Gå til innhold

chip til mazda på ebay

Ranger emnet

LMB__

Anbefalte innlegg

hei sitter å leser på ebay, og der fant jeg:

Mazda 626 - 88 89 90 91 92 - 03 Performance Chip Module

er dette noe å satse på eller er det bare tullball? noen som har noen erfaringer?

Mazda 626 2.0i 16v combi -88

x -Mazda 626 2.0i 16v combi -89 (R.I.P. kondemnert)

x -Mazda 626 (ingenmotor) stv -88 (Delebil/Vraket)

x -Lada 1500S -85 (jordebil/vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo,

d e kun tull!!! Vi kjenner d åsså fra vårt tyske ebay. D e bare en motstand. Motstanden gir gal temperaturinformasjoner til "Steuergerät" (Controllunit). Vet ikkje orden på norsk ;) Derved få motoren mer benzin og man få en litt effektøkning men ganske sikker ikke så mye som selgeren lover. Forresten løper motoren permanent med feil datainformasjon og før eller senere går han i stykker.

Gr33tinx, Ruffneck

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo,

d e kun tull!!! Vi kjenner d åsså fra vårt tyske ebay. D e bare en motstand. Motstanden gir gal temperaturinformasjoner til "Steuergerät" (Controllunit). Vet ikkje orden på norsk ;) Derved få motoren mer benzin og man få en litt effektøkning men ganske sikker ikke så mye som selgeren lover. Forresten løper motoren permanent med feil datainformasjon og før eller senere går han i stykker.

Gr33tinx, Ruffneck

Ja, det var noe slikt jeg tenkte! Det var derfor jeg var intr. i å ta en titt inne i dette vidunderet. Men det slipper jeg nå!

Edit: Er det så at denne kobles parallelt med ledningen til føleren, og derav minsker motstanden i kretsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Edit: Er det så at denne kobles parallelt med ledningen til føleren, og derav minsker motstanden i kretsen?

Ja og nei, det gir forskjellige methoder. Også kan man fjerne kabel fra føler og kobble sammen med en motstand. Men i hvertfall fikk det "Steuergerät" det info at motortemperaturen er bare 8°C og motoren få derfor mer bensin. Men ingen vet ekte temperaturen av motoren og det går ikke bra.

Forresten: Hva heter "Steuergerät" på norsk???? EØS? Nei!? Eller?

Gr33tinx,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og nei, det gir forskjellige methoder. Også kan man fjerne kabel fra føler og kobble sammen med en motstand. Men i hvertfall fikk det "Steuergerät" det info at motortemperaturen er bare 8°C og motoren få derfor mer bensin. Men ingen vet ekte temperaturen av motoren og det går ikke bra.

Forresten: Hva heter "Steuergerät" på norsk???? EØS? Nei!? Eller?

Gr33tinx,

Styreenhet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki.. fint jeg leste dette nå, for hadde akkurat tenkt å bestille... hehe

takker for info

står jo i faq da:

Will this damage my engine?

Absolutely not. Since the altered signal will always stay within the manufacturer's specifications, there is no way for your engine to be damaged in any way.

Mazda 626 2.0i 16v combi -88

x -Mazda 626 2.0i 16v combi -89 (R.I.P. kondemnert)

x -Mazda 626 (ingenmotor) stv -88 (Delebil/Vraket)

x -Lada 1500S -85 (jordebil/vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider