Gå til innhold

Strøm til skjerm?

Ranger emnet


KaffeKarsK

Anbefalte innlegg

Jeg har bestilt en 8" Lilliput touchscreen som jeg får på Mandag.. Men jeg lurer på hvordan jeg skal koble strøm til skjermen? Trenger jeg noe ekstrautstyr for å få koblet denne til?

[o] Nissan Almera 1,4 100hk Sedan 1998

[x] Audi A4 1,8 Turbo Quattro 1996 STV [sOLGT]

[x] VW Passat 1,9TDi Syncro 1997 [solgt]

[x] Golf 2 Syncro 1990 [sOLGT]

[x] Audi 80 16V Quattro 1991 [sOLGT]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan koble til strøm via sigarett-tennern.. Det følger med adapter. Om du vil gjøre det litt finere, kan du klippe bort denne, og lodde fast ledningene på baksiden av sigarett-tenneren

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Trenger ikke lodde.

Kjøp slike "blåe greier" som du plasserer begge ledningen (eks. pluss fra skjermen og plus fra siggtenner) i og klemmer over slik at en "metallbro" skaper kontakt mellom de to ledningene som er inne i den "blåe greien". Jeg kjøpte en eske med 10 stk på Europris.

 

Funker fint, går ann å bruke om igjen.

Daihatsu Charade G100 1,0 slitt motor (parkert, snart prosjekt)

Daihatsu Charade G101 TD blå uten motor (keep)

Daihatsu Charade G101 TD rød sprokken topp (sell)

Daihatsu Charade G101 TD rød Blått panser (bruker)

+ 3xOpel Rekord 1xOpel Senator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke anbefale strømtjuv. Lodding er det som gjelder. Strømtjuv "ødelegger" den ledningen som ligger der siden den har kniver som skjærer gjennom isolasjonen og gjerne tar med seg et par kordeller på veien. Og hva skjer når dette gnisser og gnager når man kjører? Jo... risikerer brudd i kabelen.

 

Ergo... lodding er mye lurere.

 

Mvh Tony

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilliputskjermen har vel bare 2 kobler kommende ut fra skjermen? Pluss og minus?

 

I så tilfelle er mitt tips og koble opp et Relè med styrestrøm fra tenninga bak på cd-spilleren. Da skrur de seg på likt. :)

 

Jeg er fan av Relèer, det løser det meste.. :)

Reservert Tesla Model S

Saab 93 '09

Hyundai Coupe '06 - solgt.

Audi A4 Cabrio '03 solgt.

Hyundai Coupè '04 - solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har den lilliputskjermen.. jeg bare klipte og koblet den inn på sig tenneren :)... funekr fett det :).. men det er litt dritt att hver gang jeg slår drar tenning på startern må jeg skru på skjermen på nytt.. enda jeg hadde den på når jeg spilte musikk.. det er noe dritt.

Mvh

Thomas Holmedal

Team Lydtrykk.no

thomas.eargasm@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har den lilliputskjermen.. jeg bare klipte og koblet den inn på sig tenneren :)... funekr fett det :).. men det er litt dritt att hver gang jeg slår drar tenning på startern må jeg skru på skjermen på nytt.. enda jeg hadde den på når jeg spilte musikk.. det er noe dritt.

 

like dritt som at cd spilleren skrur seg av for så på igjen :( :puke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår