El_diablo Skrevet September 17, 2005 Rapporter Share Skrevet September 17, 2005 Poloen jeg kjøpte mangler orginal speedometerlys osv. Jeg har koblet til noen blå diodelys som jeg har montert over skivene. Liksom lyser ned på dem. Er det noen krav til belysningen av instrumentene? Bilen skal på eu nå denne mnd. Slik det ser ut nå. Får jeg dette godkjent. Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet September 17, 2005 Rapporter Share Skrevet September 17, 2005 Fra kjøretøyforskriften, §28-5.Lysutstyr som bil kan ha. INSTRUMENTLYS M.M. 11. Bil kan ha lykt(er) innvendig som gir hvitt lys for belysning av instrumenter og belysning i person-/godsrom. 11.1 Lyset må ikke virke sjenerende for føreren eller for andre trafikanter. Legg merke til "som bil kan ha." Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
twinflower Skrevet September 17, 2005 Rapporter Share Skrevet September 17, 2005 Alt handler vel om hvem som kontrollerer den. En schnerpete gammel grinebiter fra biltilsynet hadde vel syntes det var for sjenerende for sjåføren. Personlig hadde jeg ikke maktet å kjøre med det selv, da jeg mener det ville tatt seg bedre ut på et juletre. Siter 1998 BMW 318i 2005 BMW 116i 1995 Ford Mondeo 1991 Mazda 323 1983 Golf Diesel (52hk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZy_T Skrevet September 17, 2005 Rapporter Share Skrevet September 17, 2005 Er jo ikke verre enn å bare koble fra diodene når bilen er inne Siter Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_diablo Skrevet September 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2005 Er jo ikke verre enn å bare koble fra diodene når bilen er inne Problemet er at da har den ikke lys der pga det orginale er ødelagt etter innbrudd... Er det noen som vet hvordan jeg kan vippe ut speedometer panelet, så jeg kan komme til de orginale diodene. Da kan jeg kanskje tyvkoble dem. Fikk bare vippet ut glasset. EDIT: Er det ikke påbudt med lys i speedometeret? Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_diablo Skrevet September 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2005 Har vippet ut instrumenthuset og byttet ut de gamle diodene med de nye blå. Nå lyser det akkurat likt som orginalt, bare i blått... Kan ikke tenke meg at de sier noe på det? Nyere VAG leveres jo med Rødt og blått bla. Dette er uansett ikke forstyrrende. Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet September 18, 2005 Rapporter Share Skrevet September 18, 2005 Fra kjøretøyforskriften, §28-5.Lysutstyr som bil kan ha.INSTRUMENTLYS M.M. 11. Bil kan ha lykt(er) innvendig som gir hvitt lys for belysning av instrumenter og belysning i person-/godsrom. 11.1 Lyset må ikke virke sjenerende for føreren eller for andre trafikanter. Legg merke til "som bil kan ha." Dette gjelder ikke instrumentpanelet, men instrumenter som det som er på dashbordet o.l. Instrumentpanel leveres jo i grønt, rødt og blått... Men over til problemet ditt... om jeg ikke husker feil så bak på lysbryteren din så er det de to øverste punktene på hver side som går til instrumentpanelet ditt... Du kan hente strømmen rett derifra. Gjorde det på Jetta'en min. Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_diablo Skrevet September 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2005 Dette gjelder ikke instrumentpanelet, men instrumenter som det som er på dashbordet o.l. Instrumentpanel leveres jo i grønt, rødt og blått... Men over til problemet ditt... om jeg ikke husker feil så bak på lysbryteren din så er det de to øverste punktene på hver side som går til instrumentpanelet ditt... Du kan hente strømmen rett derifra. Gjorde det på Jetta'en min. Jeg har hentet strøm fra en bryter "pakke" som sitter på venstre side av instrumentpanelet. Målte hvilken ledninger som var strømførende når tenningen var på og av når tenningen er av. Tyvkoblet meg på der, så instrumentene lyser bare når tenningen er på. Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet September 18, 2005 Rapporter Share Skrevet September 18, 2005 ok, men de to jeg henviser til kan dimmes, men det merker du svært lite av ved bruk av lysdioder.. Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_diablo Skrevet September 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2005 ok, men de to jeg henviser til kan dimmes, men det merker du svært lite av ved bruk av lysdioder.. Det er dimmer i den bryterpakken, men den er død også etter innbrudde. Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg