Gå til innhold

HASTER! Ang min dumpventil.

Ranger emnet


PenguiN-

Anbefalte innlegg

Jeg har en Turbo XS RFL.

 

Etter det jeg hører fra andre biler så skal denne puste og pæse som en astma rammet gammel kvinne. min gjør IKKE det. Har åpnet og sett at det ligger 6 ringer der, altså shrims(?).

 

KAN jeg og HVA skjer om jeg legger kronestykker oppå ringene da jeg ikke har flere ringer. Fungerer dette og hva skjer?

 

jeg får ikke sove og vil dra ut å fikkse slik at jeg får mer lyd :driving

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Turbo XS RFL.

 

Etter det jeg hører fra andre biler så skal denne puste og pæse som en astma rammet gammel kvinne. min gjør IKKE det. Har åpnet og sett at det ligger 6 ringer der, altså shrims(?).

 

KAN jeg og HVA skjer om jeg legger kronestykker oppå ringene da jeg ikke har flere ringer. Fungerer dette og hva skjer?

 

jeg får ikke sove og vil dra ut å fikkse slik at jeg får mer lyd :driving

 

Hvis du tar ut noen shimser så får du mer dumpe lyd, hvor mer shimser, hvor strammere blir fjøren i dumpen, ergo mindre lyd..

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din dumper sikkert ikke så bra fordi den er for stram, eller du har for lite ladetrykk... Fjern shimsa og skru opp trykket ditt litt..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den suger vel ikke akkurat, det er jo overtrykk i trykkrøra, så det er vel heller slik at ventilen blir for slapp sånn at den blir presset opp av lufta.. og deretter dumper ut luft når den ikke skal.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den suger vel ikke akkurat, det er jo overtrykk i trykkrøra, så det er vel heller slik at ventilen blir for slapp sånn at den blir presset opp av lufta.. og deretter dumper ut luft når den ikke skal.

 

Hei, det blir jo undertrykk i de rørene, når han "clutcher". Fjæren som holder stempelet nede(ventilen) skal være så stram, at vakum ved tomgang ikke er nok til å "suge" stempelet opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår