Lotus Elise Green Racing Skrevet September 15, 2005 Rapporter Share Skrevet September 15, 2005 Hei! Noen som vet noe om dette? Har fått ulike svar.... En sa til meg at man kan kjøre "oppvisning" og da er forsikringen gyldig, mens kjører man "konkurranse" gjelder ikke forsikinga En annen sa at man ikke er forsikra uansett ved banekjøring Hva er riktig?? Siter Vekt betyr alt!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andronix Skrevet September 15, 2005 Rapporter Share Skrevet September 15, 2005 Tror at det er null forsikring pga det ikke blir beregnet som offentlig vei,derfor har det skjedd veldig mange ulykker rett nedenfor utkjøringa til rudskogen :) Siter Ride it like you Stole it [-] -92 Sierra 2.0 Sedan DOHC (tidligere ambassadebil) [x] -82 Sierra 2.0 Coupe [-] -82 Matra Murena 2.2 S [x] -88 Sierra 2.0 Sedan [x] -76 Kadett C 1.2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lotus Elise Green Racing Skrevet September 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2005 Ja, det er vel noen som hjelper tyil med å få bilen ned dit... :) Siter Vekt betyr alt!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andronix Skrevet September 15, 2005 Rapporter Share Skrevet September 15, 2005 Det eneste som kan være litt stress er vis brått det skulle være en forsikringsdude å ser på f.eks gatebil,og legger merke til hvem bil som smasher bilen på bane..men sannsynligheten for det er jo ikke stor.. Siter Ride it like you Stole it [-] -92 Sierra 2.0 Sedan DOHC (tidligere ambassadebil) [x] -82 Sierra 2.0 Coupe [-] -82 Matra Murena 2.2 S [x] -88 Sierra 2.0 Sedan [x] -76 Kadett C 1.2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet September 15, 2005 Rapporter Share Skrevet September 15, 2005 Det eneste som kan være litt stress er vis brått det skulle være en forsikringsdude å ser på f.eks gatebil,og legger merke til hvem bil som smasher bilen på bane..men sannsynligheten for det er jo ikke stor.. Vel, det er blitt observert folk fra forsikringsbransjen som har tatt nummer på biler ved flere store treff i Norge! Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lotus Elise Green Racing Skrevet September 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2005 Ok, det er en sak jeg ikke skjønner: hvordan kan de som kjører de feteste, dyreste bilene ta sjansen på "å slippe seg løs" slik de gjør? :) Noen av de har jo crasha, men stiller opp igjen kort tid etter.... Jeg personlig har "forholdsvis grei økonomi" :) men hadde nok slitt litt hvis jeg hadde vraka Lotusen, og sittet igjen uten forsikring med alle kostnadene selv!! Hvordan klarer disse gutta det?? har de sponsorer eller foreldre i oljebransjen :) Det klør i meg etter å kjøre, men risikoen "bremser meg litt" :( Kjørte på Våler i fjor og det ga mersmak! :) Siter Vekt betyr alt!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jackpot Skrevet September 15, 2005 Rapporter Share Skrevet September 15, 2005 derfor er det greit å ta av skiltene på bilen når man kjører på banen hellothere Siter '01 E39 530DAT '95 mondeo sedan www.fordmondeo.org www.mondy.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lotus Elise Green Racing Skrevet September 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2005 Ta av skiltene? Det skjønte jeg ikke, forsikringen blir vel ikke mer gyldig da?? :) Siter Vekt betyr alt!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andronix Skrevet September 15, 2005 Rapporter Share Skrevet September 15, 2005 var ikke dumt det,for da vis han forsikringsduden står der får`n ikke tatt skiltet,bare ossen bil og skade...De med de feteste bilene får vel kanskje litt spons for å komme,og dermed kan få herje litt,men en "pengesikkerhet"... Siter Ride it like you Stole it [-] -92 Sierra 2.0 Sedan DOHC (tidligere ambassadebil) [x] -82 Sierra 2.0 Coupe [-] -82 Matra Murena 2.2 S [x] -88 Sierra 2.0 Sedan [x] -76 Kadett C 1.2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cartman Skrevet September 15, 2005 Rapporter Share Skrevet September 15, 2005 Tror at det er null forsikring pga det ikke blir beregnet som offentlig vei,derfor har det skjedd veldig mange ulykker rett nedenfor utkjøringa til rudskogen :) Ved leie av f.eks Rudskogen Motorsenter så gjelder veitrafikkloven, dermed er det offentlig vei, men bare avsperret. Noen forsikringsselskap godtar uhell på bane, men på visse betingelser. Hvis du har deltatt i føreropplæring på banen, og ikke har brutt gjeldende fartsgrense bla. Fartsgrensen på banen når det ikke er offisielle løp er 80 km/h. Så har du dratt av mitt på langsia, så er sannsynligheten liten. Depotsvingen, derimot, er det større sansynlighet, siden man skal slite hardt for å bryte fartsgrensen. Men hvem selskap som godtar dette, vet jeg ikke. Og forsikringselvskapene er ikke dummere enn at de er å spør på banen om det har vært noen treff der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lotus Elise Green Racing Skrevet September 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2005 Takk for svar! Skal sjekke med mitt selskap, og får jeg grønt lys så stiller jeg på banen! Siter Vekt betyr alt!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrLucky83 Skrevet September 15, 2005 Rapporter Share Skrevet September 15, 2005 Får ikke kjørt på banen uten skilter. Siter -+- Drift Fury -+- Volvo740 Bmw e30 320 M5 motor Mercedes 190e V8 (nye prosjektet) -+- Drift Fury-+- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet September 15, 2005 Rapporter Share Skrevet September 15, 2005 Samme om det er iskjøring på Lisjøen eller klubbtreff på Våler/Rudskogen kalles det så fint for ferdighetskjøring. Det er et fint ord. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet September 15, 2005 Rapporter Share Skrevet September 15, 2005 hvis du viser at du har skilter når du kommer på de fleste banetreffene, så kan du godt henge et skilt over skiltet eller ta bort skiltet akkurat mens du kjører på banen. Det kan være flere grunner til at folk gjør det. Selv om skiltene ligger i baksetet på bilen så er fortsatt bilen registrert. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjerke Motorsport Skrevet September 15, 2005 Rapporter Share Skrevet September 15, 2005 Selv om skiltene ligger i baksetet på bilen så er fortsatt bilen registrert. Løse gjenstander skal ikke forekomme i bilen på bane ;) men jeg ser poenget med at bilen fortsatt er registrert. Siter Holy Moses smell the roses! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg