Gå til innhold

Grisekjøring med uniformert politibil uten blålys

Ranger emnet

KaldBlod

Anbefalte innlegg

Enda bedre: Spør om idnr, kallenr på bilen, dette har du full rett til å gjøre, da de må identifisere seg på oppfordring, ring inn til 112 og klag på denne personen, alle samtaler der blir tatt opp og lagret i min 1 mnd, reis så ned på et kammer og legg inn en anmeldelse gjerne med bevis, alle har jo en kamramob.:hello:

I dette tilfellet ville jeg filmet det, ringt inn på kammer og gitt dem regnr og levert en muntlig anmeldelse, så reist ned med beviset, men husk at DU kjørte så får du med deg en kompis som "filmet" dette.:cool:

imstupid "Veteran-råner"

Das Blitz 4 ever....

Wagen und Bayer sugen......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke kameramobil.. :p

Men uansett vet Politiet hvor denne bilen var til hvilken tid. De har vel plikt til å rapportere slikt (samt at de sikkert har GPS).

Gidder ikke anmelde det, men jeg sendte et tips til Opol (Oslopolitiet) via http://www.opol.no

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 years later...
Politiet har vel ikke lov til å bryte veitrafikkloven uten blålys eller sirener så vidt jeg vet. Er vel bare en vanlig trafikant da.

Politiet plikter ikke å kjøre med blålys, selvom de kjører fort. Blålys og sirene er egentlig bare noe som skal varsle trafikanter om at de skal frem, evnt at det er fare på fære(hvis de står stille et sted). De bruker de for å gjøre oss oppmerksomme på at de er her. Det samme gjelder ambulansene. Faren min har jobba der i over 20 år. Når de f.eks får langtur på natta og de ligger på f.eks e6 i stor hastighet, så er det ikke sikkert de slår på lysene, alt etter hva de ser som forsvarlig. det blir jo det samme som å si at hvis en sivilbil følger etter deg for å måle deg når du ligger i 140, så får dde ikke gjort dette hvis de har på blålysa, da ser jo du de og bremser ned.

Uansett hva politiet gjør og ikke gjør, så er de hevet over loven og skal passe på at vi andre følger den... Bare husk det!! (Y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider