-zlurv- Skrevet September 17, 2005 Rapporter Share Skrevet September 17, 2005 En ambulanse har god grunn til å kjøre fort, en råner har det ikke. Uten blålys? :confused: Siter - 86 Nissan Bluebird Turbo SR x 90 Mazda 626 x 86 Nissan Laurel 2.4 (Med coilovers) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nomix Skrevet September 17, 2005 Rapporter Share Skrevet September 17, 2005 Uten blålys? :confused: Så lenge man ikke er på utrykning skal man følge trafikkregler. Siter Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scorpiobabe Skrevet September 17, 2005 Rapporter Share Skrevet September 17, 2005 jeg driver og utdanner meg til ambulanse arbeider nå.er ferdig med vk1 men har et friår,for jeg må ta ferdig lappen. men uten blålys gjelder det samme for ambulanse som bil. Ambulansepersonell skal også bli like hardt straffet som vanlig billister.ikke noe untak! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxmix Skrevet September 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2005 En ambulanse har god grunn til å kjøre fort, en råner har det ikke. selvsagt, MEN de skal ferdes hensynsfullt slik at slike situasjoner SKAl unngåes :) dvs at er stedet uoversikteligt skal de kjøre slik at påkjørsler etc er umuligt ... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
twinflower Skrevet September 17, 2005 Rapporter Share Skrevet September 17, 2005 Er ikke ambulansesjåførene egentlig de mest dyktige sjåførene vi har her til lands? Oppkjøringen til å bli ambulansesjåfør er jo steintøff, og jeg til nå ikke sett èn ambulanse (utrykning eller ikke) som ikke har oppført seg 100% korrekt i trafikken med tegn/signal, plassering, avstand til forrankjørende og alle disse smådetaljene som er lett å slutte å bry seg med. Jeg tror B.T.i har et poeng med at fotgjengeren kan han ha hoppet ut i veien og overrasket sjåføren. men men Siter 1998 BMW 318i 2005 BMW 116i 1995 Ford Mondeo 1991 Mazda 323 1983 Golf Diesel (52hk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethA Skrevet September 17, 2005 Rapporter Share Skrevet September 17, 2005 Hørt på P3 med Kommisjonen i fjor høst rett etter første snøfall, og de snakket om en ulykke der en fotgjenger hadde blitt påkjørt når han gikk over gata. De harselerte litt med at folk bør ha litt mer vett enn å sprade rett ut i gata(som de har rett til) ved første snøfall. Tror det er vanskelig for folk å skjønne det at snø ikke bare er livsfarlig for gamle damer og lårhalser. Folk tror jo dett er like lett å stoppe på snø som på asfalt. Mye dumme folk ute å går. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest 426hemi Skrevet September 17, 2005 Rapporter Share Skrevet September 17, 2005 "Politiet har sett indikasjoner på at Råneren slapp clutch ved alt for høyt turtall og derfor mistet kontroll da han etterlot seg spor." Det der ga meg en god latter! :D:D Samme med det neste du skrev, :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet September 17, 2005 Rapporter Share Skrevet September 17, 2005 En ambulanse har god grunn til å kjøre fort, en råner har det ikke. Joa, men ikke uten blålys eller sirener (var dama døv?)... Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
duxx0 Skrevet September 17, 2005 Rapporter Share Skrevet September 17, 2005 Joa, men ikke uten blålys eller sirener (var dama døv?)... sikkert på fylla elns sier jo ittno om omstendigheter (typisk nok) :P jeg har sikkert ikke alene om å ha fått skjelven fordi en eller annen "profesjonell fotgjenger :hammer " bare har hoppet ut i veien/fotgjengerfeltet og bare tenkt på seg og sitt uten refleks mitt på natta ut av en hekk :P for selvom du hater dem vet du med deg selv at det SISTE du vil her i livet er å kjøre ned å drepe noen (som ikke er pedofil) Siter Internetporrmissbrukare Kjør hardt, kjør stil, kjør bæbu-bil :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxmix Skrevet September 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2005 Ok, hadde en stygg oppøevelse emd en ambulanse for et par mnd siden: kjørte på tofelten ut fra kr.sand, og kom forbi første avkjørsel til sørlandsparken, kjørte videre i rundt 110, kom vider opp der veien svinger litt, og der woooww plutseligt er det en bil foran meg , og han bare kjører på uten blålys, og bilen han kjører forbi slipper han ikke forbi.. jeg må vri bilen inn til høyre for og unngå kollisjon.. snakker om tufs.. hadde jeg kunnet skulle jeg ristet den amulansjesjåføren helseløs... kom rundt svingen som om ingenting skulle kunne skje.... moralen der er at hadde han brukt sirene/blålys så hadde bilen sluppet han forbi og han hadde slippet og liggi i mitt felt ... til opplysning så er det 2felt ut av byen der og 1felt inn... :hammer :hammer :hammer btw: edit politiet: sjåføren vil bli avhørt iløpet av helgen... som jeg har sagt før, hadde det vært en sivil hadde han vært varetektsfengsla iløpet av helga....... hellothere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
duxx0 Skrevet September 17, 2005 Rapporter Share Skrevet September 17, 2005 btw: edit politiet: sjåføren vil bli avhørt iløpet av helgen... som jeg har sagt før, hadde det vært en sivil hadde han vært varetektsfengsla iløpet av helga....... hellothere det er en av fordelene ved å bli ambulansemann sånn som meg vettu :P du blir kjent med halve politistanden på ganske kort tid :hammer og blir man stoppet er det typen.. neimen halla, står det til med junior da? :P blitt bedre av astmaen i det siste? hører at kona er på tjukka, når er terminen? :wave , hvordan gikk daten i helga?? osv. Siter Internetporrmissbrukare Kjør hardt, kjør stil, kjør bæbu-bil :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nomix Skrevet September 18, 2005 Rapporter Share Skrevet September 18, 2005 Kompis av meg kjører ambulanse, han har kjøpt blålys for å kjøre.. hehe.. Poeng: Ambulansesjåfører kjører raskt. Skal dog nevnes at de gjerne har bedre skillz mtp høyfartskjøring enn vanlige folk :P Siter Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
impreza_wrx Skrevet September 18, 2005 Rapporter Share Skrevet September 18, 2005 Folk tror jo dett er like lett å stoppe på snø som på asfalt. Mye dumme folk ute å går. det værste er jo at folk gjør det hvert eneste år. :hammer like mange uhell...ingen som lærer av andres eller egne feil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg