Gå til innhold

kald katode ??

Ranger emnet

lector

Anbefalte innlegg

jeg hadde 30cm katode under bakskjermen på mopeden min også, og den har vært igjennom det meste, hard crossing/hopping i skogen, for ikke å nevne hard kjøring og hopping på sandtak/grus. hadde katoden der i over 1 1/2 år, og det fungerte fortsatt. da hadde det tatt imot Veldig mye juling, stensprut, jørme osv. enkelt og greit ovelevde det fordi det rører runt tåler ekstremt mye, så lenge det ikke blir bøyd. så monterer du dte godt er det en billig og bra løsning. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde 30cm katode under bakskjermen på mopeden min også, og den har vært igjennom det meste, hard crossing/hopping i skogen, for ikke å nevne hard kjøring og hopping på sandtak/grus. hadde katoden der i over 1 1/2 år, og det fungerte fortsatt. da hadde det tatt imot Veldig mye juling, stensprut, jørme osv. enkelt og greit ovelevde det fordi det rører runt tåler ekstremt mye, så lenge det ikke blir bøyd. så monterer du dte godt er det en billig og bra løsning. :)

hehe, en slik løsning hadde jeg på mopeden min også ;) Ble ganske tøft også :D Men mine døde etter en dag i bløtt vær. Selveste lysrøret ble vått.

Cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mine katoder har jeg ikke knekt,men å forlenge kabel til katodene er ikke lett.har vel snart brent 3 sett,men som en annen nevnte de er billig.neon wire lyser dårlig men fungere som en lysstripe.(har en i dachbordet)europris har billige til bil(ca 200kr for 30cm-2stk)har også dette i bilen.2 30 cm katoder i bagasjen ikke noe probl.kopmmer på rudskogen søndag.finner meg i en rød carina e.i db området.

litt OT: skal du konkurrere mot JEJ? :hammer hehe...

håper du har plass til litt "balast"... håper jeg kan bli med... cheers

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han skal det ja, desverre for meg... :P vet jeg ikke har kjangs i det heletatt, hehe. han spiller 148-150dB, jeg spiller 140-141dB... :pray

hehe... det "viste jeg ikke"... ttrrooor den spiller litt mer nå.... fatality skal bli artig å hilse andre "likesinede" der borte!! :driving

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sikker på at det ikke var neonlys? for de tåler det meste...

Dette er vel så langt fra sannheten man kan komme:) Neon er like dårlig som disse katodene. Skal du ha noe som tåler mye risting/juling så går du for l.e.d lys, i form av rør eller enkle dioder.

Som tidligere nevnt lyser ikke neonwire bra. Den "gløder" bare og er uegnet til å lyse opp en forsterker el.l. Men passer fint til dekorasjon på f.eks dashbord el.l:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT, men, en liten bønn til dere forhandlere med webshop. FÅ DERE SKIKKELIGE SIDER! ;)

De funker til nød i Firefox, men det med enorme skavanker :P

Fleischer har skikkelig side, men han har ikke webshop som jeg kan sikle i :( Bare tilbud :/ Ellers er det labert hos dere!

Og dette ekke noe negativt ment .. eller litt, på en måte, men, sånn, ikke ta det ille opp :)

EDIT: Glemte jo reint det jeg skulle skrive OnTopic :P

http://www.microplex.no/rubweb/handel.asp <- de har alt det du kunne ønske, og mere til :)

Gå på Casemod og surf!

Ellers har du jo også http://www.3dfxcool.no/index.php?cPath=104 =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan uten problem anbefale sunbeam sine katoder til...stort sett alt ;) dem knekker ikke bare av å ligge i et bagasjerom å lyse opp noen forsterkere, selve katoden kansje knekker lett men d er jo derfor en har akrylrøret rundt...

LED og er jo flotte saker men en kan risikere at d blir sånne "blindspots" der d vil lyse kraftig under selve dioden å ikke så kraftig imellom...

http://www.bright-light.no har mye snadder(og den funker i firefox :P )

Nissan Sunny GTI 16v

NCCN.no(Nissan Car Club Norway)

Lenke til kommentar
Del på andre sider