Gå til innhold

Hva får man for en 350cid...

Ranger emnet


RCS

Anbefalte innlegg

 

Helt korrekt!

 

Hot Rod:

Jeg tror pris er en avgjørende faktor for at det ikke er så vanlig å konvertere blokker. Ettermarked rammelageroverfall/-bukker, pluss maskinering (Må åpenbart gjøres nøyaktig) er dyrere for de fleste, enn å bare få tak i en 4bolta blokk. Også som nevnt tidligere, er 4bolt mer enn de aller fleste trenger.

 

Et sideblikk er 400cid SB til chevy, hvor det er kjent at 2bolt blokkene er sterkere støpt (mer "mat") og etter konvertering til 4bolt er sterkere enn originale 4bolt 400 blokker. Dette gjelder da brukt i racing (Circle Track) hvor holdbarhet er en faktor. Drag racere kommer generelt unna med mer, sett effekt kontra holdbarhet (alt innen grenser selvfølgelig). Jeg har ikke hørt noen fordeler/ulemper ellers med konverterte 2bolt blokker vs 4bolt....

 

Prisene på rene ettermarkedsblokker er jo ikke ille, og det er mulig å få 4bolta bæringer på alle 5 plasser... LSx-motorene er 6bolta (i midten?), men er jo alublokker i personbilene. Mange muligheter!

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe annet jeg har lurt litt på: Hvordan er det å bygge om fra 2 til 4 boltet?

Hvorfor er det ingen som gjør det? Går det ikke av en eller annen grunn?

 

grunnen til at det ikke går på smallblock chrysler, er at veggen/støpingen i bunndelen av blokka er for tynn der de 2 neste boltene vil ligge!

men på MOPAR smallblock, kan du LETT hente ut 500HK uten å måtte bruke 4bolt-blokk! cheers cheers

 

alt over 400hp på en chevvy,vil jeg anbefale 4bolt!

 

350HK, får du LETT i en 350 for 10-15000KR,om du kan skru litt selv!!

 

*ny kam

*nytt innsug

*ny forgasser(om du ikke har en grei)

*porta topper

*headders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grunnen til at det ikke går på smallblock chrysler, er at veggen/støpingen i bunndelen av blokka er for tynn der de 2 neste boltene vil ligge! dette er jo gjort for spare vekt på blokka!

men på MOPAR smallblock, kan du LETT hente ut 500HK uten å måtte bruke 4bolt-blokk! cheers cheers

 

alt over 400hp på en chevvy,vil jeg anbefale 4bolt!

 

350HK, får du LETT i en 350 for 10-15000KR,om du kan skru litt selv!!

 

*ny kam

*nytt innsug

*ny forgasser(om du ikke har en grei)

*porta topper

*headders

 

Et lite spm i denne sammenhengen.

 

Jeg har en TBI motor som har en "innsprøytning" som ser ut som en forgasser med innsprøytnings dyse på toppen :-) Tror Ford kjørte noe liknende på sierran i sin tid. Er denne "forgasseren" brukanes til trimming? kan man for eks skifte dyse? Hvis jeg skal sette på kompressor... Må jeg da ha en større sak for å kunne få godt med effekt.

 

RCS

http://www.Modifisert.net _ Norges største sammling av bilrelaterte linker av entusiast for entusiaster.

 

Mitt bilstereo prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=160247

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, desverre så er TBI motorene serdeles lite egnet til trimming!(etter min mening)...sikkert noen som har klart det... de er utnyttet så maksimalt originalt,at det er lite rom for å tyne de enda mer!

det beste er å få tak i TPI-innsug,eller bytte til forgasser!

 

ja, sirævva hadde vel sånn! noen golfer og vet jeg!

 

muligens det gikk an om man fikk laget et innsug der man satt 2 tbi-dippedutter,men det er ikke noe bra system i det store og hele...

(dårlig utgangspungt)

du har vel en 700r4 kasse? 4trins? du vil kanskje ikke ha et forbruk som ligner grisen om du trimmer? det går fint å få en forgasser til å gå billig, bare man klarer å styre høyrefoten, og velger rett kam til bilen!

 

dere chebby-gutter....har tbi-motorene andre topper enn de gamle forgasser-350'ene?

 

Daniel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, desverre så er TBI motorene serdeles lite egnet til trimming!(etter min mening)...sikkert noen som har klart det... de er utnyttet så maksimalt originalt,at det er lite rom for å tyne de enda mer!

det beste er å få tak i TPI-innsug,eller bytte til forgasser!

 

ja, sirævva hadde vel sånn! noen golfer og vet jeg!

 

muligens det gikk an om man fikk laget et innsug der man satt 2 tbi-dippedutter,men det er ikke noe bra system i det store og hele...

(dårlig utgangspungt)

du har vel en 700r4 kasse? 4trins? du vil kanskje ikke ha et forbruk som ligner grisen om du trimmer? det går fint å få en forgasser til å gå billig, bare man klarer å styre høyrefoten, og velger rett kam til bilen!

 

dere chebby-gutter....har tbi-motorene andre topper enn de gamle forgasser-350'ene?

 

Daniel.

 

TPI innsug innebærer vel ny hjerne osv... Dette må da omprogrammeres på noe vis?

 

Gearkassen er trolig en 350? Var på Right On treff i helgen hvor en tilsvarende sto med en lapp i vinduet om at det var en 350 motor og 350 gearkasse...? Jeg har fire gear + lock up... Fungerer helt likt min tidligere 700 kasse. Trodde selv det var det som var i...

 

Hvor mye skal disse tåle før man må forsterke?

 

RCS

http://www.Modifisert.net _ Norges største sammling av bilrelaterte linker av entusiast for entusiaster.

 

Mitt bilstereo prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=160247

Lenke til kommentar
Del på andre sider

350-kassen har bare 3 gir, og har ikke lockup(om jeg ikke tar feil)

...er mopar-forewer her...

 

du har nok 700kasse! det er gode kasser! og tåler ganske mye før de tar kveld! eneste er kanskje lockupen som ikke tåler så mye,men det er bare å la vær å gasse så hardt når den ligger inne!

 

ja,må nok ha ny hjerne osv,osv...kjenner du en kompis som kan lodde,og en som er god på litt elektronikk,må du vurdere megasquirt(så en post her på det) det er et bra system! lett å justere om man skal ha kompressor o.l.

 

hvordan kompressor er du du vil ha? en STOR som ligger i V-en, og tar opp mye plass og sikkert vil stikke ut av panseret? eller bare en mindre supercharger turbotype-kompressor....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

350-kassen har bare 3 gir, og har ikke lockup(om jeg ikke tar feil)

...er mopar-forewer her...

 

du har nok 700kasse! det er gode kasser! og tåler ganske mye før de tar kveld! eneste er kanskje lockupen som ikke tåler så mye,men det er bare å la vær å gasse så hardt når den ligger inne!

 

ja,må nok ha ny hjerne osv,osv...kjenner du en kompis som kan lodde,og en som er god på litt elektronikk,må du vurdere megasquirt(så en post her på det) det er et bra system! lett å justere om man skal ha kompressor o.l.

 

hvordan kompressor er du du vil ha? en STOR som ligger i V-en, og tar opp mye plass og sikkert vil stikke ut av panseret? eller bare en mindre supercharger turbotype-kompressor....

 

Har så vidt sett noe om megasqirten ja... Har en kompis som er et "geni" med loddebolten... meget flink med elektronikk.

 

Når det gjelder kompressor vil jeg ha en STOR en :-).. Så på en Weiand på Right On treffet sist helg... Den var rå med rette "scoop" med tre ventiler som justerer luftmengden inn... Grom! Men jeg må trolig oppgradere til en skikkelig gasser da. han brukte en stor Edelbrock... Fordelen oppi alt dette er at jeg får kjøpe alt av deler til nettopris. Så da blir det ikke så himmla dyrt. Regner med å halvere kostnadene på denne måten. Takket være Steinar Stolen som gjør en formidabel innsats og levere meget bra service til nå!

 

Slik ser jeg for meg ting skal bli :-)

 

choppa_400ss_small.jpg

 

Kommer til å gå for rød nede da det gjør ting litt lettere med tanke på lakk innvendig i dører osv... Denne håper jeg dere kommer til å få se brei på Gatebil treffene om et år eller to :-)... Skal prøve å "tukte" de med SR-10 og Lightning... Mer lyd, mer røyk og breiere i svingene... Tror det er en ok oppskrift på mitt mål!

 

RCS

http://www.Modifisert.net _ Norges største sammling av bilrelaterte linker av entusiast for entusiaster.

 

Mitt bilstereo prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=160247

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steinar stolen med bra priser......????????????????????????

 

Da bør du kikke litt i en summit katalog og sammenligne prisene så tror jeg du får slag å må ha pustehjelp.........

 

kompressormotor....

din bil skal eu godkjennes..... så skal det gjøres med co måler inntakt så blir det nok vanskelig med digre forgassere.

 

men glemmer du co´n så er det bare å slenge oppi en Big Block med 8-71 presse.700+hk......

 

ta en kikk på http://www.nitroz.se der er det mye å velge mellom ser det ut til....

 

Lykke til.....

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steinar stolen med bra priser......????????????????????????

 

Da bør du kikke litt i en summit katalog og sammenligne prisene så tror jeg du får slag å må ha pustehjelp.........

 

kompressormotor....

din bil skal eu godkjennes..... så skal det gjøres med co måler inntakt så blir det nok vanskelig med digre forgassere.

 

men glemmer du co´n så er det bare å slenge oppi en Big Block med 8-71 presse.700+hk......

 

ta en kikk på http://www.nitroz.se der er det mye å velge mellom ser det ut til....

 

Lykke til.....

 

Om Steinar Stolens utssalgspriser er bra kan jeg ikke uttale meg om. Men deres nettopriser liker jeg :-)

 

Fordelen med min bil er at den er reg som lastebil og dermed er der ikke så strenge krav til CO osv... Jeg får heller ikke ekstra avgifter til staten pga øking av effekt som mangen andre vil få med personbiler. Hvor mangen som i realiteten betaler inn og oppgir trimming er en helt annen sak... Håper ikke d er mangen :-)

 

Kjenner faktisk til en som satte i en 16v 2.0 turbo motor i en Calibra med 2.0 8v motor orginalt... Det gildet kostet ham 60.000kr pga bilen var importert. D er surt når man tenker at hadde bilen vært i norge fra ny hadde han spart disse pengene. Hurra Norge!!

 

PS! Har Summit katalogen og mer til.... :-) Prisene er litt under for meg og da slipper jeg frakten også fra USA.

 

RCS

http://www.Modifisert.net _ Norges største sammling av bilrelaterte linker av entusiast for entusiaster.

 

Mitt bilstereo prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=160247

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uanz hvor mye du mekker på chebbyen din, blir den ikke råere enn en srt-10 :thumb :D :D :D

 

men du har en fin bil,og en finere blir det! rått med mye effekt!

 

Hm... Dine formeninger teller ikke da du er Dodge fan :hammer

 

Men SR-10 er en grom bil Ingen tvil om det. På gatebiltreffet gikk der en sr-10 og en lightning. De sier dodgen er bra på bane og lightninng ikke pga manuell kontra automatgear. Det jeg alikevel ser er at lightningen kjører bredt i alle svinger mens dodgen rusler forsiktig... Så sjoføren har også mye å bety :-) Dodgen er jo en SVÆR bil også... Kansje jeg skulle kjøpt en slik Viper motor til min? D Hadde vært no d :-)

 

Neida. Fra spøk til revolver så tror jeg det kommer til å bli mye morro. Det er tross alt d d handler om. Og så har jeg noe som ikke er dusinvare... Ikke feil d heller :-)

 

RCS

 

NB! Hva har du? Mopar? Noe for Grombil.com siden kansje?

http://www.Modifisert.net _ Norges største sammling av bilrelaterte linker av entusiast for entusiaster.

 

Mitt bilstereo prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=160247

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Standard th700 kasse tåler ikke mye over 300hp om en det.

Den kan bygges om til å tåle 450hp for en fornuftig penge og jeg har sett versjoner helt opp til ++700hp.

 

RATS.no er en av de beste her i landet. Jeg har fått super servise der.

Ii US får du en 450hp kasse for ca. 1200$.

Men det er ikke bare å putte den rett in, kassen bør bygges for den motoren den skal brukes til for å fungere optimalt (har jeg hørt).

 

Med den motoren man snakker om her vill standardkassen gå temlig fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey! 300hk var jo litt lite med en kompresseormata motor forran! da får du jo lett 500hk :D :D = nok til å ligge brei!

 

kanskje du må bytte til 400-kasse? de skal være mye sterkere! men der får du vel ikke lockup... eller en 2-trinns powerglide!de brukes jo i dragrace med over 1000hk forran! :) men 2gir er nok ikke så tøft på en bruksbil...

 

jeg har en 1969 dodge polara, et stort slagskip....ikke noe stas med så stor,tung bil,men MÅTTE ha bil for sesongen.den er grei!!:)

gå inn på "bilder" på sia mi(den er ikke ofisiellt oppe, så det mangler mye)

den første bilen er min, den andre broderns og den tredje en kompis.

http://www.kperformance.fcpages.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver med et lite V8 prosjekt selv, så jeg trenger en aldri så liten 8er.

HK?NM?

 

Skal du kvitte deg med den så bare ring 99397328.

Mercedes W210 - Vw Golf MK2 TD "ShabbyLooker" - Opel Record C Caravan V8 Prosjekt - Dodge Dart 4d til 2dHT ombygging

(x)Audi Coupe 1993 - (x)Vw Jetta 1983 - (x)Vw Golf "Loppa" MK1 - (x)Audi Coupe 2.8V6Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår