Gå til innhold

Bamsemoms: Mistet lappen :(

Ranger emnet


Bamsemoms

Anbefalte innlegg

Da har jeg tatt å ringt stasjonen.

 

Han som er saksbehandler for meg var ikke inne, mått prøve tilbake i morgen.

 

Den personen som jeg snakket med(var også politijurist) sa at jeg skulle skrive under på at jeg ikke vedtok indragelse av lappen på stedet.

Som dere har lest har jeg ikke skrevet under på noe som helst.

 

Personen jeg snakket med mente at dette var veldig rart og at hun ønsket meg lykke til i saken min.

 

Ja, han hadde helt svart dress. Så ut som gosthrider. :fire:

Dette er faktisk det dummeste jeg NOEN gang har hørt, og jeg har hørt mye.... Regner med at det stemmer det du sier her, så da gjør du følgende: Reis til politistasjonen NÅ og si du skal ha igjen førerkortet ditt med en jævla gang! Du trenger ikke en gang og forklare hvorfor, så lenge du ikke har skrevet under på at du godtar eller ikke godtar er det gjort en GROV feil fra politimannens side! Det er faktisk grenser for hva en politimann kan gjøre, og for å ta et førerkort må du ha vært en fare i trafikken! Det hjelper ikke for politiet og si at du må ringe i morra, det holder bare ikke ! Reis NÅ og forlang, det er lov og være irritert når man har med slike kronidioter å gjøre! Forlang førerkort eller kjøretillatelse, de har ikke noe valg uansett hva de sier! Og uansett tror jeg nok lokalavisa setter pris på en telefon om det her..

Og de saksbehandlerne hos politiet er like vanskelig å få tak i på tlf som å ha 9 rette i Lotto! Reis NÅ

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 275
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dette er faktisk det dummeste jeg NOEN gang har hørt, og jeg har hørt mye.... Regner med at det stemmer det du sier her, så da gjør du følgende: Reis til politistasjonen NÅ og si du skal ha igjen førerkortet ditt med en jævla gang! Du trenger ikke en gang og forklare hvorfor, så lenge du ikke har skrevet under på at du godtar eller ikke godtar er det gjort en GROV feil fra politimannens side! Det er faktisk grenser for hva en politimann kan gjøre, og for å ta et førerkort må du ha vært en fare i trafikken! Det hjelper ikke for politiet og si at du må ringe i morra, det holder bare ikke ! Reis NÅ og forlang, det er lov og være irritert når man har med slike kronidioter å gjøre! Forlang førerkort eller kjøretillatelse, de har ikke noe valg uansett hva de sier! Og uansett tror jeg nok lokalavisa setter pris på en telefon om det her..

Og de saksbehandlerne hos politiet er like vanskelig å få tak i på tlf som å ha 9 rette i Lotto! Reis NÅ

 

Tar å ringer i morgen. Som sakt så har de gjort mange grove feil allerde slik jeg ser det.

 

Som sakt så er ikke jeg tjent med å fortelle noe usant her.

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var dette en politimann med MC-dress? Hadde han ikke noe kjøretøy?

 

Han hadde svart MC-dress. Han stod på fortauet og skrev et forellegg eller noe på en mopedist. Han stod ved sin bergunder røde BMW motor sykkel som var sivil. Han var i sivil i svar mc dress. Motor sykkelen var parket på fortauet uten at tenningen var på.. Han hadde ikke på seg hjelmen.

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, så du noen gang tjenste ID en hans? Det ber jeg alltid om å se, uansett om han har unifor eller ikke.

 

jeg ble stoppet her en natt, var på vei hjem fra jobb,( så s¨å han bar uniformen min, og smirnof tørklet ) men jeg kom over en dump i 100 ( turtal sperra på 2 gir ), så han løp over veien, han ba om vognkort og fører kort, så litt på bilen, spurte litt om non målere osv som er i bilen.

 

 

: det gikk vel kanskje litt mer en 50?

jeg sa : tja, kanskje litt,

 

han sa : jaja, god tur og god natt, og ikke gassen heeelt i bånn da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han/hun skal fremvise tjenestebevis når han stanser deg i sivilt antrekk.

Du har en meget sterk sak, her har tjenestemannen begått en saksbehandlingsfeil ved at du ikke har skrevet under på erklæringen på ditt beslaglagte førerkort. De har ikke lov til å ta fra deg sertifikatet fysisk hvis du motsetter deg dette. Dette skal foregå skriftlig.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at det var en POLITImann som tok lappen din? :D

 

Siden det faktisk er kjent på politistasjonen og laget en sak på det så var han nok en ekte politiman.

 

Dette er derimot helt vanvittig at politi klarer å gjøre. Jeg ville uannsett gått til avisa i drammen og kanskje også sendt en mail til VG og Dagblad. De fleste er ikke politi i Norge og liker denne 3ukers greia demmes veldig lite.

 

De har altså tatt lappen fysisk fra deg uten at du skreiv under, laget en sak de VISSTE ikke ville gå noe annen vei enn at du for den tilbake. Det jeg vil kalle rein maktmissbruk og ikke minste vanvittig dårlig bruk av politiets tid.

 

Jeg har annmeldt diverse innbrudd og hærverk på tidligere bilen min, men begge sakene ble henlagt på grunn av manglene bevis. Så visste det seg at de kjeltringene som stjal anlegget i bilen min hadde hvert på tur hos andre bekjente av meg også. De derimot klarte fint å finne ut hvem kjeltringene var.

 

Er det ikke en fond av noe slag som skal dekke for skader på biler dersom man ikke kan finne personen som gjorde det? F.eks at de stikker av om de kjører på noen og du ikke rekker få med deg hvem vedkommende er.

 

Dette burde settes lys på! Ingen tvil om det.

 

Jeg hadde en annen sak i Risør for noen år sida. Politiet fulgte meg fra sentrum og godt utenfor sentrum for så å stoppe meg og spørre hvor jeg hadde hvert, hva jeg hadde gjort der og hvor jeg skulle nå. Skjønner ikke hva de har med det å gjøre uten grunnlag. Ja, de fulgte etter meg fordi jeg slapp de forbi 2ganger, men 300m borti gata venta de bare og kjørte ut rett etter meg igjen.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han/hun skal fremvise tjenestebevis når han stanser deg i sivilt antrekk.

Du har en meget sterk sak, her har tjenestemannen begått en saksbehandlingsfeil ved at du ikke har skrevet under på erklæringen på ditt beslaglagte førerkort. De har ikke lov til å ta fra deg sertifikatet fysisk hvis du motsetter deg dette. Dette skal foregå skriftlig.

 

Han viste ikke ID med det samme han tok fører kortet. Det ble vist etter at han tok fører kortet. Jeg skrev ikke under på noe papir på at han tok det.

 

Har pratet med saksbehandler i dag morges. Han skulle se på saken og jeg skulle ringe tilbake senere i dag. Tror han forstod at dette kom dem ikke langt med. Var ikke mye han hadde å si i mot argument.

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror han forstod at dette kom dem ikke langt med. Var ikke mye han hadde å si i mot argument.

Heh....nei, han hadde nok ikke det.

Håper hvertfall han ghost-rideren får en irettesettelse eller noe...

Du må bare understreke at han forlangte å få førerkortet overlevert FØR han hadde vist deg noe som helst bevis på at han faktisk var politi!

Skal vedde på at han har sett litt for mye på amerikanske serier og politifilmer... Blitt litt sånn som Benny the Cop :hammer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg ring saksbehandler igjen. Tror han fikk en del aha opplevelser under samtalen. Jeg sa sånn som saken var og at jeg ikke ser snarlig gjensyn igjen med lappen.

 

Han sa ikke stort til meg og sa at han skulle kontakte meg innen noen dager. Så jeg får vente på at han ringer.

 

Men jeg må si at dette her begynner å ta tid.

 

Håper for dem sin del at når han ringer så er det bare å hente lappen.

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår