Gå til innhold

Kjøpe vinter bil eller kjøre med den man har?

Ranger emnet

clone baby

Anbefalte innlegg

Halla. Ja vinteren nermer seg og snart er våre vakre veier strødd fult av salt. Vet liksom ikke helt om jeg tørr og fare rundt på vinteren med jettaen min og utsette den for alt saltet og dritet, nå som det er så lite rust og lakken er sån helt ok, men hvor mye vil vinteren ta "skade" på bilen om jeg kjører med den en vinter? Tror textylen under er ganske så gammel, men holdt rusten noe så grådig unna, mao ikke rust.. Bør jeg heller sende den inn for textylering og så kjøre den en vinter eller bør jeg heller bare sette den bort til vinteren er ferdig og heller kjøpe en vinter bil?

Vet det er ganske teit og spørre om slikt, men vil ikke utsette "barnet" mitt for drit og salt, men om det ikke har så mye og si så kjører jeg med den så like godt..

Noen meninger rundt dette?

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du råd så kjøp en vinterbil.

En WRX Sti Prodrive kansje? :pray ultimate vinterbil?? Heh, nemmen har fått tilbud om en saab 900 for 1500kr av en venn av meg. Bilen er faktisk ganske så strøken og minimalt med rust, men egnes disse som grei vinter bil da? skal vist være handbrekk på bakhjulene på denne, og ikke på framhjulene som noen av saabene er..

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du råd til vinterbil er jo saken grei. FWD < RWD/4WD, spesielt på vinterstid.

+1 for Volvo 240, 740, Ford Granada, Scorpio, Sierra, Nissan Laurel, Mazda 929, gammel Subaru og andre morobiler jeg har glemt. Sørgelig nok ser det ut til at det går mot nok en deprimerende vinter som Accordeier her i gården. Jeg får trøste meg med at den i det minste er noenlunde driftsikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få deg en vinterbil (gjerne en skikkelig stygg en som trekker bak) og bruk vintern til å gjøre Jettaen enda finere :D Den er jo i latterlig god stand så den fortjener bedre enn å bli dratt gjennom salt og sørpe.

Jepp, tror jeg gjør som du sier!

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

Lenke til kommentar
Del på andre sider