Gå til innhold

turbo på 100% orginal motor, hva skjer ?

Ranger emnet


void

Anbefalte innlegg

Om man må bytte råder o.l. kommer an på hvor mye trykk man vil kjøre og hvilken motor man bruker. Er ikke alle motorer som tåler like mye.

Men begynner man å bytte stempler og råder og slikt så har man jo en turbo motor. Men det er mange som senker kompressjon ved å sette inn to toppakninger eller evt sette inn to toppakninger med en plate mellom. Mange bruker kobberpakning siden disse tåler mer.

 

Men mitt beste råd er å kjøpe en turbo motor! Det er som regel billigere!:)

Biler:

 

-Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sagt det før og sier det igjen: Det er kun én eneste ting som avgjør om det blir å holde eller ikke, og det er motorstyringa. En turbokonvertert sugemotor som ikke får mere bensin og senere tenning holder aldri lenge, uansett om det står Honda, Ford, Ferrari eller Koenigsegg på blokka. De aller fleste motorene i hele verden tåler en god turbokonvertering uansett standard kompresjonsforhold eller svakheter i bunndelen, men man må selvfølgelig begrense seg. Noe av det råeste jeg har sett er en kar i USA som ladet nesten ett kilo på en motor med 11.5:1 i statisk kompresjon (på pumpebensin, selvfølgelig). Den eneste grunnen til at den motoren ennå går, iallefall to år etter er motorstyringssystemet og et meget safe map. Jeg kan legge til at denne maskinen også gjorde meget bra effekt og dreiemoment. Flere eksempler på høy kompresjon og overlading finnes i S2000-leiren. Her er det flere folk som har ladet nært et kilo på en motor med like høy statisk kompresjon som i forrige eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, har en kamerat som har turbo konvertert en 2L IS motor.

 

det som er gjort:

 

 

olje retur fra turboen ( for kjøling )

S2 dyser

Bensin trykk regulator.

Bleed wentil til turboen

lader 1 bar på turboen.

orginal komp

toppens bolter strammet på 13.5 KG press ( med momment nøkkel)

KN filter

volvo intercooler

cossie radiator med el vifter

litt kvass kam.

 

resten av motoren er orginal.

 

han har sinter clutch og 75% cossie diff.

 

går som faen. har holdt heelt siden fredagen ;)

 

Den er rød, fikk motor brann på lørdag på gatebil. pga en gummi slange som ikke var bytta ut.

 

 

morty666 heter han på fast ford forumet. står http://www.teamsideways.com i bakruta hans. har stor vinge bak på. cossie vinge.

 

 

 

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så er jo ikke morty999 heilt riktig heller da :hammer

 

hehe.

på en mnd har vi bytte følgende ting på bilen

 

diff

mellom aksel

girkasse

clutch

topppakkning ( blokka vakke kald når den nye pakkningen var montert )

 

Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår