Gå til innhold

Den nye Grombilen...

Ranger emnet


RCS

Anbefalte innlegg

Det var ikke meg.

Men jeg har akkurat fått hjem en ny 383 på ca 420hp og 470fp (de glemte å sende med dynorapporten!!).

Renover hele fremvognen nye foringer, ball joints, nye dropspindler (de gamle var utslitte) hjullager, dempere, fjæring....

 

NOS:en hiver jeg ut lystgas er bare tull, kanskje på strippen.

 

20" felger leter jeg etter har ikke bestemt meg enda, men til våren er de på, må kjøpe nytt gummi uansett så hvorfor ikke nye felger :-).

 

Kassen er allerede forsterket å skulle holde for en 450 hp.

 

Tørr jeg spørr hva du måtte betale for motoren? Hvor kjøpte du den?

 

Har alltid lurt på hvilke dreiemoment jeg har i motoren min.350TBI med rundt 200-220hk? Ser motoren du kjøpte hadde 470fp? Hva blir det i Nm? Noen som kan omregnings metoden på dette?

 

Høres ut som et spennende prosjekt. Kjører du gassere eller innsprøytning?

 

Jeg kommer til å gå for felgene du ser på bildet øverst i innlegget. Ultra Revolution. Liker de best til nå... Kan fort gå seg vill i felgverdenen. Utrolig mye å få tak på. Liker også den "gammle" stilen slike som ser ut som orginale "kryss" felger. Går en i Sandnes med slike i 20"...

 

Legg inn et bilde av bilen din her da... så får vi se herligheten :-) Motoren og!!!

 

RCS

http://www.Modifisert.net _ Norges største sammling av bilrelaterte linker av entusiast for entusiaster.

 

Mitt bilstereo prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=160247

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tørr jeg spørr hva du måtte betale for motoren? Hvor kjøpte du den?

 

Har alltid lurt på hvilke dreiemoment jeg har i motoren min.350TBI med rundt 200-220hk? Ser motoren du kjøpte hadde 470fp? Hva blir det i Nm? Noen som kan omregnings metoden på dette?

 

Høres ut som et spennende prosjekt. Kjører du gassere eller innsprøytning?

 

Jeg kommer til å gå for felgene du ser på bildet øverst i innlegget. Ultra Revolution. Liker de best til nå... Kan fort gå seg vill i felgverdenen. Utrolig mye å få tak på. Liker også den "gammle" stilen slike som ser ut som orginale "kryss" felger. Går en i Sandnes med slike i 20"...

 

Legg inn et bilde av bilen din her da... så får vi se herligheten :-) Motoren og!!!

 

RCS

 

Halla.

 

Man ganger med 1,36 mener jeg...det blir alså 640 nm

 

(470 foot pound-force/hour = 637.234413 newton meter/hour)

 

Mvh Ottesen

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk dynoen på motoren nå.

Ikke under 448 lb.ftp fra 3000-4600rpm,

topp 456lb.ftp på 4400rpm der den gir 382hp

425hp på 5600rpm

300hp og 454 lb.ftp på 3500rpm

 

Gjett hvem som gleder seg!

 

Mhm... Heldigris! Jeg kan ikke annet en misunne deg for denne motoren. Jeg vil også ha :-)... Det eneste jeg "stusser" på er effekten som kommer på så voldsomt høyt turtall for en amcar? Er dette en typisk racing motor?

 

620Nm på 1700kg bør rive godt :-). Har du sperre?

 

Gi meg resten av historien når du får tid. Vil svært gjerne vite hvor og hvordan du fikk tak på motoren for en såpass rimelig penge.

 

:wave

 

RCS

http://www.Modifisert.net _ Norges største sammling av bilrelaterte linker av entusiast for entusiaster.

 

Mitt bilstereo prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=160247

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohhh.

Tenk å hatt noe slikt....

 

Venter fortsatt på bilder...

 

Får kjøpe noen flaxlodd i helga...

 

Du blir bare fattig på flax lodd :-). Vi tar heller en prat med Her og nå! Så skal du se det ikke går lenge før motoren står i garasjen :-).... En den som hadde en tappekran fra oljefondets bankkonto.... Jeg skulle ikke skrudd mye opp. Bare et par millioner... sånn ca :-)... Det er jo tross alt "våre" penger som står der...? Mine er øremerket bil!!!

 

Nei nå ble det mye tullprat.

 

Jeg overtar foresten en annen webside nå. Modifisert.net... Største sammlingen med bilrelaterte linker ever... Send gjerne bidrag til siden i form av linker dere mener passer inn.

 

RCS

http://www.Modifisert.net _ Norges største sammling av bilrelaterte linker av entusiast for entusiaster.

 

Mitt bilstereo prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=160247

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal nokk ikke varve en slik motor mer en max 6000 kanskje ikke mer en 5600. Dette er langt fra en racermotor, dette dreier seg om dreiemoment.

 

Effekten kommer ikke særlig høyt opp jeg har 400hp på 4700 så det er ikke særlig mye å hente på de neste 900 varven. I tilleg faller dreiemomentet fra 4900 der det bare er på 433 lb.

5600 398lb....

 

Trisst, men jeg har ikke sperre, tror ikke jeg får skiftet til dette i vinter, har hørt at det ikke er mega vanskelig og i vart fall ikke dyrt (prøver å gjøre allt selv nåfortiden).

 

For å si det kort, motorbyggeren rotet så fært at han synes det var pinlig. Skulle levere motoren inne fire uker men det tok 13! Grunnmotoren kostet $3400 som jeg betalte ved bestilling.

Da jeg ønsket en turnkey motor (tenning, vannpumpe, forgasser) samt hydralisk cam skulle jeg betalt $1100 till, så var det frakt og pakking det skulle kostet $400 til. nesten $1400

Han betalte allt dette. jeg betalte kun $3400.

 

Noen ganger er man jæ..ligt heldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jeg si... Ikke mangen bedrifter i dag som tar ansvar når dem roter med tingene. Det skal de ha disse gutta... Hva heter de?

 

Drømmer om å bestille ferdigbygget motor selv. Steinar Stolen har en 355hk motor til 36.000kr inkl frakt. Men den er trolig ikke turn key vil jeg tro!? 400hk i motorn hadde sikkert vært mer en nok for min bil også... Tiden får vise hva det blir til.

 

Blir tur til Laffen om ikke så lenge. Skal lage en repportasje om motivlakkering. Muligens vi filmer litt og som vi kan vise på Canal Motor? De har virkelig behov for noe nytt bilstoff!!!

 

Ja send gjerne noen bilder av motoren... :-)

 

RCS

http://www.Modifisert.net _ Norges største sammling av bilrelaterte linker av entusiast for entusiaster.

 

Mitt bilstereo prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=160247

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T&LEngines. Kjøpte den på e-bay.

Sjekket det opp grundig fra før. fikk en del respons på firmaet, alle positive. Så vidt jeg forstår leier han ut motorer med tekniker til nascar serien.

han har et veldigt godt ry. Men jeg tror ikke han brenner for å lage "fislemotorer" som min.

Hyggelig fyr å snakke med på telefon, men kona (eller er det datteren) som holder "orden" på det administrative er et rotehode uten like, synd.

 

Glem steinar stolen. det er GM/goodwrench motorer. absolut bra saker, men du får så mye mer hvis du importerer direkte. jeg undersøkte dette leeeenge før jeg kjøpte.

Det man taper er garanti, men slike saker vanskelige å bevise å ting går ikke sønder før en garantien har løpt ut..................murphys law....

Slik jeg ser det er det viktig å fo med bra deler. GM motoren har bra deler men min motor har bedre.

For å få over Turn Key 400 hp og en mest mulig ny motor, som var mitt mål, måtte jeg betale 19.000 kr mer hvis jeg hadde kjøpt en 400hp motor i norge. Det var da den motoren du snakker om en zz4 motor der toppene var portet altså en 350 motor og ikke en 383. Begge motorene var da kjørt i benk.

Men da er altså innmaten i min motor også bedre, og byggkvaliteten sannsynligtvis vesentlig bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T&LEngines. Kjøpte den på e-bay.

Sjekket det opp grundig fra før. fikk en del respons på firmaet, alle positive. Så vidt jeg forstår leier han ut motorer med tekniker til nascar serien.

han har et veldigt godt ry. Men jeg tror ikke han brenner for å lage "fislemotorer" som min.

Hyggelig fyr å snakke med på telefon, men kona (eller er det datteren) som holder "orden" på det administrative er et rotehode uten like, synd.

 

Glem steinar stolen. det er GM/goodwrench motorer. absolut bra saker, men du får så mye mer hvis du importerer direkte. jeg undersøkte dette leeeenge før jeg kjøpte.

Det man taper er garanti, men slike saker vanskelige å bevise å ting går ikke sønder før en garantien har løpt ut..................murphys law....

Slik jeg ser det er det viktig å fo med bra deler. GM motoren har bra deler men min motor har bedre.

For å få over Turn Key 400 hp og en mest mulig ny motor, som var mitt mål, måtte jeg betale 19.000 kr mer hvis jeg hadde kjøpt en 400hp motor i norge. Det var da den motoren du snakker om en zz4 motor der toppene var portet altså en 350 motor og ikke en 383. Begge motorene var da kjørt i benk.

Men da er altså innmaten i min motor også bedre, og byggkvaliteten sannsynligtvis vesentlig bedre.

 

Hei igjen ja... Jeg har hørt at Steinar Stolen er "dyre", men for meg betyr det mindre. Jeg får alt til innkjøpspris som en del av "sponsoravtalen" vi har inngått. Når det gjelder service så er den på topp til nå. De sjekker og styrer og pruter priser, så er det jo greit å ha med proffe folk å gjøre også. Jeg har ikke all verdens peil på disse motorene, så den hjelpen er ikke å undervurder. Men så har vi jo Bilforum.net :-)

 

Ikke umulig jeg får SS til å ta inn en annen motor fra annen bygger? Ikke vet jeg. Kansje en 454 Hardcore motor hadde vært no :-)

 

RCS

http://www.Modifisert.net _ Norges største sammling av bilrelaterte linker av entusiast for entusiaster.

 

Mitt bilstereo prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=160247

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår