Gå til innhold

Fikse lys i speedometer?

Ranger emnet

El_diablo

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg en 91 polo. Alt lyset rundt speedometeret er dødt etter innbrudd i bilen. Det er ledningene som har tatt kveld. Derfor vil jeg prøve å koble til nye ledninger på de eksisterende lysene, eller koble til nye dioder. Har prøvemontert diodene i kveld. Se bildet... Tviler på at dette er lovlig, så jeg vil gjøre det bedre. Så derfor lurer jeg på hvordan en får ut "klossen" med speedometer og alle de andre instrumentene.

204952.jpg

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har gjort d samme på min 96 modell jeg, men..jeg slipte litt på selve diodene..da får du dem til å spre lyset litt istaden for konsentrert lys som bildet ditt viser..men fikk det aldri til å bli 100% :hammer

btw: endelig ferdig me motor rommet på 1.4 8v sintemaskina mi ahahahhaha

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har gjort d samme på min 96 modell jeg, men..jeg slipte litt på selve diodene..da får du dem til å spre lyset litt istaden for konsentrert lys som bildet ditt viser..men fikk det aldri til å bli 100% :hammer

btw: endelig ferdig me motor rommet på 1.4 8v sintemaskina mi ahahahhaha

Bildet over er bare prøvemontering. Altså før diodene ble bygd inn i panelet. Kan ikke se diodene lengre nå, bare blått lys. Lyset nå er spredt, så nå er det så bra som det går an. :)

Nå har jeg fikset det el-utstyret som var skadet etter innbruddet før jeg kjøpte bilen, så nå skal den inn på eu-kontroll. Instumentpanelet var dødt, spyleren, radioen også varmetrådene. Får håpe den går igjennom. Fikk den svinbillig. Kanskje blir det litt pynt etter hvert? :pimp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første "pynten" jeg skal gjøre er å rubbe og polere den. Bilen er ikke rød lengre, faktisk mer rosa. Bilen ser faktisk mer rød ut på bildet enn det den er. Lakken er bra, så det er ikke noe problem å få fargen tilbake. :) Bilen skal være en studentbil, så pynt skal ikke koste mye. Kanskje noen rimelige alufelger til sommeren. Tenkte å lakke de stålfelgene og "koppen" som står på nå hvit. Passer litt til rød bil. Dessuten er det billig.

Så skal jeg bygge et rimelig anlegg i bilen. Gidder ikke å bruke anlegget som jeg hadde i gti`n pga det koster flere ganger det jeg betalte for poloen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider