Gå til innhold

Bamsemoms: Mistet lappen :(

Ranger emnet

Bamsemoms

Anbefalte innlegg

• Svar 275
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg hadde en annen sak i Risør for noen år sida. Politiet fulgte meg fra sentrum og godt utenfor sentrum for så å stoppe meg og spørre hvor jeg hadde hvert, hva jeg hadde gjort der og hvor jeg skulle nå. Skjønner ikke hva de har med det å gjøre uten grunnlag.

De har full myndighet til å spørre deg om hvor du skal osv. All kjøring skal faktisk ha en mening, iflg lovverket. Så de har hjemmel til å stoppe deg og spørre om slike ting. Men de har for lite å gjøre når de faktisk bruker den paragrafen, spør du meg. Feil prioritering av ressurser.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har full myndighet til å spørre deg om hvor du skal osv. All kjøring skal faktisk ha en mening, iflg lovverket. Så de har hjemmel til å stoppe deg og spørre om slike ting. Men de har for lite å gjøre når de faktisk bruker den paragrafen, spør du meg. Feil prioritering av ressurser.

Vet du om man i teorien da kan kjøre av gårde om natten for å få ut tanker eller lignende? Det er ikke akkurat noe mening med det... Skremmende.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du om man i teorien da kan kjøre av gårde om natten for å få ut tanker eller lignende? Det er ikke akkurat noe mening med det... Skremmende.

Vel, har man hodet fullt av tanker, er det kanskje bedre å spasere en tur :)

Det er førers ansvar å bedømme om man er skikket til å føre bil. Men ja, hjelper med en kjøretur om man har mye i hodet :) Men loven sier noe annet...

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den paragrafen vil jeg se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.lovdata.no

Der står alle de "rare" reglene våre.

BMW328i: Det er faktisk sant. Vis jeg ikke tar feil.

Til dere som har fulgt med i tråden så lover jeg å fortelle dere hva som skjer så fort jeg får en tlf fra politiet. Det kan noen dager.

Jeg gidder ikke å hisse meg opp, og lar heller de få noen dager på seg.

Jeg har fortalt alt og nevnt alt som han gosht-rider wannebe robocop mannen har gjort galt.

Takk for støtten

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gosht-rider wannebe robocop mannen

:D kan ikke gjøre annet enn å flire!!

Hehe...diskuterte med fattern i sted, han mente robocop kom til å få en ripe i lakken for fremgangsmåten sin. Han sa at politiet plikter å vise legitimasjon FØR de gjør eller sier noe som helst! Så du kommer til å få lappen tilbake rimelig kjapt. Hvis ikke, har vi jo "TV2 hjelper deg..."?

PS: trenger ikke takke for støtte, er derfor vi skriver her:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utdrag fra Vegtrafikkloven:

§ 16. Forstyrrende kjøring og unødig støy m.m.

1. I eller ved bebyggelse må det ikke foregå unødvendig og forstyrrende kjøring med motorvogn. Der må det heller ikke foregå bruk av motor på tomgang eller annen bruk av motorvogn som volder unødig støy eller unødig utslipp av røyk eller gass.

2. I eller ved bebyggelse skal kjørerute, fart og kjøremåte avpasses slik at ingen forstyrres unødig.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her burde du ha hisset deg opp fra første stund. Bare det at du godtar at de sier: "Ring igjen i morgen." "Ring om 3 dager." osv osv,er for meg rimelig vilt.

Hadde dette vært meg hadde jeg nekta å gitt fra meg lappen,hvis jeg hadde vært i samma situasjon. Hadde ikke hjulpet om de hadde henta meg med "svartemarja",lappen hadde ikke kommet ut av lomma mi.

Gjør deg selv,og mange andre en stor tjeneste,ring en advokat.

Tyn de lokale "heltene",så de ikke ser så lett på det neste gang en lapp skal tas pga støy,og sansninger i mørket.

mvh

- 85 VW Golf G60 8vT

- 87 VW Golf II 1,8 (Solgt)

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grr.. Hater det når politiet driver på sånn.. Jeg ville dratt ned og krevd kjøretillatelse eller lappen tilbake på stedet, så kan de heller prøve å anmelde deg for brudd på veitrafikklovens paragraf 16.. den om støy. Å bedømme fart utifra støy på kvelden er ganske vanskelig, for ikke å snakke om umulig.

- 1988 Mazda 626 2.0i-16 4ws

x 1987 Mazda 626 GLX 2.0L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De liker tydligvis å bruke tid på slikt. Jeg har nå fått tilbake lappen etter 6 mnd.

Og jeg fikk ikke vite om jeg mistet lappen eller ikke før det hadde gått 4 mnd!

De dro ut tiden så mye som de fikk til virket det som!

Men jeg kjørte jo for fort da... Men uten annen måling enn at purken fulgte etter meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grr.. Hater det når politiet driver på sånn.. Jeg ville dratt ned og krevd kjøretillatelse eller lappen tilbake på stedet, så kan de heller prøve å anmelde deg for brudd på veitrafikklovens paragraf 16.. den om støy. Å bedømme fart utifra støy på kvelden er ganske vanskelig, for ikke å snakke om umulig.

Altså, den paragrafen jeg siterte, var ikke til Bamsemoms, men til Precious :)

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår