Gå til innhold

Bamsemoms: Mistet lappen :(

Ranger emnet

Bamsemoms

Anbefalte innlegg

• Svar 275
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kanskje lurt som du sier bamsemoms...ikke hiss deg opp. vær grei og forståelsesfull, så er nok de også greiere mot deg. Men spør om midlertidig kjøretillatelse...hadde isåfall jeg gjort.

Altså, de har tatt fra ham lappen. Da får du ikke midlertidig kjøretillatelse vettu :)

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

få inn en advokat da, så får vi se hvor lenge de holder på lappen din. gjetter på at en samtale fra advokaten din til en eller annen apekatt på stasjonen og lappen blir levert på dagen.

Dr.S: jeg har aldri mistet lappen, derfor min uvitenhet omkring det. cheers

men grunnlaget for å ha mistet det er det tynneste jeg noen gang har hørt. og så lenge ikke denne politimannen klarer å levere fra seg førerkortet hans burde jo han ihvertfall få et midlertidig til han får nytt i posten

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjør som jeg sa, ta kontakt med en advokat, så ser du åssen han vil gå frem, og om ikke han har noen trylletriks på lur, kan du gå rett ned å KREVE lappen tilbake! det med at du skal være ydmyk og alt det der, er greit nok om de hadde hatt noe på deg, men det har de ikke, derfor er det ingen grunn til at du skal spare på kruttet!(må selvfølgelig vite hvor grnsa ligger;)) men stå på ditt, å FÅ LAPPEN TILBAKE! de har ingen rett til å holde den inn! men bare snakk med en advokat, så vet du 100%

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det gjelder å være ydmyk i en slik sak. Selv om jeg ikke ønsker å være det.

Det gjelder å stå på sitt... sorry for atte jeg sier det men du må være passe dum som ikke har snakka med advokat/avis allerede.. hadde noe sånt skjedd med meg hadde jeg laga ett helvette ut av det med engang.. hadde ringt advokaten min mens jeg satt i bilen..

hilsen en som fikk en purk sparka pga: brudd på taushetsplikt

den som har flest leketøy når de dauer har vinni :D

japan lager ikke biler, de lager problemer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

få inn en advokat da, så får vi se hvor lenge de holder på lappen din. gjetter på at en samtale fra advokaten din til en eller annen apekatt på stasjonen og lappen blir levert på dagen.

Dr.S: jeg har aldri mistet lappen, derfor min uvitenhet omkring det. cheers

men grunnlaget for å ha mistet det er det tynneste jeg noen gang har hørt. og så lenge ikke denne politimannen klarer å levere fra seg førerkortet hans burde jo han ihvertfall få et midlertidig til han får nytt i posten

Ca. slik foregår det: Politimannen beslaglegger førerkortet ditt, leverer anmeldelse på deg og så er det opp til en politijurist som behandler saken din. Som oftest er dette en politiadvokat. Han politimannen går ikke rundt med det i lomma, liksom ;) Saken havner på bordet hos politiadvokaten, så taes det derfra. Du får brev hjem med avgjørelse i saken, som oftest forelegg som du får 5 dager på deg til å vedta. Pluss en inndragningstid på lappen din hvis de bestemmer seg for det.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca. slik foregår det: Politimannen beslaglegger førerkortet ditt, leverer anmeldelse på deg og så er det opp til en politijurist som behandler saken din. Som oftest er dette en politiadvokat. Han politimannen går ikke rundt med det i lomma, liksom ;) Saken havner på bordet hos politiadvokaten, så taes det derfra. Du får brev hjem med avgjørelse i saken, som oftest forelegg som du får 5 dager på deg til å vedta. Pluss en inndragningstid på lappen din hvis de bestemmer seg for det.
Under forutsetning av at lappen er inndratt på riktig måte...

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt tidligere. Politijuristen skal ringe meg i dag eller i morgen. De må få lov til å gå gjennom raporten til robocopen dems. Så jeg får vente på en telefon. Vis utfallet av samtalen er at jeg IKKE får den tilbake, så kontakter jeg en advokat.

Det er tross alt dem som har surret noe vilt i denne saken.

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den rapporten trenger dei maks 1 time på å gå gjennom, samt 15 minutt prat med han som tok lappen, samt eventuelt andre politfolk som var i nærheten da han beslagla lappen din. Du Du bør ringe ned i dag og vær 100% høflig, bestemt og litt ydmyk. Ta gjerne og les litt gjennom veitrafikkloven og ha med diverse faktaopplysninger. Ta gjerne med hvilke gir du brukte, og turtallet du hadde, og legg til at det ikkje er ulovlig å blåse litt ut av motoren i ny og ne når ikkje fartsgrensa brytes, og at du heller foretrekker høyt turtall på lave gir i stedet for høye ( og dermed høy fart ).

Ring, ordne med avtale og still jævla forberedt og ikkje la deg vippe av pinnen.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De må få lov til å gå gjennom raporten til robocopen dems.

:D flirer ennå :D

Joda, håper han får en irettesettelse... Jeg vil si det er bra frekt å drive å bryske seg og skal se på sertifikat og vognkort og kommandere en kar rundt UTEN å vise gyldig legitimasjon som faktisk viser at han har politimyndighet til å drive på sånn...dette håper jeg du har fortalt dem, Bamsemoms? Det hadde jeg gjort: understreket dass-holdningen til en "profesjonell" tjenestemann i "tjeneste". En liten ting til: sjekket du om det luktet alkohol av robocopen? Bare lurer, siden han veltet/falt over sykkelen når han skulle kjøre...og stilte seg midt i veien når han skulle stoppe en bil som etter hans vurdering kjørte fort nok til at lappen til føreren av bilen skal inndras...:D

Tenker vel kanskje for mye, men...that's me happyhappy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D flirer ennå :D

Joda, håper han får en irettesettelse... Jeg vil si det er bra frekt å drive å bryske seg og skal se på sertifikat og vognkort og kommandere en kar rundt UTEN å vise gyldig legitimasjon som faktisk viser at han har politimyndighet til å drive på sånn...dette håper jeg du har fortalt dem, Bamsemoms? Det hadde jeg gjort: understreket dass-holdningen til en "profesjonell" tjenestemann i "tjeneste". En liten ting til: sjekket du om det luktet alkohol av robocopen? Bare lurer, siden han veltet/falt over sykkelen når han skulle kjøre...og stilte seg midt i veien når han skulle stoppe en bil som etter hans vurdering kjørte fort nok til at lappen til føreren av bilen skal inndras...:D

Tenker vel kanskje for mye, men...that's me happyhappy

Luktet ikke noe alkohol av han.

Men de skal få lov til å ringe meg. Føler selv at det er det rette. Da viser jeg at jeg er ydmyk.

Jeg har nevnt alt i vær minste detalj.

Uten at jeg vet det har det også pasert 2 biler som har sett at jeg har stått på siden, når dette skjedde i den svingen. Det viser seg å være bekjente av meg som har ringt å lurt på HVA jeg gjorde der. Og hvem han i svart dress var. De så IKKE at det var politi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter i samme klisteret jeg og, ganske likt som deg.. Bare at det gjelder en velting i en rundkjøring :D Haha :) Men ihvertfall, jeg går også å venter på at disse 3 ukene skal bli ferdig.. Jeg kontaktet foresten advokat som sendte brev til politiet og ba om sakspapirene, og han skrev at jeg forlangte førerkortet tilbake snarest.. Han mente dette fikk fart i sakene ;)

Mvh Chosen

har ikke bil enda :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter i samme klisteret jeg og, ganske likt som deg.. Bare at det gjelder en velting i en rundkjøring :D Haha :) Men ihvertfall, jeg går også å venter på at disse 3 ukene skal bli ferdig.. Jeg kontaktet foresten advokat som sendte brev til politiet og ba om sakspapirene, og han skrev at jeg forlangte førerkortet tilbake snarest.. Han mente dette fikk fart i sakene ;)

Ok. fint at du sier det.

Jeg venter på at de skal ringe meg. hører jeg ikke noe innen mandag er det advokat.

Noe tips til advokat hjelp?

takk tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, Brynjar Meling har vel litt tid nå :hammer

Ja, han har vel tid. Men han driver vel bare med invandring og slik. Muslimer etc.

Hører jeg ikke noe innen mandag stiller jeg opp på dør for å hente den. Så skal jeg legge fram alle regelbrudene fra han gosth-rider fyren de har på stasjonen.

Jeg gir meg ikke uten å få den tilbake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår