Gå til innhold

steinsprang osv. rustbobler

Ranger emnet

kimoajajaj

Anbefalte innlegg

Har en del steinsprang på gølfen min, spesielt på panseret.

Steinsprang er jo forsåvidt vanlig, men jeg syns noen av dem er såppas "store" at jeg vil gjøre noe med det.

Får ikke råd til å lakkere panseret i første omgang, så blir nødt til å gå over med en lakk stift eller noe sånt. Det funker vell foreløbig.. ? men rusten vil vell til slutt boble under..

En annen sak er at panseret mitt har 2 områder på ca. 3x3 cm , helt fremst, midt på panseret. Noen har trolig rygger på bilen eller noe sånt, for lakken flasser liksom, men er ikke noe bulk.

Siden det er en slik "kant" på panseret helt fremst, (flekkene er etter denne kanten) tror jeg at jeg skal klare å fikse dette ved å pusse ned flekkene helt, litt sparkel. Jeg tenker å lakke et stykke bortover , blir mindre skjangs for at det blir skille da.

Bilen min er helt fri for rust, så vidt jeg har funnet ut, men jeg har en jævla boble oppe på frontruta, som liksom bobler seg inn under vindus pakninga.. og jeg hater den bobla.. Noen forslag her? Ta ut ruta, pusse ned og så "lokal" lakkere?

De har vell spraylakk på boks med rett farge (og lakkstifter) hos vag forhandleren min ?

For noen år siden lakket vi litt på vår 96mod passat, da skaffa de spraybokser med rett farge.

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rustbobler er noe av det værste som finnes, man veit ikke hvor ille det er før man begynner å slipe, den liksom sprer seg under lakken.

Bør nok ta ut frontruta og fikse rustboblen før det blir for ille, litt kjipt å få frontruta i fange pga. rust når du drar på litt ;)

Det er sikkert noen lakk guruer her på forumet som veit hvordan man best mulig forhindrer rusten i å komme tilbake.

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mk2-16v

Rustbobler er noe av det værste som finnes, man veit ikke hvor ille det er før man begynner å slipe, den liksom sprer seg under lakken.

Bør nok ta ut frontruta og fikse rustboblen før det blir for ille, litt kjipt å få frontruta i fange pga. rust når du drar på litt ;)

Det er sikkert noen lakk guruer her på forumet som veit hvordan man best mulig forhindrer rusten i å komme tilbake.

guru er jeg ikke, men fy faen hvor jeg hater rust!!

det beste middelet mot rust er sandblåsing (-> epoxy-primer (CA-primer feks) på rent stål -> pusse ned -> sparkel? -> pusse ned -> lakke opp igjen).

vil du ta det på jallamek måten så kan du prøve å pusse rustområdet litt rent og klaske på med brunox oppå.. går på epoxyprinisippet den også, men skal "spise" opp rusten.. i mine øyne er dette ikke en like fullgod løsning som sandblåsing, men brunox holder fort et par år.. dog brunox på utvendige flater vet jeg ikke om noen som har brukt, jeg tenker på nedsliping og oppigjenlakking etc..

en ting er sikkert, rust = drit

grønn og hvit, hva er jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider