MeSs Skrevet September 16, 2005 Rapporter Share Skrevet September 16, 2005 Skal bygge om Mx-5en til skikkelig driftekjærre i vinter, så lurte jeg på om det er no særlig med hydraulisk brekk fra kollevold? Etter sist banetreff har jeg funnet ut at det er noe jeg MÅ ha, originalbrekket slepper når det vil uhhmmwhat? MeSs Siter 98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil. x - NA 1994 Mazda Miata 1.8 x - Mange BMW E28. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MeSs Skrevet September 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2005 Bumpbump.. MeSs Siter 98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil. x - NA 1994 Mazda Miata 1.8 x - Mange BMW E28. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet September 19, 2005 Rapporter Share Skrevet September 19, 2005 har vurdert det selv og, tror det er knall jeg!. Men har ikke prøvd selv enda. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael_ Skrevet September 20, 2005 Rapporter Share Skrevet September 20, 2005 de har det på pedersen racing også tror jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poitdexter Skrevet September 22, 2005 Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 pedersen sa at man måtte bygge om til en bremse krets på bakhjulene og en på forhjulene. dette gikk ikke å få godkjent i en veiregga bil. vet ikke hvor strengt det er men.. Siter Bayern Meister Werk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet September 22, 2005 Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 hoho.. dette kan jeg! :D Var igjennom detta i fjor. Ok, jeg har ikke rukket å kjøpe noe enda *treeeeg*, men her er et par oppsett. Vei-godkjente og ikke: PS!! Balance bar vil si at du vrir på en skrue for justere for/bak. Noen finere pedalboxer har fjernstyring av denne. Ergo kan du tune balansen "live" f.eks med en knott montert ved brekket eller på dashen :) 1. Pedalboks med doble hovedsylindre. (Dual balance brake bar(kjært barn har mange navn)). Syl #1 -> foran. Syl #2 -> bak. Egen normal brekkwire. LOVLIG! 2. Pedalboks med doble hovedsylindre. (Dual balance brake bar(kjært barn har mange navn)). Syl #1 -> foran. Syl #2 -> håndbrekk -> bak. Ikke lovlig. 3. Pedalboks med doble hovedsylindre. (Dual balance brake bar(kjært barn har mange navn)). Syl #1 -> foran. Syl #2 -> blokkeringsventil -> håndbrekk -> bak. Ikke lovlig. 4. Pedalboks med doble hovedsylindre. (Dual balance brake bar(kjært barn har mange navn)). Syl #1 -> foran. Syl #2 -> blokkeringsventil -> håndbrekk -> bak. Ikke lovlig. 5. Pedalboks med doble hovedsylindre. (Dual balance brake bar(kjært barn har mange navn)). Syl #1 -> foran. Syl #2 -> bak. + EGEN kurs fra brekket til egen caliper på bremsen bak. LOVLIG! 6. Pedalboks med doble hovedsylindre. (Dual balance brake bar(kjært barn har mange navn)). Syl #1 -> foran. Syl #2 -> bak. + EGEN kurs fra brekket til felles caliper bak, men som har to separate innganger. Du kan også bygge en en 2/4 pot caliper til 2 innganger/kurser om du er litt flink. LOVLIG! Grunnen til at det er ulovlig med felles rørdragning er at får du feil på bremsene har du heller ikke noen nødbrems å stoppe bilen med. Det er det hele. Noen jukser ved å "stifte fast" en løs wire under bilen. Når biltvilsvinet napper i brekket stopper jo bakhjula, og de er fornøyde. Men dette er en tvilsom løsning, og du lurer bare deg selv. En uønsket bivirkning med felles kurs for bakbrems og brekk er at hvis 1. du holder i brekket får du ikke bremset bak, 2. bremser du småhardt får du ikke nappet i brekket i tillegg. Det går bare ikke. Derfor er alternativ #5 og 6 de eneste aktuelle for meg. Mitt ønskeoppsett består av en trippel brake master remote balance bar pedal box med alt internt i kupéen. Både sylindre og tanker. Dette for å spare plass i motorrom(motor bakover) og få plass til eksos og styring. Den tredje pumpa er jo naturligvis til clutchen ;) Min drømme-pedalbox: Kort rørdragning inne i bilen, lavt tyngdepunkt, mindre sjangs for skade og som nevnt god plass i motorrom. :) Kommentar fra vår alles kjære HotRod: Biltvilsvinet liker ikke å mixe ulike bremser foran og bak. Og hvis de i det hele tatt godkjenner en annen reduksjonsventil bakover skal den plomberes. Takk for info! :) Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
monsterfoot Skrevet September 22, 2005 Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 Dette kan du glemme å få godkjent men ja det funker! har det på bilen min! For å gjøre dette må du bygge om bremsekretsen din. Utgang fra bremsepumpe til T-Stykke, fra T stykke et rør til hver caliper forran. Utgang fra bremsepumpe inn i cupe inn til Bremsekraftfordeler/håndbrekk ut av kupe, til T-stykke så rør til hver caliper. Så enkelt er dette! så i grunn går bremsekretsen din bak IGJENNOM brekket, skla du bruke brekket så låser den olja fra bremsepumpa og presser inn fra brekket sin egen pumpe. Brakeboks får du heller ikke godkjent. men ingen ser det om den er under dashen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heggis Skrevet September 22, 2005 Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 hva er begrunnelsen til at man ikke får godkjent pedal-boks? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
monsterfoot Skrevet September 22, 2005 Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 samma grunn som at du ikk ekan kjøre med mere enn 5% større dekk på en bil! Vi snakker om lover og regler i norge! er mye rart som ikke er lov. du kan omtrent ikke bytte vindusviskere uten å måtte godkjenne det! :hammer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.