Gå til innhold

Spørsmål ang oppstart av bilcross.

Ranger emnet

btl

Anbefalte innlegg

Hei, har en engelsk Ford Granada som kun er momset inn. Den heter egentlig Ford Scorpio i Norge.

Tenkte jeg skulle slenge inn en 2.8i v6 også må man vel kanskje ha trommelbremser

Hva koster det å starte opp med bilcross?

-lisenser

-avgifter

-kurs

-osv hva trenger man?

Kan man lage bur selv hvis man bøyer til rør osv, eller må man kjøpe ferdig bur?

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor får man forresten tak i materialer til bur? evt komplett bur?

Ferdig bur kan man få kjøpt på Pedersens-racing. Rør til å lage bur selv kan du sikkert få kjøpt på jernvareforhandlere, eller kan du bestille fra produsenter av stål.

1973 Pontiac Firebird

2007 VW Passat 2.0 TDI

[X] 1961 VW Boble

[X]1983 VW Golf MK1 OldSchool

[X]1988 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du starte med bilcross så er det mest lønnsomme å reise på et løp evt flere og legge bud på en bilcross bil. Da får du en komplett bil du ikke vil tape så mye penger på. Stoler ol koster mye, jeg ambefaller Cobra Monaco stoler. de er pene å se på. du sitter godt og trygt. (kammerat har slike i rallybilen, de er gode) og det beste, de er billige (2000kr) i forhold til mye annet dritt...

http://www.eiker.com/Default.asp?ItemID=1315

Biler som er gode å starte med er som oftes:

Ascona B - lettkjørt og med volvo motor går de greit. (ikke bygg ny Ascona bilcrossbil, da kommer jeg å banker deg.. :boxing :deng da deletilgangen på groombilen begynner å minke drastisk...

Saab 99/900 ol. Går bra.

Se etter biler som er startraske. Resten er opp til sjåføren se... Vinnerbil er ikke altid vinnerbil i andre sine hender.. hehe

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trommelbremser for å holde verdien på bilen nede, samt at 4bolt er fint:) Dessuten er det diffbrems på den, og det kan man ikke koste på en bilcrossbil. Trenger den diffen i reserve til en av mine andre biler. Da får jeg dessuten på mine 13" sierra felger:> Har endel stålfelger jeg må bli kvitt.

2.8i motor, fordi jeg har en stående. Scorpioen får jeg ikke vrakpant for uansett, så da egner den seg godt som bilcrossbil:) Engelsk bil som kun er momset inn. Scorpioen er stor, og jeg tror den skal dytte bra. Så det jeg trenger er egentlig bare bur og girkasse, samt forstilling og bakstilling fra en sierra. Hvis bilen blir solgt er det bare bra.

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, da så. Har en 2,3 stående om du skulle trenge reservemotor. Den går nokså godt. Hadde også 5trinns girkasse, men klarte 2,3 å rive i filler... Bokstavligtalt... hehe...

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider