Gå til innhold

Bamsemoms: Mistet lappen :(

Ranger emnet

Bamsemoms

Anbefalte innlegg

Da har jeg vært på stasjonen og snakket med han i resepsjonen.

Ting har ikke forandret seg. Lurer egentlig hva de driver med.

Eneste jeg fikk ut av de var at han som stoppet meg var en av de beste innen trafikk på huset. Noe som sier meg ingen ting. (Lurer på hvordan de som ikker er fult så bra er).

Grunnen til at jeg ikke har fått tlf fra han politijuristen var at han ikke hadde tid, men saken blir nå sendt til retten så er det de som avgjør om jeg får lappen igjen, eller om det blir en rettsak ut av det.

Advokat har blitt kontaktet så nå skal han styre dette.

så jeg får bruke :biker så lenge.

:ratatatat

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 275
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gratulerer med maks uflaks Bamsemoms!

Føler med deg, noen ganger blir ting bare latterlig.

Hvis de enda hadde tatt de som fortjener det når de fortjener det.

Et godt argument for at du skal ha tilbake lappen:

VTIen er laget for å kjøres, ikke for å vente på at sjåføren skal få tilbake lappen av en "morsom" politibetjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva var det advokaten sa da? at dette blir en lett sak?

Skal snakke mer grundig med han i morgen.

Men jeg blir bare så lei og iritert av alt det de sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommunist-Norge i ett nøtteskall det her... Politiet holder på som de vil og blir aldri "straffet" for det, mens vi andre får pes for alt mulig tull.

Norges fremtid illustrert av en smiley: :drive2 hehe =P

Btw, Lykke til Bamsemoms! Håper inderlig at du får tilbake lappen så fort som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er trøtt og sint nå etter å ha lest posten.. Så jeg kommer med mitt useriøse universalsvar: Finn ut hvor han bor å drit i postkassen hans. Har jeg selv gjort (sier ikke hva\hvem\hvor om det :D) Veldig tilfredsstillende å tilfeldigvis overhøre offeret klage til bekjente etterpå :D

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

politiets måte å vise hva som er rett tydligvis..

ENKELTE politifolk er merkelige, min historie;

Jeg var ute å kjørte gamlebilen min litt på lørdagskvelden, fordi at en fyr skulle komme å se på den, og eventuellt kjøpe den på søndagen. ca 200 meter fra husveggen dukket det opp en onkel blå, han såg ikke ut til å se meg, så jeg kjørte bare hjemover, kom ikke helt hjem før "mr.blue" kom å prøvde å rive meg med inn i purke-bilen, tok fra meg nøklene til bilen (ja, reservenøklene var på samme nøkkelhånken) tok fra meg lappen, prøvde igjen å rive meg inn i politibilen, jeg nektet, å sa at han burde ta å "roe seg ned ett par hakk, nå har du allerede tatt nøklene og lappen, og eg skal IKKJE inn baki i der!"

fyren noterte navn å styr, og etter jeg klarte å overtale han så fikk jeg han til å kjøre meg hjem (sent en kjedelig drittkveld)

dagen etter ringte pappa til politistasjonen, og sa at vi måtte få tilbake nøklene, slik at vi fikk slept hjem bilen (sto å halvveis blokkerte en innkjørsel) på stajonen sa ho dama som tok telefonen "åååja.. HAN ja, da va du no virkelig uheldig" fyren hadde ikke vert innom stasjonen med hverken lapp eller nøkler, så vi fikk telefonnr til gubben, ringte til han å sa at vi måtte ha nøklene slik at vi fikk slept vekk bilen, han sa "ja, den står litt domt til" kjørte innover og møtte han på en bensinstasjon, fikk tilbake nøklene, også rotet han litt i lomma, drog opp en liten verdifull, og ikke minst ufattelig kjekk plast-dings (lappen for de som ikke er så smarte)

rekkte den forsiktig over til meg, og sa " eg tok den berre for å skremme deg"

(Hvilken beskjed er det å gi? tåpelig!)

etter ca 2 måneder kom det en politibil i sivil, men en lensmann i sivil kjørendes ned i oppkjørselen min og stoppet meg idet jeg var på vei inn i bilen min, og ga meg ett papir og ba meg skrive under, å sa at vist du ikkje skrive under, så blir det iallefall ikkje mildere straff.

Når det var gjort fyrte jeg opp bilen (fjernstart) mens han forklarte litt hva som kom til å skje, jeg avbrøt han litt å sa "hade, berre stikk du no, ej ekkje det minste glad for å ha deg på besøk". mens bilen min sto å gikk begynte han å starte opp den gråe mondeoen med to eclipseformede fjernlys (skal ikke nemne registreringsnr.)

jeg gikk ned siste del av bakken å satt meg inn i bilen min, og mer eller mindre rygget han vekk fra eiendomen (rygget vesentlig fortere enn han, nesten nok til å trykke inn fronten på mondeoen, en meeeget befriendes følelse etter den opplevelsen der)

isåfall, etter ca6 måneder til (21 desember faktisk) fikk jeg et forenklet forelegg i posten der det sto at jeg måtte betale 4500 for å ha kjørt bil uten kjennetegn, og ikke ha stoppet når jeg ble gitt tegn om det (jeg fikk ingen tegn når det skjedde) og boten hadde en hærlig betalingsfrist på 4. januar 2005 (4500 i bot midt i julestriden er den hyggeligste julegaven jeg har fått på mange år.. )

Håper dette går din vei bamsemoms, har selv blitt sett rart på av blåmenn fordi at bilen min bråker endel (Chevrolet Astro), purken tår omoftest på toppen av en bakke i en 50-sone, og da bestemmer automatkassa at motoren skal ha litt høgt turtal, så det høres dramatisk ut, men en Astro er vel ikke en typisk ungdomsbil, så det kan ha en medvirkenes årsak til at jeg ikke har blitt stoppet.

for meg virker det egentlig som om at politiet slår litt hardere ned mot "typiske ungdomsbiler", på bilen min har jeg et helt kobbel av lys (gagstercap med 5 orange lys, orange markeringslys i blinklysene, grøftelys som er koblet i serie når hovedlyktene er tent, og lyser fullt når kun parklys eller fjernlys er tent, og en "fantomgrill" som dekker over hovedlyktene.)

eneste kommentaren jeg har fått i den bilen er "ehm.. vi blinka deg over hit for å be deg tenne lysa, men du forsto det vist sjøl" da satt det to politimenn med litt lange haker å tellte lys :)

Bilpark:

-00 Jeep Grand Cherokee Limited 4,7L V8

-67 Chevrolet Chevelle 396BB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er trøtt og sint nå etter å ha lest posten.. Så jeg kommer med mitt useriøse universalsvar: Finn ut hvor han bor å drit i postkassen hans. Har jeg selv gjort (sier ikke hva\hvem\hvor om det :D) Veldig tilfredsstillende å tilfeldigvis overhøre offeret klage til bekjente etterpå :D

en behagelig stilling??

Bamsemoms du får ta deg en tur hit, så kan du få låne campingvogna så du slipper sykle til og fra skolen hver dag hellothere

Mvh. prizma

Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'sko bare kjørt i'n å kvesta'n litt' date=' skyldt på mangel på reflex:P[/quote']Vel, må jo tenke på bilen...kan jo være en lykt blir knust...:D

Nei, vett'u ka... Dette var jo kjempekjekk lesing...

Gjør som Mad Maxx, men gjør det på trappen til fyren!!

Jeg tror jeg hadde gått litt på veggene hadde det vært meg, og vært i din situasjon... På en "respekt-for-politiet-skala" på 1-10 er vel respekten din godt nede på minus-siden?

Må si jeg er gaanske spent på hvor lang tid det kommer til å gå før du får lappen igjen...men hold oss for all del oppdatert på hvordan tingene utvikler seg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte i fjord høst gjennom sentrum her jeg bor, dumpet nedi et hull i asfalten som ikke var synlig pga regnvann!

Resultatet var knakk nedre opphengskule, meg ut i geografien fordi høyre forhjul plutselig ikke lengre var der.

Bilen var en Toyota Corolla 2002 mod.

Straff: 12000.- i bot og mista lappen i 14 mnd.

Hastighet var ca 30 km/t i 50 sone.

Respekt for onkel blå? NEI!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, må jo tenke på bilen...kan jo være en lykt blir knust...:D

Nei, vett'u ka... Dette var jo kjempekjekk lesing...

Gjør som Mad Maxx, men gjør det på trappen til fyren!!

Jeg tror jeg hadde gått litt på veggene hadde det vært meg, og vært i din situasjon... På en "respekt-for-politiet-skala" på 1-10 er vel respekten din godt nede på minus-siden?

Må si jeg er gaanske spent på hvor lang tid det kommer til å gå før du får lappen igjen...men hold oss for all del oppdatert på hvordan tingene utvikler seg!!

Eier ikke respekt for dem. Når jeg ser en politi bil blir jeg sint. Sitter på bussen og ser en politi bil, så får jeg sånn agresjon. Akuratt som en okse som ser rødt..

You know?

:ex_machin

Har heldig vis noen snille venner som kan styre bilen min av og til så den kommer seg ut.

Men jeg vil KJØRE....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få fatt i en mp5 og få ut litt sinne, du skal se det hjelper!

Kan jo bare si du var sinnsyk og utilregnelig i gjerningsøyeblikket, så får du gå igjen på dagen...

Var også en utrolig løyen episode Opelkiller var ute for.

Ikke godt å si hvordan jeg hadde reagert dersom det hadde vært meg...

Men, Opelkiller: var det ingen mulighet på å anke forelegget og lappinndragelsen? Det hadde jeg gjort, på sekundet!!

Høres helt sprøtt ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal det legges til at prøve tiden min ikke er over.

Men jeg gir meg ikke.

Får vel bare se hva retten finner ut. Håpe at det sitter noen der som har hode på rett plass.

Og Mp5 er ikke noe våpen jeg føler at jeg får ut agrsjon med. 9mm er for smått.

Snakker av erfaring, da jeg hadde ansvar for våpen og amunisjon i militæret.

En m72 hadde vært noe for meg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår