Gå til innhold

RIP Michael Park

Ranger emnet


Dee Jay

Anbefalte innlegg

Tragiske saker dette... er jo 12 år siden noen dog i Rally... Dette SKA ikke hende i en WRC-bil. Mitt forslag til WRC: Få ner farten !!!!!!!

sist noen døde i rally var tidligere i år her i norge .. er bare 12 år siden sist noen døde i VM ..

 

Få ned farta ville ikke hjulpet en dritt.. da ville WRC ha tapet så mange millioner .. bare se på VM i 86 da GruppeB døde .. gikk fra største/en av de største til ganske lite pop over natta ..

tokk de mange år å jobbe seg opp igjen til hva de er i dag

WRC har enda ikke fått så mange seere som de hadde på midten av 80tallet

 

faktumet er at WRC bilene er jævla sikkre .. men ikke uskadelig... de kan altid bli sikkrere..

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tragiske saker dette... er jo 12 år siden noen dog i Rally... Dette SKA ikke hende i en WRC-bil. Mitt forslag til WRC: Få ner farten !!!!!!!

 

Grei nok teori det med farten, men vil tro det meste av poenget med WRC er å kjøre usannsynlig fort på usannsynlig *ikke laget for stor fart* veier?

 

 

Nok en gang: Alle tanker til Markko Märtin, Peugot teamet, resten av rally verden, og sist, men kanskje størst; Michael Parks nærmeste familie og venner.

 

R.I.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Få ned farta ville ikke hjulpet en dritt.. da ville WRC ha tapet så mange millioner .. bare se på VM i 86 da GruppeB døde .. gikk fra største/en av de største til ganske lite pop over natta ..

tokk de mange år å jobbe seg opp igjen til hva de er i dag

WRC har enda ikke fått så mange seere som de hadde på midten av 80tallet

 

Joda, hadde en fått ned gjennomsnits farta til 110 km/t på en prøve så hadde det hjulpet.

Hvem som helst kan jo kjøre fort rett frem.

 

Å det funker. Det har vi sett i Norge

 

**Det står å lese i reglement for rally, § 404, fellesbestemmelser: ...Gjennomsnitshastighet må aldri overskride 110 km/t. Imidlertid kan juryformann/sikkerhetskontrollant i felleskap dispensere for inntil 20% overskridelse etter en sikkerhetsmessig vurdering.**

Caution Cloud 40 Hairpin Right 100 Narrows

Through Gates And Opens 70 Flat To Finish

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, hadde en fått ned gjennomsnits farta til 110 km/t på en prøve så hadde det hjulpet.

Hvem som helst kan jo kjøre fort rett frem.

 

Å det funker. Det har vi sett i Norge

 

Det står å lese i reglement for rally, § 404, fellesbestemmelser: ...Gjennomsnitshastighet må aldri overskride 110 km/t. Imidlertid kan juryformann/sikkerhetskontrollant i felleskap dispensere for inntil 20% overskridelse etter en sikkerhetsmessig vurdering.

Har det hjulpet? Når en etappe blir vurdert til å ha for høy snitthastighet, settes det opp noen halmballer som sjikane og da er alle fornøyd! Hjelper ikke at snitthastigheten på SSen er 70 km/T når man drar av i 140 km/t på et raskt parti..

Men , uansett, 100% sikkert kan noe aldri bli, man kan dø av å falle i dusjen også!

Og vi i Norge skal ikke skryte av sikkerheten her til lands, det så vi i vinter

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sist noen døde i rally var tidligere i år her i norge .. er bare 12 år siden sist noen døde i VM ..

 

Få ned farta ville ikke hjulpet en dritt.. da ville WRC ha tapet så mange millioner .. bare se på VM i 86 da GruppeB døde .. gikk fra største/en av de største til ganske lite pop over natta ..

tokk de mange år å jobbe seg opp igjen til hva de er i dag

WRC har enda ikke fått så mange seere som de hadde på midten av 80tallet

 

faktumet er at WRC bilene er jævla sikkre .. men ikke uskadelig... de kan altid bli sikkrere..

 

Toivonens bil kjørte ned i en ravine og bilen eksploderte fordi han traff feil sted. Fart var grunnen til at han kjørte av, men hadde det vært en åker, hadde han ikke dødd.

 

Har det hjulpet? Når en etappe blir vurdert til å ha for høy snitthastighet, settes det opp noen halmballer som sjikane og da er alle fornøyd! Hjelper ikke at snitthastigheten på SSen er 70 km/T når man drar av i 140 km/t på et raskt parti..

Men , uansett, 100% sikkert kan noe aldri bli, man kan dø av å falle i dusjen også!

Og vi i Norge skal ikke skryte av sikkerheten her til lands, det så vi i vinter

 

Har du sett rally Tyskland? 200 km/t på et raskt parti!

 

Poenget med WRC er at de ikke kjører Daewooer. En Daewoo hadde hatt nok med 70 km/t, mens WRC-bilene er stabile i langt større hastigheter. 110 er som en Daewoo i lukeparkering, kjedelig.

Det er jo kjedelig når noe slikt skjer da, riktignok.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget med WRC er at de ikke kjører Daewooer. En Daewoo hadde hatt nok med 70 km/t, mens WRC-bilene er stabile i langt større hastigheter. 110 er som en Daewoo i lukeparkering, kjedelig.

Det er jo kjedelig når noe slikt skjer da, riktignok.

 

Hmm. Jeg kjører ikke Daewoo, kjører WRC jeg da kanskje.. :-)

 

 

Men fra spøk til alvor, 110 kan være mer enn fort nok det på riktige veien..

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ren og skjær uflaks, rally er en risikosport, og nå gikk det så galt som det kunne gå.

Han traff treet på værst tenkelige sted på bilen.

Ved døren er det også vanskeligst å sikre seg, pga fører og kartleser også må klare å komme seg ut av bilen.

Eneste løsningen må bli å gjøre det på nascar måten sånn at de må krype ut av vinduet.

Men jeg vil fremdeles mene at rally er en sikker risikosport, det har jo dødd flere i fotball..

NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1 og Mk2 register

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mange har død av å spelt fotball bare det siste året .. det har vert hvertfall 5 bare i skandinavia .. det sier litt .. (når jeg tenker meg om kan det være så mange som 8)

dette er vel den tredje dødsulykken i rally i år (2 kartlesere og 1 i publikum)

 

ville likt å se statestiker på dette...

 

 

forresten .. noen andre som regarte på at mitsubishien som kom først til ulykken ikke er å se på resten av bildene...

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toivonens bil kjørte ned i en ravine og bilen eksploderte fordi han traff feil sted. Fart var grunnen til at han kjørte av, men hadde det vært en åker, hadde han ikke dødd.

 

 

 

Har du sett rally Tyskland? 200 km/t på et raskt parti!

 

Poenget med WRC er at de ikke kjører Daewooer. En Daewoo hadde hatt nok med 70 km/t, mens WRC-bilene er stabile i langt større hastigheter. 110 er som en Daewoo i lukeparkering, kjedelig.

Det er jo kjedelig når noe slikt skjer da, riktignok.

Var i Tyskland første året det var VM, i 2002, så ja, jeg har nok sett det ja

 

Henning Solberg nokka 225 km/t i Rally Trøndelag i sommer, så du trenger ikke å dra langt for å se det.Vil nok se 2 tallet flere steder på Hedemarken til helga også

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mange har død av å spelt fotball bare det siste året .. det har vert hvertfall 5 bare i skandinavia .. det sier litt .. (når jeg tenker meg om kan det være så mange som 8)

dette er vel den tredje dødsulykken i rally i år (2 kartlesere og 1 i publikum)

 

ville likt å se statestiker på dette...

 

 

forresten .. noen andre som regarte på at mitsubishien som kom først til ulykken ikke er å se på resten av bildene...

 

Døde jo også publikum på fotballbanen her i Skandinavia i år..Han tullingen som sto på hode på rekkverket, og som datt ned..Dødsulykker skjer i alle typer sporter stort sett..Tragisk uansett :(

- 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke så lenge siden at engelskmennene Mark Lovell og Robert Freeman(usikker på eksakte navn i farta..) omkom i et rally i USA. Ikke i et WRC rally, men i en WRC-bil med spec. lik Solberg sin. De kjørte for Subaru i USA. De traff et tre og omkom. Har hørt veldig få detaljer om denne ulykken etterpå. Tror også at Subarus WRC team ble påvirket av den hendelsen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan virke slik, for hva Petter sier i et vg etter å ha test av den nye bilen så sier han at det er den sikreste bilen han har hatt.

Jeg har aldri vært noe fan av Markko, men nå synes jeg synd på han, for ikke å glemme kona og ungene til Michael Park som sitter igjen.

Er et trist kapittel i wm rally dette.

Jeg var der borte å så på wm runden, ss3/6 Walters arena er helt utrolig foresten, ser bilene lenge.

Hørte om ulykka på radio mens jeg kjørte mot London, men dem var veldig sparsomme med opplysninger da.

02 Caravelle tdi

84 Golf GTI (i deler)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår