Gå til innhold

STRØM MANGEL! Hvilket batteri bør eg velge eventuelt ny dynamo!?

GTPrimeraGT

Anbefalte innlegg

HAI, har et sinnsykt strøm krav i bilen, har blant annet anlegg som trekker 120 amp ved fullt trøkk. I tillegg til det har eg, 230V omformer for Playstation 2, Neon under bilen sett.. , 4 neonrør i bagasjerommet, under dobbeltgulvet rundt forsterkeren, 4 neonrør i kupeen. 11" Flatskjerm, 2 vifter som går konteruerlig når anlegget er i drift for og kjøle ned forsterkeren.. har 1 fahrad kondensator forran forsterkeren. og nå plutselig så er batteriet gåent.. og dynamoen og.. så fikk tak i en bytte dynamo fra samme type bil, motor.. men burde kansje ha skaffet en størren en? hva passer på primera da? noe fra en diesel bil ellr noe??

Sliter.. har null spenning nå.. :P Help me!! :)

_/1994 Primera e GT\_

KN,Supersprint,chip

Dvd,PS2,Rockford

230V,TV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm..jo..det tenkte jeg ikke på. Meeen..da kan du sende mister party en PM her da jo :)

Heh.. ja.. kansje :) nett fått i den nye "gamle" dynamoen, ganske grei jobb og skite egentlig.. :) selv om den ikkje var helt lik den gamle... den "nye" hadde to tilkoplings skruer, B+ og en D+ B+ er seff Battery + Mens, D+ ? Den "gamle" hadde 1 tilkopling + en gul/hvit ledning som gikk inn i en plugg i dynamoen, tror det var diagnosen, altså Ladekontroll lyset, Såååå, Kan det være at D+ her skal være Diagnose + ? Fungerer utmerket nå, men må ha nytt batteri.. hvilket bør eg gå for ?? hadde Millenium 3 STS 95Ah nå, har vert ganske fornøyd med det sånn sett.. det varte jo i nesten 3 år.. :) bare et halvt år med dette forbruket da men.. :) er OPTIMA batterier hvert prisen?? noen som forresten vett hvor eg kan få tak i et slikt billigest mulig? nettshop eller no.. kan aldri tro at og bestille via Autoservice verkstedet her er billigest.. :)

_/1994 Primera e GT\_

KN,Supersprint,chip

Dvd,PS2,Rockford

230V,TV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Optima er vel akkurat det Partypulp kan skaffe til en bra pris. De skal være fine de, selv om jeg har hørt gamle rykter om at de ikke har fungert brått. Men alt det har blitt dekka på garantier. Et annet alternativ er Maxxima, som man kan få til mellom 1700 og 2000 diverse steder...

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Optima er vel akkurat det Partypulp kan skaffe til en bra pris. De skal være fine de, selv om jeg har hørt gamle rykter om at de ikke har fungert brått. Men alt det har blitt dekka på garantier. Et annet alternativ er Maxxima, som man kan få til mellom 1700 og 2000 diverse steder...

Endte opp med og gå for et Maxxima 900DC DEEP CYCLE Batteri eg, m 24 månders garant. fikk en kjempe deal gjennom klubben eg er med i, Stord Gatebil Klubb. fikk batteriet og en lader/vedlikeholds lader som kostet 650 til 2000 :) kjempe fornøyd med batteriet, dimme problemet eg hadde med at lysa blinka er helt vekke, bilen er mye kvikkere og starte, og neon lysa er blitt mye sterkere, svært fornøyd, hadde aldri komt på Maxxima uten din hjelo Dulle! Glimrende jobb!

tusen takk for hjelpa! :)

_/1994 Primera e GT\_

KN,Supersprint,chip

Dvd,PS2,Rockford

230V,TV

Lenke til kommentar
Del på andre sider