Gå til innhold

Prosjekt custom Peugeot 205

Ranger emnet


rawr

Anbefalte innlegg

  • Svar 89
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hvorfor bruker du ikke papp? glasfiberen trekker inn i pappen og gjør den hard, papp er lett å kutte osv og lett å måle... det jeg gjorde når jeg lagde fronten på datsunen min...holdt i 2 år nå,eneste er at fattern lånte den og kjørte bilen alt for langt inn i fortauskanten så er sprukket opp nå:( et annet tips at du ikke bruker skum hele veien...bruk heller isopor...da kan du også måle og er litt lettere å ha med å gjøre siden du har mye rette former...mener jeg da...

- 76 Datsun 100a, Bygges opp

- 73 Opel GT, Bygges opp,Nyeste:Skinnseter

- 91 Opel Kadett E, RIP

-94 Mitsubishi Galant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

glemte å si at du skulle ha på folie ja :P funker bra da...uten funker ikke så bra:P hm...regner med du har såpass muskler at du klarer å bøye pappen slik du vil ha den? klippe og lime sammen deler og bøye dem? ekke akkurat veldig vanskelig syns jeg....du legger glasfiber utenpå så er jo bare for å få ca formen...er jo mer eller mindre gratis i forhold til byggeskummet... http://bareborre.net/gallery/datsun , der har du fronten min...det er egentlig den jeg brukte til å lage form, men gadd aldri å lage en til...papp er det ytterste laget og forsterket med glasfiber,jern og alu innvendig samt feste til org festet......greit å ungå bølgepapp ;)

- 76 Datsun 100a, Bygges opp

- 73 Opel GT, Bygges opp,Nyeste:Skinnseter

- 91 Opel Kadett E, RIP

-94 Mitsubishi Galant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Unskyld bump men kommer det update snart eller.. venter i spenning !!!

 

Sorry :(

Vi har vært sløv, men hvis du har et par timer så har vi nok unnskyldninger å komme med.

Cato jobber kveld denne uken, så antakeligvis søndag skal vi gjøre en storinnsats for å forme den ferdig. Vi har lagt en slagplan.

 

Det er et helvette å få den symmetrisk! Men det får vi til, har skaffet litt bedre verktøy nå. Har brukt en dårlig brødkniv til mesteparten av utformingen så langt.

 

Vi lurer litt på hvordan vi skal feste fangeren til bilen etter vi er ferdig.. Skal vi bruke orginalfestene må vi ha 4 hull i fangeren som vi kan putte en bolt inn i..

Alternativene er mange, men det jeg stemmer mest på er sonne racing panserlåser. Fangern blir sikkert lett å stjele da, menmen.

(\o/) 83 Stylingjunkie 1.91m

(o) 99 VW Beetle 1.9Tdi Highline

(x) 97 Audi A3 1.6

(x) 93 BMW 318i

Sekretær - VACN Troms Lokallag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere.

 

Kult prosjekt dette her ja.

 

Det er et helvette å få den symmetrisk! haha.

 

Ok seriøst, for å kunne gjøre dette symmetrisk.

(Og spare masse tid)

 

Starter dere med toppen av fangeren ca20%. Gjør først den delen ferdig.

Litt dumt dere allerede har kappet hull. Men men

 

Når dette er gjort. stikk en nål/spiker i skummet, og fest en tråd i

den. (I senter/midten) Og bruk denne som en Passer.

 

Merk av på tråden, hvor den ene kanten på hullet starter. (med tysj)

Og merk andre kanten (motsatt side) med tysj.

 

Snu den opp/ned på gulvet og merk av ønskelig høyde.

ved hjelp av en treplanke/papp eller lignende, som er rett og stiv.

 

Fyller/rettingsmasse/sparkel/bodyfiller

 

Ville jeg nok brukt lettsparkel.

 

Feks.

Biltema

 

Lettsparkel

Beregnet for puss, betong, lettbetong, gipsplater og lignende materialer i tørre rom.

 

Dette er veldig lett og jobbe med. Dersom man er forsiktig.

Kan dette ut av hull dersom den blir dunket borti.

For å unngå det, og få en fin finnish bruk maling over.

JA!! vanlig husmaling.

Det tåler polyester. Og du får en fin flate og arbeide med.

 

Gelcoat er polyester med farge pigmenter og tilsetting stoff,

som gjør det lettere pussbar.

Kan sammenlignes med bilakk "bodyfiller" som tar "vekk"/fyller porer.

 

Personlig ville jeg nok laget en form. Men må ikke undervurdere.

pussemaskinen :chevy

 

Og så litt vise ord.

 

Denne kan være vanskelig. Men BLI HELT FERDIG med plugg/fanger.

FØR du legger på glassfiber. IKKE tenk "jaja bare sparkler over der etterpå"

DET VIL VÆRE MER ARBEID ETTERPÅ, ENN FØR.

 

Og når du føler du er ferdig og klar for glassfiber, gå vekk fra plugg/fangeren i et par timer.

For så å kontrollere den. Og/eller få noen som ikke har jobbet med den.

se på den.

 

Snakker av dårlige erfaringer her. :hammer

 

Første gang jeg bruket dette forumet. Men skal prøve å legge ut bilde-

forklaring.

 

Håper det hjelper

Hilsen Rune

Audi V8, There is only one.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår