Gå til innhold

pakker inn bilen i dag

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

i dag pakker jeg sammen trans amen for vinteren. girkassa røyk tidligere i sommer og den har ikke blitt kjørt siden. kommer ikke til å få fikset den før vinteren uansett så jeg bestemte meg for å legge denne sesongen på hylla nå! siden bilen står i 1 gir i oppoverbakke og det er det eneste giret jeg får lagt den i, blir den ikke flyttet til en garasje. tviler på at bilen kan bli stort sett styggere i lakk osv enn det den er nå uansett. så jeg taper ikke noe på å ha den ståendes ute.

er det noe spesielt jeg burde tenke på når den skal pakkes inn?

har kjøpt et overtrekk som puster som jeg er veldig fornøyd med. har planer om å legge presenning over det igjen for sikkerhets skyld.

-Mr.Transam-

1984 Recaro T/A 350

X - 1982 Recaro T/A

X - 1984 Chevy G20

X - 1969 Custom Beetle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De "boksene" de selger på Biltema og Clas Ohlson som skal samle opp fuktigheten i luften funker faktisk!Koster under en hundrelapp og samler opp flere desiliter i måneden.Anbefales hvis de vil prøve å berge interiøret.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal ta ut setene fra bilen. de er for verdifulle til at de evt går i stykker. resten av interiøret skal jo trekkes opp uansett!

ps:

fikk en litt dårlig nyhet i dag. mulig jeg blir nødt til å selge den! prøver alle mulige utveier for ikke å selge den! argh!

1984 Recaro T/A 350

X - 1982 Recaro T/A

X - 1984 Chevy G20

X - 1969 Custom Beetle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når vi sier bukker tenker vi da de man kjører bilen over? eller jekke opp bilen og sette de under? for jeg vil hvertfall anbefale å la bilen få ta en pause fra å stå på hjula hele vintern...jeg lagret bilen min på tømmerstokker som jeg la på jekkpunktene(hvis det er det de heter,de ved hjulbuene). Da får du høyde som gir mer luft under og mye lettere å vedlikeholde under..Pass på at det ikke blir for tett,som sagt tidligere...fukt ekke tingen! ha gjerne gjenomtrekk..kos godt med bilen først også;) godt lag med polish ekke dumt når du pakker den opp igjen :) håper du slipper å selge

- 76 Datsun 100a, Bygges opp

- 73 Opel GT, Bygges opp,Nyeste:Skinnseter

- 91 Opel Kadett E, RIP

-94 Mitsubishi Galant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass opp for brøytebiler.

Vask og poler den.

Gi'n en dusj med CRC på rustutsatte steder.

Ta ut batteri.

Lykke til. Trist med gearkassa.

hehe, det med brøytebilene minte meg litt om når jeg hadde pakka inn min trans am to vintere siden. hørte plutselig et solid metall "pang" på utsia.. da fikk jeg skikkelig gåsehud. men heldigvis var det ikke no da.. ;)

Galant 2002 comfort sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider