Gå til innhold

Noen spørsmål om gf. og lakkering

Ranger emnet

e321

Anbefalte innlegg

Lurer på hvordan det er å lage noe(har aldri prøvd meg på glassfiber før) f.eks en basskasse med vegger rundt bagasjerommet i glassfiber, og lakkere dette etterpå..

Blir det bra til tross for at jeg er nybegynner? tenker på at lakken ikke blir matt og det blir ruglete og stygt. Men kommer jo ann på hvordan det blir lakkert også,da selfølgelig.

Men altså;

Polyester-glassfibermatte-polyester-gelcoat/topcoat

Eller hvordan er rekkfølgen hvis det skal bli glatt overflate og sånn.. kan godt legge ut hele 'linja' :thanks

Takker for svar

Mvh

Espen

signatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn som jeg har gjort de ti mitt lille prosjekt er:

Polyester - Glassfiber - Polyester - osv.

Da dette har herda, vil det blir mange små groper, hvis du ikke har brukt form e.l.. Det jeg gjorde var å legge et ekstra lag polester der det er groper og stuff.

Pusse det ned, for så å gå over med glassfiber sparkel.. Pusse ned, og pusse ned med fint pusse papir helt til slutt..

Så grunne, så lakkere

For at lakken ikke skal bli matt, må du legge på et ordentlig lag med lakk.

Ikke hold sprayboksen for nærme, for da blir det bare søl og det begynner å renne.

=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar :)

Tror jeg fikk med meg det meste.. eneste jeg lurer på er det der med gelcoat og sånt, når skal det brukes?

det er når du er ferdig me å få bort de verste gropene og du har kun riper og små ujevnheter dus kal dekke. Dette stoffet er det du avslutter med før grunning og lakk. Denne er lett å pusse og forsegler det hele.

Men det er flere navn ute å går. gelcoat, topcoat å hardtop. De går vel litt over hverandre, men er topcoat som er det idielle å bruke. Gelcoat skal blandes med noe for å få laga topcoat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider