Gå til innhold

Kjøp av BMW 316, samt andres erfaringer.

Ranger emnet

M4rTiN

Anbefalte innlegg

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

syns personlig ikke at man har en skikkelig BMW før man har en rekkesekser.. er liksom.. tja.. et "must" for min del om jeg sku hatt bmw... men men! :hammer

318is går det også..

syns 316 virker så slapt..

Behøver da ikke no sekser. Er bare dårligere vektfordelig i dem! De med firer har mye bedre vektfordelig enn de med rekkesekser! Hvis det er snakk om E30 da, vet ikKe hva det er her jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bara du ikke kjøper den compacten så blire sikkert fint...

Tror jeg hadde gått for en is ja.

Du kan jo eventuelt se etter en pent brukt slede med et par reinsdyr forran, passer vel rett inn oppænte sameland der.

retard_dog.jpg

...BMW 316 er fine biler. Du får BMW's gode kvalitet kombinert med lave driftsutgifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt å kjøpe med e36 nå.vurderer 320 eller 318is. Skjekket opp forsikring på disse på hjemmesiden til gjensidige nord. med 16 000km, 20% bonus, alarm og egen garasje og del kasko havnet jeg på ca 10900kr på begge bilene. Synes ikke dette var så ille. jeg er 18 år.

03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-]

X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07]

X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10]

X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt å kjøpe med e36 nå.vurderer 320 eller 318is. Skjekket opp forsikring på disse på hjemmesiden til gjensidige nord. med 16 000km, 20% bonus, alarm og egen garasje og del kasko havnet jeg på ca 10900kr på begge bilene. Synes ikke dette var så ille. jeg er 18 år.

Når jeg sjekket opp på 318, 318is og 320 fikk jeg 1500 i forskjell på hver oppover..

Du skal ikke stjele! Staten liker ikke konkurranse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er 316/318 like pen å sånt som de med rekkesekser..

sier bare om at JEG sku hatt BMW , så MÅTTE det vært minimum 320...

er bare noe med den rekkesekserlyden som får ting til å reise seg hos meg ;)

Gikk en jævla pen 318is E30 her for noen år sia.. ble solgt til tromsø eller no.. en rød med m-tech 2 styling (mener jeg) , og noe sjakkmønster på høyre sida framme.. men men.. nok om det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elgen-: jo man kan fortsatt overføre bonus, har nettopp sjekket på mor.. men vi valgte å ha det på han far pga. det blei litt billigere.. teheh

hvilket forsikringsselskap var det du fikk det svaret?

Har alltid hørt det ikke gikk an jeg- ble slutt for et par år siden

hadde vært greit å overta 75% bonus som mamma har,hehe.

edit: sækte rundt og fant ut dette:

1. Er det mulig å overføre bonus fra ektefelle til barn?

Det er ikke lenger mulig å overføre bonus mellom foreldre og barn.Mellom ektefeller er dette mulig, så fremt at det er ledig bonus, og skriftlig bekreftelse på at overføring er i orden må foreligge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Foreldrene mine setter store krav til sikkerhet på førstebilen min. Det vil jo da si at den skal ha airbag, og det kom jo ikke før i 92/92(?). Og skal man da ha en BMW med sekser, koster den mer enn hva jeg da har.

Prøvde en 316i med effektanlegg på lørdag. Det kom mer lyd enn tunnellsyn, for å si det slik.

Så en 316(i) er da helt utelukket. Har sjekket innom autodb.no så og si hver dag den siste tiden, og har da funnet noen 318is med en ganske fornuftig pris, som atpåtil står i nærområdet(dvs, i finnmark).

Men vi får nå se. Ser litt på en Audi 80 også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde golf 2 gti før som jeg syns gikk rimelig greit, og har nå en 316i touring, syns den går helt kurrant jeg. Selvfølgelig ikke like sprek som golfen i ax, men jeg kommer meg opp i 120 helt greit, og der ligger jeg å cruiser til jobb uten problemer. har hatt den i 2,5 år nå, hakke vært 1 eneste problem med den, har byttet et par foringer,men det ser jeg som helt vanlig, ingen foringer varer evig. Den starter hver dag og bruker lite suppe. Forsikringen betaler jeg 5000 i året med full kasko med 80% topbonus.

Som første bil hadde jeg en volvo 244dl.. vakke noe romrakett, men jeg hadde det mye moro og lærte å kjøre med fornuft, og selfølgelig første dagen jeg lånte golfen så mistet jeg lappen :P

så ville ikke utelukket 316 eller 318 :)

bare mine 2 cents :P Lykke til i leitingen

- 1998 BMW E36 316i Touring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver nå å ser på bil, ettersom lappen kommer i November(håper jeg).

Titta rundt på finn.no og autodb.no, og falt pladask for en 318is. Men etter å ha undersøkt litt med forsikring, fant jeg fort ut at dette er en bil jeg ikke har råd til.

Lurte da på hvordan en 316i er. Med tanke på motorytelser og kjøreegenskaper.

Kommer jo helt an på hvilken 3-serie du mener...E30 318is ville jeg valgt hvis det er pengene som ikke strekker til en E36 318is.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha sekser er dyrere enn firer med tanke på bensin og forsikring..

Og alle har ikke like god råd for å punge ut til en sekser.. om man ikke vil ha en som har gått 300000km og ungdomskjørt.

er jo ikke såå dyrt for en 6er da.. min var gått 147 000 km når e kjøpte den, 74000,- betalte jeg + registrering så da ble det 80 totalt ;)

Jeg også måtte ha en sikker bil som første bil.. viss ikke fikk ikke jeg lov å kjøpe.. så jeg satte 2 kriterier.. airbag og takluke :D en ungdomsbil uten.. nonono.. hehe ;) og noe som ikke ligger i eksosen til kompissene.. wrooom ;)

- Bmw 320i 24v R6 Sedan 92mod.

[x]Bmw 320i 24v R6 Sedan 94mod.

[x]Derbi Senda SM 02mod.

[x]Mazda 626 2,0 82mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilket forsikringsselskap var det du fikk det svaret?

Har alltid hørt det ikke gikk an jeg- ble slutt for et par år siden

hadde vært greit å overta 75% bonus som mamma har,hehe.

edit: sækte rundt og fant ut dette:

1. Er det mulig å overføre bonus fra ektefelle til barn?

Det er ikke lenger mulig å overføre bonus mellom foreldre og barn.Mellom ektefeller er dette mulig, så fremt at det er ledig bonus, og skriftlig bekreftelse på at overføring er i orden må foreligge.

Hehe.. nei ser ut som det er en liten missforståelse her..

det gikk ikke an å overføre bonus fra en person til en annen.. MEN mellom selskapene.. sann viss mor hadde 50 i ett selskap kunne ho overføre det til ett annet.. u see? :)

- Bmw 320i 24v R6 Sedan 92mod.

[x]Bmw 320i 24v R6 Sedan 94mod.

[x]Derbi Senda SM 02mod.

[x]Mazda 626 2,0 82mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider