Gå til innhold

Trenger hjelp til å installere MOMO toler.

Ranger emnet

Corrado_power

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg 2 stk MOMO streetracer stoler med 4 punktseler. =)=)=)

Men har ikke anelse hvordan man setter de inn???

Hva slags festebrakett skal jeg bruke?

Kan jeg bruke orginalfestene?

Hvordan fester man 4 punkt selene?

Får man kjøpt festebraketter tillpasset bilen min??

Takker for alle svar. =)

Mercedes E190 Nissan 200sx s13 1989x

Nissan s14a 97 x VW Golf Einzer 1982 x

Audi A4 Tdi 1997 Streetfighter x Nissan 200sx S13 1991 x

Audi A4 1.8t 1996 X Corrado 1992 2.0 16V X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en festebrakett fra momo og en fra sparco! Begge to er helt håpløse!!! Fikk ikke med bruksanvisning, men etter litt om og men så fant vi sånn halveis ut hvordan de skulle være! Så dukker problemene opp... Stag'et som går tversover på bakkant er rett og slett alt for kort, regner med at dette egentlig skal inn i sporene, men det var ikke sjangs en gang! Det jeg gjorde var var å kappe av "sporene" på originalstolene, kappe til å rense de for så å skru fast bolter gjennom brakettene til festeskinnene. jeg kjører trepunktsbelter med feste i bakkant. Det jeg gjorde der var å koble til beltet foran på venstre side i "originalfestepinnen";) På høyresiden skrudde jeg inn nåløyet jeg fikk med beltene, det passet rett inn;) bak festet jeg det i beltefestene i midten, ligger rett under den store puta... Må være festet i de originale festene så vidt jeg vet, ellers må nye hull sveises meget spesielt, med plate på baksiden og noe greier mener jeg... Men, 4-punktsseler får du ikke godkjent uannsett, så du bør nok la de originale også være der! Ellers så sjekk opp de jeg bruker, sparcobelter som er e-godkjent eller hva det heter;) Ps, jeg måtte også borre opp hullet som låsepinnen går gjennom, på stagget som går foran.. Et siste problem er at setene ble litt høye så du må kappe vinklene bak for å få de lavere.. Prøv også å skru fast brakettplatene bakerst, under vinkelen, ikke over! (Spørs om de butter med sliderne...)

Håper dette var til hjelp, kanskje helt uforståelig nå, men du skjønner når du starter å sette sammen settet... Det var forresten ingen forskjell på momo og sparco settet, hulldim osv... Lykke til da!

"all sladding ble plutselig "drifting" og nå er alle biler

med små felger og div chrome "oldschool"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg veldig skremt!! Har ikke anelse hva jeg skal gjøre,da jeg ikke er noe serlig flink med hendene.

Trodde det var bare til å kjøpe festebrakett å deretter "plugg and play"

Tror du et verksted kan utføre denne jobben?

Takk for du tok deg tid til å¨svare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og felgimport.no... De selger momo sine... Var ikke meningen å skremme, men må si jeg ble lite imponert når jeg så den dårlige passformen! Nesten så jeg hoppet tilbake på forrige prosjektet, bøttestoler! Det ble egentlig bedre! Da tok jeg originalsetene å fjernet alt utenom selve understellet og sveiset på braketter! Ble ferdig med en, da jeg fant ut at jeg heller skulle ha tiltbare stoler... Ta å hør med et verksted, er ikke helt sikker jeg! Har ikke en kompiss som er litt fingernem da? Kan ta bilder så du får se metoden min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå kjøpt Sparco festebraketter.

Disse skal vist passe rett inn,bare "Plugg and Play"

For disse antaglivis på fredag,kommer da til å informere dere hvordan det gikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå kjøpt Sparco festebraketter.

Disse skal vist passe rett inn,bare "Plugg and Play"

For disse antaglivis på fredag,kommer da til å informere dere hvordan det gikk.

Lykke til da, får håpe det ordner seg;) Tok du med slidere og?

:pics

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig nyhet,staget som går tversover på bakkant er alt for langt,offff hva gjør jeg nå??'¨

Gundersen motorsport garanterte at dette ville passe rett inn, men på kviteringa står det "Golf 3/Corrado???

Er stolene montert likt på Golf 3??? hadde det vert Golf 2 så hadde jeg godtatt det,men Golf 3??? Hørres litt rart ut .

hva mener dere??

Betalte 2100 for brakettene ink frakt.

Hva skal jeg gjøre?sveiese?

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal prøve og få tatt noen bilder i dag.

Jeg ringte Gundersen med en gang jeg så at de ikke kom til å passe, men de fortsatte å stå på sitt.

For alt jeg vet så har jeg missforstått installasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider