Gå til innhold

større hjul

ekdal

Anbefalte innlegg

hvordan er det med å skifte til større hjul. fra 14" til 17" for eksempel?

har lite greier på bil. men jeg skrudde av hjulet istad for å se på bremsene mine og så at demperne ville ha kommet i konflikt med dekket dersom jeg hadde satt på større hjul. hva må alltså gjøres for å gå fra 14" til 17"?

Riding the Bullet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan er det med å skifte til større hjul. fra 14" til 17" for eksempel?

har lite greier på bil. men jeg skrudde av hjulet istad for å se på bremsene mine og så at demperne ville ha kommet i konflikt med dekket dersom jeg hadde satt på større hjul. hva må alltså gjøres for å gå fra 14" til 17"?

Er det primera du snakker om?:D17t passer igrunnen rett på,bare pass på å ha ca 35/205 dekk for mine 215/45 va akkurat litt for store så måtte modde...

-Nissan Skyline R32 GTR

-Nissan Silvia S14

-Nissan 180sx

-Nissan Primera P10 SR20Di/De T

-Nissan Laurel C33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Større felger krever mindre dekk (altså lavere gummi) så alt i alt vil 14" bli like store som 17" hvis du tar med felger og dekk. Så ting krasjer nødvendigvis ikke i støtdemperen med større hjul

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakker om en primera slx 92 2.0

med orginale 14" 185/65. så hvis jeg skulle sette på nye 17" felger måtte jeg ha hatt dekkdimensjon på 205/35 ca. hva er kostnadene på ett eksempel på 4 x 17" felg med 205/35 dekk sånn cirka. hvor billig kan det bli? vet det er maange forskjellige priser.

Riding the Bullet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er rimelig 50/50 om det er lettest å finne 4 eller 5 bolts felger. Men å bytte er nok liten vits. Sjekk på finn.no der har de noen 4x114.3 felger

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider