf 3 GT 1.8 ¤solgt¤

1997 Golf 3 VR6 2.8 ¤solgt¤

2001 Golf 4 1.9 TDI PD 115HK¤solgt¤

2001 Golf 4 1.9 TDI 150HK Chip-->185HK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alldri opplevd å se sliperoser etter sliping med P400.

Snakker selvfølgelig om sliping med rondellmaskin.

Har lakket med Sikkens, Standox og Spies Hecker i løpet av de 12 årene jeg har jobbet med lakk.

Men det kommer jo litt an på håndtverkern også da.

Ingen har samme fremgangsmåte, og det kan gi forskjellige resultat.

Lykke til!

The Power of Six

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte å lakkere bilen min og stedattera sin.(Taro ,Golf3)

Har bare en garasje som jeg skal lakke i ,hvordan kan jeg gardere meg for å få minimalt med støv?

Vet at det ikke er mulig å få det støvfritt men det må da gå an å redusere det kraftig.

Skal klarlakken sprøytes vått i vått?

Andre gode råd mottas med takk.

¤Corsa A 1,3i¤

Megane 1,5 dci -10 mod

kangoo 1,9dci -05 mod

e.tec 150 HO

¤Renault 19 td¤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte å lakkere bilen min og stedattera sin.(Taro ,Golf3)

Har bare en garasje som jeg skal lakke i ,hvordan kan jeg gardere meg for å få minimalt med støv?

Vet at det ikke er mulig å få det støvfritt men det må da gå an å redusere det kraftig.

Skal klarlakken sprøytes vått i vått?

Andre gode råd mottas med takk.

Binde støvet på tak, gulv og vegger går fint med vann. Gjerne forstøvet med en sprøyte av no slag.

Siste du gjør før sprøyting er å tørke over med en klebrig støvfille.

Husk at rommet, bilen og lakken bør ha samme temperatur (helst 22/24 grader).

Regn 10 til 15 minutter avlufting mellom hvert strøk. Lakken skal være "sticky" før neste strøk.

Ved 2-sjikt kan du godt la basen tørke helt (20/30 min), og så gå lett over med støvkluten

før du legger på klarlakk.

Opel Combo B 1,8 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går helt fint og pusse med 400-500 men kommer helt ann på fargen som skal på..Er det en sølv farge eller en farge med mye sølv i har disse sølv partiklene lett for og legge seg i slipe ripene og da ser det helt jævlig ut..Derfor slip alltid over med 800 og maskin etter du har slipt med 400 så er du litt sikrere..ER veldig viktig og vaske før du begynner og slipe og før du begynner og lakkere..eller så kan du få silikon hull og det er ikke pent;)

02 mod a4

x-91mod mx5 FM 1.6turbo til salgs!

x-00- Passat

x-84 mod 244 "lørja"

x-audi coupe

x-honda civic

Lenke til kommentar
Del på andre sider