Gå til innhold

Bamsemoms: Mistet lappen :(

Ranger emnet


Bamsemoms

Anbefalte innlegg

Som sakt. De KAN ta lappen fra deg i 3 uker grunn.

 

For meg er dette veldig kjipt. Jeg er som sakt ikke avhengig av lappen. Går buss i området. Bor sentralt, og det er andre jeg kjenner som har lappen.

 

Men som nevnt det har gått 2 uker og det er en uke igjen. Hører jeg ikke noe i løpet av uka har jeg rett til å få tilbake lappen. Om jeg får det vet jeg ikke enda, for jeg har en følelese av at politiet av og til ikke kan dems egne regler. De på politi stasjonen er av og til ikke til stor hjelp.

 

Det kjipe ved det hele er at jeg får tilbake lappen, men uten å hvite hvorfor jeg har mistet den. Skulle fått en oppreisning tilbake, fra den politimannen som har stoppet meg. Eller at han politi mannen skulle refses. Men sånt skjer ikke, de får bare en klapp på skulderen og får lov til å leke idiot videre.

 

Men en ting politiet har fått ut av det. En borger mindre som ikke liker dem.

 

Takker alle som følger med i saken. Jeg lover å si i fra vis det dukker opp noe av info til meg i løpet av den siste uken.

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 275
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hørt noe mer??

 

altså detta er d mest sinnsyke jeg har hørt!!! er noen folk her jeg bor som har mista lappen mens de sto iro å snakka sammen.. purken kom bort å sa: dåkker har kjørt idiot, så nu tar vi lappen (skal sies de hadde en bunke anmeldelser på størrelsen med bibelen!!)

 

Detta SKAL du vinne.. de er bare maktsyk, de forbanna purk jævlene.. (unnskyld ordbruken)

 

har en maktsyk sykpoat av en purk her jeg bor åsså.. kjørte etter meg å ba meg stoppe.. skulle gi meg bot på 4200,- fordi jeg kjørte på en vei som ikke var lov å kjøre på.. eller veien er lov å kjøre på men eter ei stund står d et skilt at "her er d ikke lov å kjøre".. men er ingen andre veier å kjøre!!! ALLE kjører der.. "kjøreforbudet" varer o 30 meter.. så er d lov å kjøre der! d vil si: at de som bor midt i mellom der (noe som d faktisk gjør) kjører ulovlig HVER gang de skal hjem/ut av eiendommen sin!!!

 

og purken SÅ ikke at jeg kjørte der, men sa at jeg måtte ha kjørt der for å komme dit jeg var (noe som er sant).. men da han ga seg på det, sku han ta meg for bruk av spredere (noe jeg IKKE hadde gjort).. til slutt sa han: æ må fan (ja, fan) ikkje få se at du kjøre dær 1 gang til!!!

 

åsså dro han!! muli at han så at jeg hadde bursdag, men d er litt drøyt å kjøre etter meg BARE for å se om jeg KANSKJE kjørte der..

 

på den tia kjørt ejeg ulovlig (ikkje eugodkjent og bilen var begjert avskilta).. men DET hørte jeg ikke noe om!!!

 

 

jaja, er jo bamsemoms sin tråd, men måtte bare "blow off some steam" etter å ha lest hele tråden fra begynnelse til slutt!!

 

kan vel trygt si at vi i "Club Honda Norge" ber for deg og at rettigheten seirer! :wave

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har brevet kommet (som jeg ikke ville ha)

 

Der står det mye rart, jeg velger å ikke si alt pga min egen sikkerhet.

 

Straffen er: 4000kr og 3mnd uten lappen.

 

Grunnlag:

§3, første led

 

Står datoen og kl. slett.

Han var ikke tilstrekkelig hensynsfull, aktpågivende og varsom, idet han i høy hastighet kjørte inn i veikrysset til fare for andre. (står også navn på gattene i krysset, reggnr på bilen).

 

Det morsomme er at politi mannen ikke ser veikrysset der han stod, pga et stort tre som er i veien, og at jeg har veldig liten kjøre strekning med tanke på nedbremsing til en krapp fartsdump (lav bil). Det er forkjørsvei, ergo jeg behøver ikke stoppe.

 

Ja, jeg skal ikke vedta forelegget.

 

Dette er det dummeste jeg har lest på lenge. Skal opp å ta bilder av området der han stod. Det som skremmer meg er at han ikke nevner alt.

 

Dette er så skuffende som det går ann å få dette.

 

MVH

Marius

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss politiet ikkje kan ha sett deg før og i krysset der han påstår at du har hatt stor fart og kjørt uansvarlig bør du gå rettens vei. Det samme viss han har hatt mulighet og sett deg delvis og at du ikkje har kjørt mye uforsvarlig. Eller viss du er 100% sikker på at du har kjørt forsvarlig, og har vitner på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Advokaten som jeg har på si som har bedt meg vente kommer til å bli informert om dette i morgen.

 

Jeg skal ikke godta dette.

Som jeg sier. Jeg snakker 100% sant, men noen av de politi folka burde ha vært sparket fra systemet.

 

Det som iriterer meg mest er, hvor lenge tar det før dette kommer opp i en rett(?)

 

Når man leser papiret skulle det tro jeg hadde begåt drap.

 

Jeg lover å holde dere informert.

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet stuker jo bare, senest i går så jeg en politibil som kjørte på rødt, uten å være i utrykkning. Det er jo helt meningsløst med politi hvis de skal være like "gode" som "skurkenne"

 

PURK PURK, SUR AGGURK

 

:hammer

 

Håper du får tilbake lappen! For dette er bare bullshit

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger til at man ikke sakt ta alle over en kam.

 

Men det er noen som ødlegger for resten av disse politi folkene.

 

Jeg skal legge saken for adovkaten i morgen, høre hva han vil gjøre og legge opp løpet.

 

Jeg må si at dette kommer ubelilig til.

 

Har skole på fultid (BI), nettopp begynt i ny jobb, som krever mye tid i starten, +++ mye annet.

 

Jeg sier i fra hva som skjer

 

Keep tuned

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er helt sinnsykt dette!! går imot loven også! så lenge purken var alene har han ca like stor autoritet som en skole lærer!

 

off misunner deg ikke mye om du faktiskt må i retten med driten! du aner ikke hvor vanskelig det er å holde sakligheten/respekten oppe når du sitter der å snakker om bagateller! (tro meg! har sitti der for å ha kasta ei halv pølse på en, som selv la opp til det;)) i tilegg tar det helt for jævlig lang tid!

 

skulle ønske for deg du hadde bodd her i området, så kunne jeg fått en kompis til å fått deg på veien på dagen! ikke en politi som gidder begynne en diskusjon med han engang! (er faktiskt ikke skryt nei)

 

men ønsker deg fortsat lykke til! føler med deg!*lappløshet er ikke mye god følelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, har dem tenkt til å gå til sak mot deg på grunnlag av en politimanns nattsyn og hørsel??????

 

Du kan jo forsvare deg med at en mann i 40 årene trenger dobbelt så mye lys for å se like godt i mørket som en mann i 20 årene. Hvilke andre bevis/vitner har dem på sin side? Du har jenta som satt på. Pluss at du klarte å stoppe for en mørkkkledd mann i midt på natta uten vanskeligheter betyr at du hadde fornuftig hastighet.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er helt sinnsykt dette!! går imot loven også! så lenge purken var alene har han ca like stor autoritet som en skole lærer!

 

De kan være alene.

 

Har nå sendt papirene til en advokat som er spesialist på området, venter på svar fra han.

Advokaten mener at det er div feil på forelegget som er sent ut. Politiet gjør for mye feil.

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår