AndyB Skrevet September 18, 2005 Rapporter Share Skrevet September 18, 2005 Jeg fikk tak i ny tongangsventil på fredag og monterte denne i håp om å bli kvitt min jaging. men neida.... samma dritten fortsatt.. Nå har jeg bytta noen vakumslanger. rensa hele insuget med gassspjeld og bytta tomgangsventil. men har fortsatt jaging!! anger2 Noen som har noen flere tips??? Siter Min prosjekt tråd: PASSAT GT http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1437337#post1437337 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet September 18, 2005 Rapporter Share Skrevet September 18, 2005 Regner med at dette er innsprøytning. Ta å dynk luftmengemåleren din i startgass eller elektrorens, ikke pell på den, bare dynk... Så sjekk alle vakumslanger selv om de er bytta, evt om du har oversett et uttak som kanskje ligger å suger falsk luft. En annen ting, hva slags motor har du, hadde et tilsvarende problem på min 2.0i (2e) maskin, det var at slangen fra topdekselet som tok imot oljedamp var sprekt. Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndyB Skrevet September 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2005 Jeg har motorkode 9A Jeg har faktisk en slange som går fra blokka inn til luftfilteret og et annet sted jeg ikke husker, den er skjøta med silikon av forgje eier.. :nono: Må bytte denne fort... Hvor sitter forresten luftmengdemåleren ?? Siter Min prosjekt tråd: PASSAT GT http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1437337#post1437337 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet September 19, 2005 Rapporter Share Skrevet September 19, 2005 noe sånnt det ser ut i motorrommet ? Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet September 19, 2005 Rapporter Share Skrevet September 19, 2005 trur jeg vet feilen, men tror ikke jeg klarer å forklare det... Det er en kabel som går til den monotronic forgasseren din som styrer tomgangen... den ryker ofte pga mye bevegelser... 2 av 2 av de jeg kjenner som kjøte passat med den motoren hadde det problemet. Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndyB Skrevet September 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2005 Fikk orna denne slangen som har med oljeånding igår. hjalp ikke en dritt.. Begynner å gå tom for ideer snart... Har til og med vært på møller for å ta ut "diagnose" men de klarer det ikke!! skylder på bilstereon jeg har montert :hammer På innsprøytninga mi går det to kontakter. Babor eller styrbord?? Og er det noen som veit hvor luftmengdemåleren sitter?? Siter Min prosjekt tråd: PASSAT GT http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1437337#post1437337 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kurtemann Skrevet September 21, 2005 Rapporter Share Skrevet September 21, 2005 Det er den stål kladden som sitter innfelt i lokket på Luftfilteret.. Hvis du da har samma type som jeg har.. Bilen min har en tendens til å jage bittelitt enda. Men det hjalp stort å bytte Tomgangs regulatoren. Da klarte bilen å finne riktig tomgang liksom, før så falt turtallet drastisk så motoren nesten stoppa hver gang jeg tråkka inn kløtsjen. Nå små jager den litt, men det er ikke noe å henge seg opp i, i forhold til før. Har lest at nye plugger kan hjelpe, tenkte selv å prøve det etthvert. Har også oppdaget at koblinga på oljedampen var morken, så den er bytta samt at jeg har kjøpt ny slange siden den andre blei kutta opp (men det er en helt annen historie som inneholder 2,0 toppdeksel fra Wabby:) ) Det var vel ikke mye råd jeg kom med her, men da veit du at du ikke er aleine i situasjonen! Siter [ ] 98' BMW E46 M-Optic [x] 90' VW Passat GL 1,8i [x] 88' VW Passat CL 1,8i (Vrak) [x] 87' VW Golf GL 1,8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndyB Skrevet September 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 Det er godt å vite at jeg ikke er aleine ja.. ;) Jeg har hørt detta med at nye plugger og pluggkabler kan være løsningen, men kan ikke fatte hvorfor!!! Noen som har en teori?? Hørte med mekonomen om hvor mye de skulle ha for nye pluggkabler til min 9A... 1900,- :shake Har gått amok med stålbørste på plugga mine også, men man må kanskje bytte for å at det skulle hjelpe...? Siter Min prosjekt tråd: PASSAT GT http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1437337#post1437337 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet September 22, 2005 Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 Prøv å bytt hjerne. Lån en av en som har en lik bil som går riktig. Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndyB Skrevet September 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 23, 2005 Da har jeg bytta kaldstartdyse. ingen forskjell. Har også prøvd med en annen hjerne... samma dritten.. helpme Siter Min prosjekt tråd: PASSAT GT http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1437337#post1437337 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kurtemann Skrevet September 23, 2005 Rapporter Share Skrevet September 23, 2005 Da er det nok bare å levere bilen på høggern.. Siter [ ] 98' BMW E46 M-Optic [x] 90' VW Passat GL 1,8i [x] 88' VW Passat CL 1,8i (Vrak) [x] 87' VW Golf GL 1,8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndyB Skrevet September 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 23, 2005 Tror jeg skal prøve litt til, før jeg tar DET steget.. ;) Skal prøve å rense den luftmengdemåleren dere snakka om... Siter Min prosjekt tråd: PASSAT GT http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1437337#post1437337 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kurtemann Skrevet September 23, 2005 Rapporter Share Skrevet September 23, 2005 Tror jeg skal prøve litt til, før jeg tar DET steget.. ;) Skal prøve å rense den luftmengdemåleren dere snakka om... Litt off topic her, men skal du på streetmeeten til lørdag? I Lillestrøm.. Siter [ ] 98' BMW E46 M-Optic [x] 90' VW Passat GL 1,8i [x] 88' VW Passat CL 1,8i (Vrak) [x] 87' VW Golf GL 1,8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krewiik Skrevet September 25, 2005 Rapporter Share Skrevet September 25, 2005 sjekk alle ledningene som går på innsprøytinga,det funket får min del Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndyB Skrevet September 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2005 Noen her som har noen verdier på ledningene som skal inn på bensin mengdefordeleren. Tenkte å måle alle spenningene.. ??? Siter Min prosjekt tråd: PASSAT GT http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1437337#post1437337 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg